ShareTheNet vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Hoi ik heb maar weer eens ShareTheNet als server software geinstalleerd. Werkt nog niet helemaal lekker. Soms dan knalt de verbinding eruit, en dan moet ik de pc uit zetten en weer aan (jaja rebooten helpt niet). En dan doet ie het wel weer even. Volgens mij is het zodra ik er via vnc van buitenaf in probeer te komen dat ie daarna de verbinding verbreekt. Ik kan mijn IP dan ook niet meer pingen.
Maar wat zijn nou eigenlijk de juiste instellingen?
Ik heb Chello en een terrayon modem van hun.
Ik heb nu het IP adres wat ik al een jaar heb nu (ik heb het terrayon modem een jaar, en volgens mij zou ik een geleased IP moeten hebben), dat heb ik vast ingevuld in de config van sharethenet.
Misschien moet ik dhcp instellen?
Wie kan mij helpen?

Blender....

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Na nog een avondje rommelen ben ik achter het probleem:
Als ik mijn geleasete IP vast instel in ShareTheNet dan werkt dat maar gedurende de lease time. Daarna werkt ie niet meer, omdat ik automatisch een nieuw IP zou moeten krijgen. En die kan ie er denk ik niet in zetten, omdat ik het IP vast heb ingesteld.
Ik wil in de STN config wel DHCP inschakelen, maar wat moet ik daar voor chello kiezen?
Ik moet bijvoorbeeld de gateway opgeven (dat weet ik dan nog wel), maar dingen als Class indentifier en host name enzo... geen idee.
Met alleen de gateway ingevuld werkt het niet..
HELP!

Blender....

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Het is al weer een tijdje geleden dat ik bij mij thuis ShareTheNet geinstalleerd heb. Het werkt echter perfect. Zit echter wel bij @home.

Ik zal thuis eens in de configuratie kijken van ShareTheNet wat je allemaal moet instellen.

Voor directe hulp kan ik je doorverwijzen naar de ShareTheNet maillinglist. Daar zijn ook de bedenkers te vinden. Uit die lijst hebben we veel info kunnen halen en onze vragen werden altijd heel snel beantwoord (8>

http://www.topica.com/lists/ShareTheNet/read

Linux is free, when time is no money...but still I try

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Jo thanks
Ik hoor nog van je!

Blender....

Verwijderd

hmmm vnc... daar kan het ook wel aan liggen... zeker als de verbinding waarover je vnc gebruikt niet snel genoeg is. gebruik liever een ander tooltje dat als service draait en niet als programma...

(een collega die een aantal servers remote beheert hoor ik regelmatig vloeken op vnc hehe en natuurlijk mag die niks anders installeren (timbuktu) want dat kost geld)

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Vnc is het niet hoor.
Ook als ik vnc niet gebruikt vliegt ie eruit.
Maar mn instellingen van sharethenet zijn gewoon niet goed. Vast ip kan niet, want dan kom je in de knoop met je lease time. En zodra die affgelopen is, is de verbinding pleitte. Dat is het.
Dus moet ik dhcp instellen. maarja. Ik krijg alleen geen ip toegewezen dan. Het enigste wat ik ingesteld heb in STN config, is dat ie dhcp doet, en dat de gateway 213.93.117.65 is.
Maar nu las ik op een site dat je ook RFC 1541 compliance aan moet zetten.
Dat eens doen.

Blender....

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
RTF 1541 compliance aanvinken lost het probleem niet op.
Ik krijg nog steeds geen IP toegewezen

Blender....

Verwijderd

probeer eens gewoon inet te sharen via windows lukt dat wel?
Als je terayon hebt hoef je geen nieuw ip te krijgen dat zal je ip wel statisch zijn..

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Ja via windows wil het wel lukken.
En als je Terayo hebt is je Ip juist Dinamisch en niet statisch. Als ie statisch was, was het probleem al lang opgelost.

Blender....

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
^^Schop

Blender....

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

sry ... nog niet de tijd gehad thuis te checken.
Zal deze week wel moeten gebeuren, want ik mag het aan gaan passen naar mijn nieuwe omgeving na mijn verhuizing

[edit de spelvoutjes]

Linux is free, when time is no money...but still I try

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 15:10 schreef Pjosch het volgende:
Ik zal thuis eens in de configuratie kijken van ShareTheNet wat je allemaal moet instellen.
[/url]
Dan heb ik de volgende 3 vragen:
1. Hoe kom je in die instellingen, wij komen namelijk niet op de server, we weten het ww niet, hoe kunnen we daarachter komen.

