| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Zorg ervoor dat je een stille schijf hebt, anders kun je bij opnemen met microfoons (wat vanzelf nog wel es zal gebeuren) een hoop gelazer met geluid wat er doorheen komt. Ik heb nu zelf een WD 40Gig 7200rpm schijf (zo'n nieuw ding) en die hoor ik absoluut niet. Schijf is snel genoeg en geeft geen irritant geratel.
Er zijn natuurlijk zat andere merken die ook goede schijven leveren.
Er zijn natuurlijk zat andere merken die ook goede schijven leveren.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Verwijderd
professioneel opnemen doe je niet met een sblive platinum...maarja.
voor 2 instrumenten op te nemen heb je echt niet persee een nieuwe harde schijf nodig hoor. zeker geen 40 gig. t zijn maar 4 kanalen die je opneemt (2 x stereo). dus zo veel ruimte zal t niet in beslag nemen. en ik neem aan dat ie geen 24 bits 96 khz opneemt. dus als die zwager van je echt "professioneel" wilt opnemen kan ie beter een betere geluidskaart kopen
voor 2 instrumenten op te nemen heb je echt niet persee een nieuwe harde schijf nodig hoor. zeker geen 40 gig. t zijn maar 4 kanalen die je opneemt (2 x stereo). dus zo veel ruimte zal t niet in beslag nemen. en ik neem aan dat ie geen 24 bits 96 khz opneemt. dus als die zwager van je echt "professioneel" wilt opnemen kan ie beter een betere geluidskaart kopen
Verwijderd
Als je wilt opnemen maakt het niet uit of het 2 of 100 instrumenten zijn, het blijft een WAV formaat dus groot. ongeveer 10MB per minuut.
De schijven die het minste lawaai maken zijn de Maxtor schijven en voor wie begint te zeuren over de kwaliteit, het is gewoon IBM/Quantum.
Maxtor is goed te betalen en heel stil zoals ik al zei. Neem een 7200RMP en eigenlijk zou je de nieuwe plextor brander moeten nemen.
Dus 40GB is zo gek nog niet.
Kijk op www.video-editing.nl bij componenten voor meer informatie over Maxtor en Plextor
De schijven die het minste lawaai maken zijn de Maxtor schijven en voor wie begint te zeuren over de kwaliteit, het is gewoon IBM/Quantum.
Maxtor is goed te betalen en heel stil zoals ik al zei. Neem een 7200RMP en eigenlijk zou je de nieuwe plextor brander moeten nemen.
Dus 40GB is zo gek nog niet.
Kijk op www.video-editing.nl bij componenten voor meer informatie over Maxtor en Plextor
opzich kun je met een sb-live best professioneel opnemen...je moet het alleen goed aanpakken...
ennuh..ok..neem een mackie hd-recorder (fl. 5000,-) en je bent verder op weg..snapt ik..maar om een begin te maken..
ennuh..ok..neem een mackie hd-recorder (fl. 5000,-) en je bent verder op weg..snapt ik..maar om een begin te maken..
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Jammer dat je je eigen winkeltje zonodig moet pluggen.
Verwijderd
Is geen winkel, meer info. Je kunt er toevallig ook wat kopen. Er staat toch nuttige info op? Je zult me nooit horen zeggen dat je het bij mij moet kopen. Ik geef alleen een advies en weet dat op mijn site ergens info over staat.
OK, kan, maar het komt, omdat je in je naam, subtitle en sig een hoop keer je winkel/site hebt staan, wel zo over.
edit: Lijkt me trouwens dat video-editing een aardig zwaardere belasting op je HD's geeft. Ik heb zelf met een anderhalf jaar oude WD-273BA (Western Digital, 27.3GB, 7200rpm) zonder moeite een hele rits audiosporen naast elkaar laten lopen in Cubase. Voor video lijkt die schijf me toch net wat minder.
edit: Lijkt me trouwens dat video-editing een aardig zwaardere belasting op je HD's geeft. Ik heb zelf met een anderhalf jaar oude WD-273BA (Western Digital, 27.3GB, 7200rpm) zonder moeite een hele rits audiosporen naast elkaar laten lopen in Cubase. Voor video lijkt die schijf me toch net wat minder.
Pagina: 1