Sinds een week heb ik het probleem dat mijn monitor niet bij de eerste keer booten aanspringt (van oranje naar groen zeg maar). Pas na een aantal maal de computer aan en uit gezet te hebben springt ie aan. Aantal dingen geprobeerd: Ik had eerst de voeding van mijn compu als bron, toen maar een aparte kabel direct op het stopcontact. Maakte geen verschil. Het lijkt wel alsof ie niet voldoende stroom krijgt of dat er niet voldoende signaal is vanuit mijn videokaart (Asus v7700). Iemand een oplossing? Ik heb een 300W voeding, verder heb ik sinds een maand een DVD-ROM speler er in hangen. In totaal: Videokaart (AGP), Geluid (PCI), NIC 1 (PCI), NIC 2 (PCI), 1 harde schijf, 1 brander, 1 dvd-rom, 1 diskettestation
.
Verwijderd
ej..
hetzelfde probleem heb ik ook gehad... ik weet niet hoe het kwam maar ik heb ff vid. kaart eruit gehaald paar keer me AGP bus schoon geblazen..en die connectortjes schoon gemaakt op me vid. kaart....
sindsdien geen problemen meer gehad.
(misschien domme tip maar bij mij werkte het)
hetzelfde probleem heb ik ook gehad... ik weet niet hoe het kwam maar ik heb ff vid. kaart eruit gehaald paar keer me AGP bus schoon geblazen..en die connectortjes schoon gemaakt op me vid. kaart....
sindsdien geen problemen meer gehad.
(misschien domme tip maar bij mij werkte het)
Verwijderd
schoon maken is zowieso een goed idee... maar het heeft niks met je voeding te maken (kabel naar je monitor loopt niet over je voeding maar krijgt direct netspanning).
ik heb trouwens ook zoiets gehad maar bij mij dit mijn monitor het alleen na een beetje jutteren aan monitor kabel (v. videokaart)... geval van kabelbreuk lijkt mij...
ik heb iig geen oplossing voor je....
ik heb trouwens ook zoiets gehad maar bij mij dit mijn monitor het alleen na een beetje jutteren aan monitor kabel (v. videokaart)... geval van kabelbreuk lijkt mij...
ik heb iig geen oplossing voor je....
Tijd voor een nieuwe danOp donderdag 11 oktober 2001 10:07 schreef eRik1973 het volgende:
Sinds een week heb ik het probleem dat mijn monitor niet bij de eerste keer booten aanspringt (van oranje naar groen zeg maar). Pas na een aantal maal de computer aan en uit gezet te hebben springt ie aan. Aantal dingen geprobeerd: Ik had eerst de voeding van mijn compu als bron, toen maar een aparte kabel direct op het stopcontact. Maakte geen verschil. Het lijkt wel alsof ie niet voldoende stroom krijgt of dat er niet voldoende signaal is vanuit mijn videokaart (Asus v7700). Iemand een oplossing? Ik heb een 300W voeding, verder heb ik sinds een maand een DVD-ROM speler er in hangen. In totaal: Videokaart (AGP), Geluid (PCI), NIC 1 (PCI), NIC 2 (PCI), 1 harde schijf, 1 brander, 1 dvd-rom, 1 diskettestation.
Verwijderd
Waarschijnlijk vind jouw Duron het niet leuk om op 900 mhz te draaien! Ik heb hetzelfde probleem gehad! Ben je toevallig aan het OC'en geweest? Je kunt natuurlijk altijd proberen iets terug te gaan in snelheid. Als het helpt is het mooi meegenomen.
Succes
Succes
Werk jij bij Iiyama ofzo? Daar zeggen ze zo'n zaken inderdaad dat het de CPU is die voor problemen zorgt bij de monitor. Die 2 componenten hebben dus helemaal niks met elkaar te maken.Waarschijnlijk vind jouw Duron het niet leuk om op 900 mhz te draaien! Ik heb hetzelfde probleem gehad! Ben je toevallig aan het OC'en geweest? Je kunt natuurlijk altijd proberen iets terug te gaan in snelheid. Als het helpt is het mooi meegenomen.
