Combinatie CM01/02 en Fifa 2001 of 2002

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vraag me af waarom die bedrijven geen strategische samenwerking aangaan. De details van de spelers (qua kwaliteiten) zijn in CM01/02 ERG hoog en er staan HEEL veel competties in. Ik heb liever dat namen en speelkwaliteiten kloppen dan uiterlijk.

Hoe denken anderen hierover? Dit is deels ook uit ongerustheid dat in Fifa2002 volgens geruchten niet de Nederlandse competitie zou zitten, terwijl deze in CM01/02 echt PERFECT erin staat!

Het moet toch makkelijk zijn om de spelersinfo van het ene spel te koppelen aan de grafische engine van het andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 15:40
Het wordt dan altijd water bij de wijn doen ben ik bang. Dus of het gaat van Fifa af of van CM... Daarnaast is EA denk ik bang om zichzelf met een dergelijk bedrijf te binden. Het zou marketing technisch ook niet verstandig zijn. Gedeelde inkomsten met als meerwaarde dat het product net iets completer is als anders...
Mwah, ik denk niet dat ze het doen. Overigens is de NLDS competitie altijd wel te downloaden van Tudu

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dat wordt lastig denk ik.

De Database van CM wordt voornamelijk samengesteld door een hele boel vrijwilligers en fans van het spel over de hele wereld. Eidos heeft wel een licentie voor de competities en landen die het aanbied in het spel. Fifa heeft veel minder licenties omdat het simpelweg veel minder competities heeft in haar spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Fifa 2002 zal zeker weten de Nederlandse KPN Telecompetitie bevatten!! Er is wel een goede manager/voetbalspel combinatie van EA dat is FA Premier League Manager 2002

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar als CM fan zit ik niet te wachten op de mogelijkheid zelf ook nog wedstrijden te spelen. CM gaat over taktiek, opstellingen en trainen...op die manier zorgen dat je team beter wordt. Als je dat combineert met 'zelf' wedstrijden spelen zorg je er juist weer voor dat dat minder belangrijk is. Bij FIFA kun je als je flink oefent alles winnen, zonder taktiek etc. etc.

Daarbij vind ik FIFA zowiezo al jaren geen goed voetbalspel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 17:01
Waarom zouden ze dat koppelen? Nu zijn het twee goed verkopende spellen. Bij een koppeling wordt dat er 1. Die zal vast wel meer gaan verkopen, maar ik denk niet dat het voor beide partijen financieel voordelig is.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me echt helemaal niks. Cm is de beste footie manager game en dat komt door het grote statistische gehalte van de game en het realistische gevoel zal snel verdwijnen als je of a la competititie manager 3d wedstrijd simulatie krijgt of de mannetjes zelf kan besturen. Als er dan een spel in de buurt komt qua realisme dan is dat nog altijd Iss pro evolution op de psx. Dus nee asjeblieft geen fifa in combinatie met mijn favoriete management game. Met fifa is het mogelijk om 15 Powerful overhead kicks te maken ( niet echt realistisch lijkt me )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
ik snap wel dat het commecieel niet haalbaar is, maar voor het speelgevoel is het wel gaaf als de Babos op het scherm dezelfde stijl heeft als Babos in het echt (bijvoorbeeld).

Maar bedankt voor die tudu-link. Erg leuke site!
(en incl NAC-stadion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 13:10 schreef MrRudi het volgende:
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar als CM fan zit ik niet te wachten op de mogelijkheid zelf ook nog wedstrijden te spelen. CM gaat over taktiek, opstellingen en trainen...op die manier zorgen dat je team beter wordt. Als je dat combineert met 'zelf' wedstrijden spelen zorg je er juist weer voor dat dat minder belangrijk is. Bij FIFA kun je als je flink oefent alles winnen, zonder taktiek etc. etc.

Daarbij vind ik FIFA zowiezo al jaren geen goed voetbalspel meer.
Helemaal mee eens! Fifa is een lame en onrealistisch spel..
CM is juist super en geeft je t echt coach gevoel.
En aals je zeurt dat de wedstrijd in 'text" gespeeld wordt, dan ben je geen echt soccer management fan, want t is juist opperpaktisch bij t analyseren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29
Fifa en CM samen gaat zowiezo niet door aangezien SI (makers van CM) een samenwerkingsverband hebben gesloten met de makers van ISS Pro Evolution dus zou het eerder een combinatie daar van zijn...

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 16:35 schreef Herr_Schnitzel het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Fifa is een lame en onrealistisch spel..
CM is juist super en geeft je t echt coach gevoel.
En aals je zeurt dat de wedstrijd in 'text" gespeeld wordt, dan ben je geen echt soccer management fan, want t is juist opperpaktisch bij t analyseren :P
Wat is er nou lame aan? Het is toch lachen dat je die mannekes kunt besturen? Wedstrijd in tekst is totaal niet erg, want daar gaat het bij dat spel niet om (daarbij vind ik de tekst die op het scherm komt dermate goed dat het juist toch nog spanning kan weergeven. Je weet net zo goed bij de tekst als bij een schot bij Fifa van te voren niet of het erin gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 11:12 schreef Helsie het volgende:

[..]

Wat is er nou lame aan? Het is toch lachen dat je die mannekes kunt besturen? Wedstrijd in tekst is totaal niet erg, want daar gaat het bij dat spel niet om (daarbij vind ik de tekst die op het scherm komt dermate goed dat het juist toch nog spanning kan weergeven. Je weet net zo goed bij de tekst als bij een schot bij Fifa van te voren niet of het erin gaat.
Bij een schot in FIFA kan ik met 99% zekerheid zeggen of ie erin gaat of niet hoor. Daar heb ik tenslotte zelf nog invloed op...goeie knoppie in de goeie richting op het juiste moment en het is altijd een doelpunt. Verrassende goals maak je bijna nooit (in tegenstelling tot ISS).

Maar goed, eindconclusie blijft dat een combinatie een slecht idee is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:17
ik las anders een tijdje terug op een Nederlandse voetbal game site dat EA sports Nederland heeft bevestigd dat de KPN er [b]wel/b] inzit.

zie je het voor je, geen KPN er in? ik durf te zeggen dat Nederland 1 van de grootste afnemers van Fifa games is.
Amerika niet dus het hangt bijna alleen van Europa af, nou waar is het zwaar populair, Duitsland, Nederland en Engeland en dan zouden ze Nederland er niet in doen? dacht het ook wel.

afijn, om zeker van je zaak te zijn, eerst de warez versie downloaden, checken of de KPN erin zit, zo ja...kopen, zo nee...niet kopen en uit hufterigheid de warez versie express verspreiden voor nop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 16:19

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Nou ja, vorig jaar was de situatie precies hetzelfde en zat -ie er ook niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als nederland er niet in zit verkopen ze echt geen een Fifa spel meer hiero

Wat ik ook niet netjes vond van Fifa2001 is dat ze heel veel clubs shirtsponsers hadden gegeven maar geen eeen nederlandse club,hebben we wel Tudu voor maarja :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Op zaterdag 13 oktober 2001 08:01 schreef Shaggy16 het volgende:
Als nederland er niet in zit verkopen ze echt geen een Fifa spel meer hiero

Wat ik ook niet netjes vond van Fifa2001 is dat ze heel veel clubs shirtsponsers hadden gegeven maar geen eeen nederlandse club,hebben we wel Tudu voor maarja :(
En de namen waren ook niet echt goed.

Misschien is de combinatie een slecht idee, maar ik zie niet in wat er slecht aan is als de spelers in Fifa2002 een beetje meer lijken (qua voetbal karakter) op de echte...
Pagina: 1