Toon posts:

HD geeft soms I/O device error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vooraf: in de search kon ik niks vinden...

Hoi

Sinds kort (2 dagen) krijg ik op bepaalde directory's (!!!), dus niet op de hele schijf, een 'The request could not be performed because of an I/O device error' fout.
Dit speelt alleen in een aantal directory's (waaronder natuurlijk de directory waar al m'n data staat :( :'( :( :'( :( :'() en sommige directory's werken wel perfect... Ook speelt het maar op één partitie (voorzover ik na kan gaan).

Volgens mij is het probleem gaan spelen nadat ik m'n tweede HD ter reparatie opgestuurd heb (omdat die (ook?) al naar de %$#^*() was... :'()

Wat zou hier de oorzaak cq de oplossing van kunnen zijn??
Pleaze help...

PS ik draai win2k

Verwijderd

Topicstarter
HEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLPPPP

het probleem wordt steeds groter!!! :( :(

Nu is een backup van de data ook al naar de klote :( Ik kan het nog wel lezen, maar als ik probeer te schrijven krijg ik 'Windows was unable to save all the data for the file \Device\HarddiskVolume4\<Dir\Filename>. The data has been lost. This error may be caused by a failute of your computer hardware or netwerk connection. Please try to save this file elsewhere'.
Hier wordt ik dus niet goed van.
Het is dus begonnen nadat ik m'n tweede HD ter reparatie heb opgestuurd. Maar hoe kan dat hierop invloed hebben??

BTW: Ik heb helaas ook zo'n beroemde IBM schijf :( :'( :r Wat een *%@#$%*@#(% kwaliteit....

Is er een manier om m'n data terug te krijgen of moet ik maar aan een nieuwe HD??

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 00:17

riffey#4

aka Beever#4

Ik had een soortgelijk probleem, niet op 1 directory, maar met 1 schijf.
Format hielp niet, uiteindelijk een fdisk gedaan en toen was het probleem verholpen.
Krijg je ook een fout met 'parity error' oid in je eventlog?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan volgens mij via sommige applicaties wel saven (Commandos 2 bv. saved op dezelfde drive) maar als ik een ocx compileer of een cab file maak geeft ie de bovenstaande error. In het event log komt 'An error was detected on device \Device\Harddisk0\DR0 during a paging operation.' te staan.

Het vreemde is trouwens dat hij de data WEL saved terwijl hij zegt dat hij dat NIET zou doen... ook een text filetje wordt niet gesaved :(

Op andere partities wordt het WEL goed gedaan. Maar ik vrees dat de andere partities snel gaan volgen... :( :( :( :(. Eerst kon ik immers nog wel saven, maar dat kan nu ook dus niet meer.... ARCH.

En dat net als m'n tweede HD ter reparatie weg is :'( :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam er trouwens net achter dat het precies fout ging op de directory's die ik van m'n oude schijf had gebackup'ed! Die kan ik allemaal niet meer bekijken!
Verder krijg ik overal op de schijf nu de eerder beschreven foutmelding als ik probeer de schrijven, hoewel hij het wel opslaat.

Ik denk dat ik alles wat niet meer werkt maar keihard ga verwijderen, mischien gaat het dan beter??

Verwijderd

Topicstarter
Gister starte ik voor de gein Partition Magic op en ik kreeg een dermate lange reeks errors, dat ik denk dat de gehele schijf naar de kl@te is :'(. Zo was o.a. de disk geometry niet goed (wat dat ook mogen zijn), de laatste partitie eindigde na het einde van de schijf... en de LBA (of zoiets) kwam niet overeen met iets anders, etc. etc. etc.
Ik ga vanmiddag maar 's bellen met Informatique en ik vrees dat ik ook een nieuwe moet kopen om een backup op te maken, want zo'n reparatie duurt vast weken... :(
Pagina: 1