Toon posts:

Netwerk Opzetten en overal beheren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik heb thuis een Adsl verbinding. Nou zou ik graag willen weten of het mogelijk is om een netwerk zo te kunnen op zetten zodat ik het vanuit bijvoorbeeld een computer in Amsterdam kan beheren. Wel is me verteld dat je ook hetzelfde software op de andere computer(s) moet hebben als op je eigen computer.

Graag jullie meningen, en wat jullie me aanraden.

Bij voorbaat dank,

MANTISLORD

Verwijderd

Kun je doen met programmatjes als VNC of SSH
Het is het mooist om SSH te gebruiken op een linux computer.
Wil je toch Windows gebruiken dan zou je bijvoorbeeld VNC kunnen gebruiken, maar dit werkt zeer traag omdat hij elke keer de GUI moet overpompen.

Mijn tip: Ga dus voor linux, deze heeft alle mogelijkheden tot extern beheer.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
of w2k met terminal services...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Je kunt ook SSH demon voor NT installeren, zodat je een ssh connectie op kunt zetten naar je nt bak

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie jongens.

ik heb nu zo een beetje een idee wat ik zou moeten gebruiken, alleen vraag ik me af of Linux veel geheugen/ruimte in beslag neemt, en of het mogelijk is om 2 besturingssystemen op je pc te installeren die niet hetzelfde zijn.. SSH.... hoeveel zal dat kosten denken jullie??

bedankt.

Verwijderd

Linux is erg klein, draait zelfs op een 486 (hier ook) snel genoeg. SSH voor linux is gratis, zoals alle software voor linux, SSH voor windows weet ik niet eigenlijk.
Je kunt meerdere OSen installeren, je kunt dan bij het opstarten selecteren welk os je wilt booten.
Wil je beide tegelijk draaien (lijkt me onlogisch in dit geval) dan moet je aan progs als VMWare gaan denken.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 13:55
Als je geen zin hebt om je met Linux bezig te gaan houden, kijk dan eens naar Remote Admin, als alternatief voor VNC.

Zoals al is gezegd is VNC vrij traag, met RA heb ik veel betere ervaringen qua snelheid.

'Nadeel' is dat RA niet gratis is en VNC wel.
Ook kun je VNC vanaf een browser starten, dat kan met RA weer niet, als ik me niet vergis.

RA kun je downen op: http://www.famatech.com/

Site lijkt een beetje brak te zijn...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

RemotelyEverywhere is ook heeeeeeel kewl ;) Je kan je windows desktop gewoon in je browser krijgen, en dat niet alleen, maar er zitten ook allerlei beheer opties, die je via de browser kan doen.

Dus dan hoef je niet elke keer de GUI over te pompen..

Werkt super hier!

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

PC-Anywhere 10 is ook een optie. Daar werk ik mee, en doet ut naar behoren, maarja ben toch nog wel een n00wbie op dit vlak. Iig. heb je nu mijn mening, die van een, jaja, n00wbie

Toedeledokie :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx for the help all of u guys. Ja, ik hoorde wel dat VNC gratis te dloaden. Ook krijg ik verschillende reacties dat ik pc anywhere het beste kan gebruiken. Ik moet dus een keuze maken.

thanx guys.

;)
Pagina: 1