password bij delen van harde schijf (win2k)

Pagina: 1
Acties:

• VegZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 10:48
yow, tweakers

ff voor de goede orde, ik heb de search gebruikt, maar daar vindt ik dus net niet mijn probleem tussen.

ik heb thuis een netwerkje gemaakt. Printer werkt, ik zie de andere pc en andersom ook, echter wanneer ik van de pc beneden (win98se) een bestand van boven (win2k) wil downe, vraagt ie constant om een password.. Die heb ik dus nie ingesteld en ik kan nergens vinden waar ik dat kan wijzigen zodat het wel werkt. alles staat gedeeld en passwoorden zijn dus NIET ingesteld.

ps andersom bestanden downloaden lukt wel, dus van win98se naar win2k..

groetjes, ;( VegZ ;(

Verwijderd

* Hint *
[search=IPC$]

Verwijderd

Win2k is meer gericht op netwerk en beveiliging dan win98. Als je in win98 drives shared, kun je daar met iedere pc moeiteloos op kijken, als je tenminste geen wachtwoord aan die share hebt gehangen (dan wordt het een klein beetje lastiger). Daarom kun je met je win2k pc ook gewoon downloaden van je win98 computer.

Windows2000 werkt iets anders: als een computer niet 'bekend' is bij het systeem, krijg je geen toegang. Als je je win2k machine opstart, moet je ook inloggen. Misschien heb je wel ingesteld dat hij automatisch met administrator enzo inlogt, maar je logt wel in.

Als je nou in win98 bij netwerkeigenschappen ook instelt dat je aan moet loggen, dan krijg je bij het opstarten dat inlogschermpje. Als je dan met diezelfde username/passwd inlogt, krijg je ook gewoon toegang.

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 14:06

Psychoot

1337n00b^

Het staat voor de duidelijkheid allemaal in de FAQ maarjah.
HEt makkelijkste is om de GUEST ACCOUNT in te schakelen, dit doe je door naar COMPUTER MANAGEMENT te gaan in CONFIGURATIE SCHERM en dan naar USERS en het vinkje weghalen bij ACCOUNT IS DISABLED op de GUEST account uiteraard. Je kunt ook een nieuwe user aanmaken met dezelfde inlognaam en paswoord waarmee je Win98 PC inlogt. En alles moet werken.