[T.Net] Pricewatch sorteren

Pagina: 1
Acties:

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 16:13

DeTeraarist

#Boots2Asses

Topicstarter
Heuh beetje vage titel misschien, ik wist zo snel effe niet anders.
Maar ik zat net effe te denken (nou ja denken), kan de pricewatch niet iets meer worden gesorteerd?

Ik zat net namelijk een mobo te zoeken, maar dan krijg je dus een berg mobo's van heb ik jou daar. Maar ja, ik weet niet van elk mobo wat voor socket ze hebben (ook niet welk geheugen erin past, maar das wat anders :P) en al die getallen zeggen me eigenlijk helemaal niets. Zouden ze niet kunnen worden opgesplitst op socket ofzo? Of zal ik dat toch zelf uit moeten blijven zoeken. (vragen naar mobo's op GoT begin ik niet aan, dat zijn toch allemaal persoonlijke ervaringen en kunnen bij anderen heel anders zijn

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 08:37

Dries Arnolds

*bling bling*

Daar wordt aan gewerkt. Femme is al een behoorlijk eind gevorderd met de nieuwe functionaliteit geloof ik.

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Topicstarter
Wauw, zo vlug is er nog nooit een idee van me uitgedacht :P

Rest ons niets anders dan afwachten.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het idee is min of meer om voortaan het produktID op te bouwen uit cijfers die allemaal een betekenis hebben. Bijvoorbeeld:

ProduktID = 123143
12 = Categorie Moederborden
3 = MSI
1 = Intel processors
4 = Socket 370
3 = VIA chipset

en ProduktID = 112222
12 = Categorie moederborden
1 = Asus
2 = AMD processors
2 = Socket A
2 = AMD chipset

Het is een ongelofelijke klus om dat op te zetten, omdat je alle producten moet gaan bekijken en een code moet gaan toekennen. Als je het eenmaal hebt draaien is het wel veel makkelijker te gebruiken. Je kunt dan niet alleen sorteren op prijs en alfabet, maar ook op bepaalde kenmerken. Als je dus een bord zoekt met Socket A kun je heel simpel alle resultaten te zien krijgen doordat het systeem zoekt op productID's met beginnend met 12 en als 5e cijfer een 2.

Je zou natuurlijk ook de hele pricewatch met de hand kunnen gaan onderverdelen (minder werk, want je hoeft geen andere code toe te wijzen) maar dat heeft als nadeel dat nieuwe producten ook weer met de hand onderverdeeld moeten worden. In het systeem van een 'intelligent' productID kan een nieuw product een code toegewezen krijgen, en vervolgens komt dat product automatisch in de goede categorie terecht.

(disclaimer: idee is nog niet uitontwikkeld, aan het bovenstaande kunnen geen rechten worden ontleend :))

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zo'n oplossing met nummers achter elkaar is niet handig als je iets wilt opzoeken in een database.

Het product info gebeuren werkt als volgt:

- Kenmerk, per categorie bijv. 'PCI Interface' (van bijv. SCSI kaart), 'PCI Slots (64-bit, 33MHz)' (aantal slots op moederplank)
- Kenmerk waarde, bijv. '64-bit, 66MHz', '64-bit, 33MHz' bij kenmerk 'PCI Interface'
- Eventuele relaties tussen kenmerken en waardes, bijv. 'PCI Interface'+'64-bit, 66MHz' -> 'PCI Slots (64-bit, 66MHz)'
- Templates: verzameling kenmerken voor een bepaald type product, bijv. moederbord (Processor socket, Chipset, Southbridge, Northbridge, Frontside bus enz.).
- Specs: waarden voor template bij productid (bijv. KT7: http://tweakers.net/products/10302 )
- Info template: info/tekst bij productfamilies, bijv. Abit KT7/KT7-RAID/KT7A/KT7A-RAID http://tweakers.net/products/10302 ).
- Terminologie: uitleg over een bepaald onderwerp, koppelbaar aan kenmerken (bijv. Processor socket http://tweakers.net/products.dsp?Action=Term&ID=1 )
- Categorie sorteer opties: kenmerken waarop binnen categorie gesorteerd kan worden, bijv. 'Northbridge' en 'Processor socket' voor de categorie moederborden.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 12:46

Skef

Ik scheer.me

Heej Femme...

En wie gaat dat allemaal "administreren"? Blijft dat ook op dezelfde manier?

En wie gaat de huidige inhoud aanpassen naar de nieuwe stijl? (Dat is echt een k*tklus...)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op donderdag 11 oktober 2001 10:29 schreef Femme een verhaaltje
Hmmja..wel tof, dat product info idee, maaruh..."Op dit moment bestaat de database uit 5449 producten met in totaal 23881 prijsopgaven."

Veel plezier met invullen *kuch* :7

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op donderdag 11 oktober 2001 10:46 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Hmmja..wel tof, dat product info idee, maaruh..."Op dit moment bestaat de database uit 5449 producten met in totaal 23881 prijsopgaven."

Veel plezier met invullen *kuch* :7
Dat probleem heb je ook als je informatie in product id's gaat verpakken. Die nummertjes worden niet spontaan gegenereerd.

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 08:37

Dries Arnolds

*bling bling*

Ah joh..

Doe ik wel effe. Ik slaap toch al slecht de laatste tijd :)

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 12:46

Skef

Ik scheer.me

Op donderdag 11 oktober 2001 13:47 schreef DasH het volgende:
Ah joh..

Doe ik wel effe. Ik slaap toch al slecht de laatste tijd :)
Pas op wat je zegt... Daar kunnen ze je ook echt daadwerkelijk aan houden >:)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Topicstarter
Ziet er goed uit!
Lekker makkelijk vergelijkingen maken tussen mobo's (en andere dingen natuurlijk) 2,3,4 of nog meer vensters naast elkaar openen en klaar.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Gelukkig zijn er ook veel producten die op elkaar lijken. De specs van het ene product kunnen naar een andere gekopieerd worden. Daarna zou je in het geval van bijv. een Athlon XP processor alleen de kloksnelheid moeten worden.
Pagina: 1