2. Hoe kom je op de server

3. Zijn er meer personen die beperkingen hebben op het internet. Bijvoorbeeld bepaalde spellen niet online te kunnen spelen of het gebruik van netmeeting?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 10:45
Op vrijdag 02 november 2001 12:36 schreef Wirret het volgende:

[..]

Dan heb ik de volgende 3 vragen:
1. Hoe kom je in die instellingen, wij komen namelijk niet op de server, we weten het ww niet, hoe kunnen we daarachter komen.

2. Hoe kom je op de server

3. Zijn er meer personen die beperkingen hebben op het internet. Bijvoorbeeld bepaalde spellen niet online te kunnen spelen of het gebruik van netmeeting?
netmeeting gaat niet werken. spellen online spelen zou probleemloos moeten gaan, voor een server opzetten moet je echter wel de juiste poort(en) redirecten. dan kan via de browser of het script zelf wijzigen van de opstart flop. als je je wachtwoord niet weet moet je toch echt de diskette opnieuw gaan maken.

Verwijderd

probeer het alternatief Freesco eens.
Die kan hetzelfde als ShareTheNet.
Effe downen via www.freesco.org, daar staat ook een verwijzing naar een NL-handleiding van Edwin.
wat heb je nodig:
1. dyn IP instellen
2. gateway IP van de provider
3. DNS (heb ik gedaan, maar misschien niet nodig)
4. host naam: home.plaatsnaam.chello.nl werkt bij mij prima (uiteraard de plaatsnaam invullen die je via chelllo als hostnaam ontvangen hebt)
5. van 2 netwerkkaarten de irq en i/o
6. kies eth0 of eth1 als kaart om met het internet verbonden te zijn. Soms draait het om, meestal is het eth0.
Verder kun je nog kiezen of je telnet en andere services wilt hebben.
Dit werkt bij mij perfekt. Installeren: minder dan een kwartier.
Succes

PS: werkt het eenmaal probeer dan deze gegevens uit bij ShareTheNet

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat van je IP is onzin, ik heb mijn IP al 2 jaar vast ingesteld terwijl het eigenlijk ook DHCP is en nog nooit problemen mee gehad (Terayon+Chello), het lijkt me meer een hardwareprobleempje (geheugen?)

Verwijderd

ik ga nu even freesco dl, de juiste poorten openen in sharethenet moet gemakkelijk gaan?

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 13:15 schreef Bigs het volgende:
Dat van je IP is onzin, ik heb mijn IP al 2 jaar vast ingesteld terwijl het eigenlijk ook DHCP is en nog nooit problemen mee gehad (Terayon+Chello), het lijkt me meer een hardwareprobleempje (geheugen?)
sinds de migratie van Chello komt het allemaal wel veel preciezer: MAC-adressen van modem en netwerkaart zijn geregistreerd. Mooi dat ik er bij de migratie eruit vloog.... Dyn IP was niet meer voldoende, gateway moest erbij. Ik heb nog niet geprobeerd of een vcast IP-nr nu wel werkt.
BTW: toen ik nog eens van netwerkkaart wisselde kreeg ik bij elke andere kaart een ander IP-nr. 212..... bij de ene en 62... bij de andere... Dat scheelt Chello natuurlijk in Ip-nrs...... als ze ze een tijd voor je reserveren....

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 13:09 schreef andre_at_home het volgende:
probeer het alternatief Freesco eens.
Die kan hetzelfde als ShareTheNet.
Effe downen via www.freesco.org, daar staat ook een verwijzing naar een NL-handleiding van Edwin.
wat heb je nodig:
1. dyn IP instellen
2. gateway IP van de provider
3. DNS (heb ik gedaan, maar misschien niet nodig)
4. host naam: home.plaatsnaam.chello.nl werkt bij mij prima (uiteraard de plaatsnaam invullen die je via chelllo als hostnaam ontvangen hebt)
5. van 2 netwerkkaarten de irq en i/o
6. kies eth0 of eth1 als kaart om met het internet verbonden te zijn. Soms draait het om, meestal is het eth0.
Verder kun je nog kiezen of je telnet en andere services wilt hebben.
Dit werkt bij mij perfekt. Installeren: minder dan een kwartier.
Succes

PS: werkt het eenmaal probeer dan deze gegevens uit bij ShareTheNet
Hm ga ik eens doen

Blender....

Pagina: 1