Bestanden delen over het netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 12:25
Ik heb gisteren Win2000 opnieuw geïnstalleerd... En blijkbaar is er iets anders met de netwerkinstellingen want nu heb ik af en toe dat ik geen verbinding kan maken met de andere computer (laptop) in het internet en de laptop kan geen verbinding maken met de desktop (server).
Heel vreemd want op datzelfde moment kan ik bijvoorbeeld wel internetten en pingen naar de compu's.

Ik deel de bestanden op beide compu's.
In win2000 heb ik daartoe een nieuwe share aangemaakt voor iedere schijf zonder wachtwoord en met volledige rechten.
Is het mogelijk om meerdere shares te hebben runnen of moet er maar 1-tje zijn?

Meestal meld ik beide compu's ff opnieuw aan of start ik de compu's helemaal opnieuw op en dan gaat het wel weer.
Maar echt normaal is dit toch niet.

Iemand een mogelijke reden?

(PS ik stel nu maar eens al mijn vraagjes want meestal stel ik het uit en dan blijf ik werken met een klote systeem. Maar NU wordt alles anders! :+)

Alvast bedankt voor je moeite!

• Jofel
Hmmm... ik had het net dus weer. Ik zal ff omschrijven wat ik allemaal aan het mieren was:

Van alle partities had ik de standaard shares (C$, D$, E$, F$) gedelete en een nieuwe aangemaakt met alle rechten.
Netwerken ging prima.

Ik denk, laat ik het lot eens tarten, ik start beide compu's opnieuw op. Wel eerste de desktop met win2000 ook hebben runnen want anders kan de laptop zich niet melden.
En vervolgens kon het netwerk niet gevonden worden. Voor de desktop met win2k een reden om compleet vast te lopen (heb ik al een andere thread over in Win OS, [topic=289224/1/25]

De laptop met Windows ME meldt gewoon dat er geen netwerk verbindingen gemaakt kunnen worden. Loopt niet vast... :)

Dus ik start de desktop met Win2k opnieuw op en vervolgens probeer ik via de laptop het netwerk te benaderen. En nu gaat het prima! Verbazing alom... :o
ik kijk eens bij de shares van alle partities en ik zie de standaard shares er weer staan: C$, D$, E$, F$

Moet de WinMe machine eerder opgestart worden dan de Win2k machine? Lijkt mij toch sterk.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wat dit in ANS doet snap ik niet helemaal, voorheen zou dit altijd in NT gepost zijn, dus nu ook maar he?

Daarom move ik het maar voor je.

• Jofel
Ik heb vandaag NetBUI erbij geïnstalleerd op de WinME machine en als standaard protocol gezet. En tot zover gaat alles nu wel goed.

Blijkbaar was TCP/IP protocol niet goed genoeg voor mijn netwerk... :7

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

Heb je een W2K server draaien en een W2K prof? En je hebt een domein? Dan kan het zijn dat je pc eerst weer aan het domein moet worden toegevoegd.

Of het slim is om de standaard ($) shares te verwijderen weet ik niet... Volgens mij gebruikt W2K die voor het netwerk. Je had ook gewoon die extra shares aan kunnen maken. Die $tandaardshares zijn toch onzichtbaar...

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!