Toon posts:

Wie kan mij van dit probleem afhelpen????????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb een probleem waar ik maar niet vanaf kom.
Het probleem is spontane reboot tijdens opstarten.
Windows start op, dan neemt windows een korte pauze, harde schijf stopt even met lezen, na de korte pauze gaat de harde schijf weer lezen, het windows scherm moet komen maar vaak krijg ik dan een spontane reboot!!!!!!!!!

Ik heb dit probleem twee keer in dit forum gezet, hartelijk bedankt voor jullie reacties maar helaas heeft het nog niet geholpen.

Wat heb ik allemaal al gedaan
-bios moederbord update
-amd duron van 900mhz naar orginele snelheid 700mhz terug gezet.
-nieuwste 4in1 via drivers
-nieuwste nvidia drivers
-stroom moederbord op orginele voltage gezet.
-er zit een nieuwe seagate harde schijf in
-kabels losgetrokken en opnieuw ingeplugt op mijn moederbord
-Alle hardware staat op een aparte IRQ
-etc etc

Mijn systeem
-voeding 300w (moet voldoende zijn)
-Abit k7 moederbord
-AMD Duron 700mhz
-Asus agp v7100 mx geforce2 videokaart
-384 sdram
-coolmaster koeler voor overklocken, alleen staat nu mijn processer op de orginele snelheid.
-Externe koeler op videokaart, videokaart was overgeklockt, maar staat ook weer op de orginele stand
-Koeler harde schijf
-Temp processor 40 graden

Probleem spontane reboot blijft helaas bestaan, wie kan mij nog helpen???????
Reacties van harte welkom!!!!!!

Verwijderd

Wat voor soundcard zit er in?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
het lullig is dat je met geen mogelijkheid kan zeggen wat het is, dus alleen van alles proberen te wisselen is de oplossing.

Bouw je PC met zo min mogelijk onderdelen op en zorg dat je een reserve videokaart heb.
Reset ie ook met je reserve videokaart, dan weet je in iedergeval dat het niet je videokaart is.

Verder kan het zijn dat er bijna iets kapot is. Als een stabilisator op je mb te warm wordt schiet ie ook uit waardoor je PC reset. Je zou eens kunnen voelen of misschien iets anders zoals je chpiset van je mb te warm wordt. Dat geeft toch aan dat ie kapot is.

Je proc kanje misschien wel bij een vriend uitproberen en dan blijft je moederbord enkel over.

Senile! Senile Oekaki

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 14:51

Jap

No worries

stuck voor stuk testen is wel het beste. ;)

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik ga alles even uitproberen.
Mijn soundcard=terratec 1024 X fire.
Meer reacties blijven natuurlijk van harte welkom.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 11:00

Nessuno

io sono nessuno

heb je algeprobeerd om je pc in de veiligemodus op te starten ??

als hij het dan ook doet haal dan wat geheugen er uit zo dat er maar 1 module en alleen je videokaart + hard disk
in zit als hij dan nog REBOOT is het of bord of cpu of geheugen (als hij in de veilige modus wel opstart dan is het waarschijnlijk driver van je video kaart ik heb nl een soort gelijk probleem gehad en dat was bij een upgrade van
geforce 2 naar 3

(had niet de drivers gedeinstalleerd en toen ging ie dus ook steeds rebooten)

Na rose e cient spin

Pagina: 1