Een CRT scherm heeft veel stroom nodig bij het aanspringen om de beeldbuis te magnetiseren. Als de voeding (van je monitor) die spanning voor een of andere reden niet (meer) kan leveren, dan kan je beeldbuis niet magnetiseren en krijg je dus geen beeld. Low-end schermen hebben vaak een voeding aan boord die maar net voldoende stroom levert om het scherm te magnetiseren. Als die voeding dan een beetje slijt, dan kan je scherm niet meer aan.
Enige manier om dat te testen is even een ander scherm aansluiten en zien of die hetzelfde probleem geeft.
PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305
Hoe heb je hem geoced op hoeveel mhz draait je fsb
meestal even de agp kaart eruithalen en het slot schoonmaken (blazen ofzowiets) helpt wel..
Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting
Ik had exact hetzelfde probleem met een athlon 1,2 v7700 (a7v133), bleek dat de +5 bij mij op 4.60 hing en omlaag ging om een of andere reden, heb nu al m'n fans (4) eruit gehaald, en toen bootte ie weer prima, probeer eens als je randapparatuur van de stroom af te halen.
Ik heb het idee dat het bij mij of:
- ligt aan m'n nieuwe bios (die geen goede powermanagement heeft?)
- ligt aan het feit dat ik alle fans op 1 connector had.
heb op het moment geen fans draaien en +5 staat weer op 4.92....
ga binnenkort wel weer's kijken hoe en wat verder :-)
Ik heb het idee dat het bij mij of:
- ligt aan m'n nieuwe bios (die geen goede powermanagement heeft?)
- ligt aan het feit dat ik alle fans op 1 connector had.
heb op het moment geen fans draaien en +5 staat weer op 4.92....
ga binnenkort wel weer's kijken hoe en wat verder :-)
But I don't care, I'm in a hurry going nowhere
Ik heb die Duron inderdaad overgeklokt (100x9), maar dat gaat al een jaar goed. Dus dat is het niet. Misschien schoonmaken dan maar. Kan ik in iedergeval uitproberen. Bios e.d. geloof ik niet zo in. Ik heb een KT7 met versie 3R draaien en dat werkt al een tijd goed. Het is alleen dat "ineens" die monitor niet meer de eerste keer aansprong. Thuis maar eens uitproberen (ben nu op mijn werk)...
Verwijderd
Zo, en bedankt he!! Nee ik werk niet bij Iiyama. Zie: profile.Op donderdag 11 oktober 2001 11:21 schreef apa het volgende:
[..]
Werk jij bij Iiyama ofzo? Daar zeggen ze zo'n zaken inderdaad dat het de CPU is die voor problemen zorgt bij de monitor. Die 2 componenten hebben dus helemaal niks met elkaar te maken.
Een CRT scherm heeft veel stroom nodig bij het aanspringen om de beeldbuis te magnetiseren. Als de voeding (van je monitor) die spanning voor een of andere reden niet (meer) kan leveren, dan kan je beeldbuis niet magnetiseren en krijg je dus geen beeld. Low-end schermen hebben vaak een voeding aan boord die maar net voldoende stroom levert om het scherm te magnetiseren. Als die voeding dan een beetje slijt, dan kan je scherm niet meer aan.
Enige manier om dat te testen is even een ander scherm aansluiten en zien of die hetzelfde probleem geeft.
Maar ik dacht dat het nut van zo'n forum was om elkaar te helpen?? Ga dan anderen niet af lopen zeiken. Daar help je niemand mee. En inderdaad, na OC'en van mijn cpu'tje gaf mijn monitor geen beeld.
Aardig als ik was ben ik altijd bereid om eventuele ervaringen te delen om zo misschien een ander te kunnen helpen. Sociaal noemen ze dat.
Verwijderd
Hmmm, een zelfde probleem heb ik ook, maar niet bij elke monitor. Ik denk dat het idd ligt aan het voltage oid. Weet niet precies hoe het werkt, maar het klinkt het meest voor de hand liggend.
Ach ja, eerst maar eens ff de boel schoon blazen/vegen
Ach ja, eerst maar eens ff de boel schoon blazen/vegen
Pagina: 1