Toon posts:

Monitor gaf harde tik, beeld 1 sec.weg=kopzorgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hellup ik schrok me net de tering.
Ik zit lekker te knallen in red faction, geeft mijn monitor ineens een harde tik :?
Het beeld was denk 1 of 2 sec. weg en ik kon weer verder gaan met schieten, het ging echt heel snel :?

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, het is een 7mnd oude philips 105s (15 inch) en verdere specs.staan hieronder!

Ik ruik ook geen rare luchtjes ofzo en hij is zelfs geaard en voor de rest lijkt het ook of er niets aan de hand is.

Moet ik me nou zorgen maken of heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn!

Uit de search werd ik ook niet veel wijzer, ik las wel iets over demagnetiseren :? maar dit heeft ie nog nooit gedaan :?
Heeelluuuppp ik durf amper mijn spel weer optestarten!!!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00
Heb ik ook met beide CTX monitoren :(

Verwijderd

Dat heet demagnetiseren, oftwel degauss, en sommige monitoren doen dat automatisch of kun je zo instellen. Wat je zag en hoorde is dus heel normaal.

Uiteraard kan het ook zijn dat je monitor een magnetisch veld opgebouwd heeft dat zichzelf ontlaadt omdat jij dat niet voor hem doet. Op zich nog steeds niets vreemd aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 03:35 schreef dennisdotcom het volgende:
Heb ik ook met beide CTX monitoren :(
En hoe lang heb jij dat al dan, en zijn er meer problemen bij of bijgekomen? Ik vind dit niet tof!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 03:41 schreef okidokie het volgende:
Dat heet demagnetiseren, oftwel degauss, en sommige monitoren doen dat automatisch of kun je zo instellen. Wat je zag en hoorde is dus heel normaal.

Uiteraard kan het ook zijn dat je monitor een magnetisch veld opgebouwd heeft dat zichzelf ontlaadt omdat jij dat niet voor hem doet. Op zich nog steeds niets vreemd aan.
Maar waarom heb ik hier dan nog nooit eerder wat van gemerkt?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 14:11

Opa

Nu Multifocaal!

Op donderdag 11 oktober 2001 03:43 schreef didaaf1 het volgende:

[..]

Maar waarom heb ik hier dan nog nooit eerder wat van gemerkt?
Misschien is dit de eerste keer dat de monitor langer aan staat?
Heb je de monitor verplaatst naar een plek met meer aardstralen of naast de tuner/versterker?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Ja, hoe bouw je een magnetisch veld op. Staan er speakers in de buurt, een transformator, een halogeenlamp, mobiele telefoon, etc.? Je hebt die laatste druppel echt nodig om de emmer over te laten lopen; daarvoor is hij alleen maar vol.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 03:49 schreef victorvo het volgende:

[..]

Misschien is dit de eerste keer dat de monitor langer aan staat?
Heb je de monitor verplaatst naar een plek met meer aardstralen of naast de tuner/versterker?
Nee hoor daarom vind ik het ook zo vreemd, hij staat die 7 mnd dat ik 'm heb ca.10uur per dag aan en de versterker staat 3 meter verder op en dat stond ie altijd al.

Andere stroom vreters staan er niet in de buurt, ja een speaker ca.1 meter maar die staat er ook al al die tijd :?

Verwijderd

Heb je de monitor verplaatst naar een plek met meer aardstralen ?
Vlak bij Jomanda misschien?

Verwijderd

Misschien is er een GSM toren in de buurt verrezen....

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 15:01

shades

huh ?

Hi
Heb ik ook gehad. Is geen degaussen hoor !
Is een hoogspanningsontlading ofzo iets. (onschadelijk als je hem niet openschroeft >:))
Had een CTX 17" trinitron (of diamantron ofzo).
Vlak voordat de garantie (1j) eraf ging gebeurde het een keer.
Toen nog een keer na de garantie en de derde keer dood. (14 mnd). Waar ik de monitor gekocht had hebben ze hem 'gratis' laten maken. Moest alleen fl 60,-- onderzoekskosten betalen.. Gelul eigenlijk maak oke.. 2 mnd over de garantie is in mijn ogen ook nog garantie maar helaas denkt het mkb daar anders over..

Melden aan je dealertje. Zolang de garantie verstreken is blijven proberen of ze er iets aan kunnen doen en vooral bij houden wat er mee gebeurt is. Mocht de monitor toch nog na de garantie tijd overlijden dan kan je aantonen dat het geval nooit goed gewerkt heeft etc. etc.

Succes er mee

https://k1600gt.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nou de 2 de keer was nu net hoorrr, tik en het beeld ging zeg maar naar binnen toe en gelijk weer naar buiten :?
Ik zit alleen maar te downloaden en een beetje hier op got te staren :?
Ben benieuwd wat er de derde keer gebeurd.
Ik heb philips gebeld en die zijden dat ze er niets aan konden doen zolang die niet echt stuk is, en heeft zoizo iemand idee waar ik heen kan met dit 'neckermann' apparaat?
Er zit 3 jaar garantie op , maar bij wie?

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
ik heb dat met mijn ctx 17" maar volgens mij is dat stof ofzo wat kortsluiting maakt?? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 oktober 2001 03:40 schreef Freez het volgende:
ik heb dat met mijn ctx 17" maar volgens mij is dat stof ofzo wat kortsluiting maakt?? :?
Ik sluit momenteel niets uit, maar stoffig naar 7 mnd. al en dan daardoor nog problemen ook lijkt me sterk!?
Op mijn slaap kamer staat een 12 jaar oude stofbak en die doet het ook nog pefect zonder kuren.

Maar gaat bij jou dan ook het beeld even weg en heb je het al vaak gehad en over wat voor periode?

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Mijn (weliswaar 10 jaar oude) tv deed een paar weken geleden hetzelfde. Dit gebeurde steeds vaker, langduriger en regelmatiger totdat ie niets anders meer deed dan kraken i.p.v. nog beeld geven. Nu was al eens gebleken dat de soldeerverbindingen wat brak konden worden; vriend van me gaf een tip dat er wel eens condensator los kon zitten en.. inderdaad. Het kan inderdaad ook stof zijn aan je hoogspanningskabel (of vocht) dat hem af en toe kort sluit, maar lijkt me sterk voor die leeftijd. Misschien helpt het als je meteen even met je neus erboven hangt (monitor eventueel uitzetten). Bij de minste afwijking is dat een 'teken'. :)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

het is wat Shades zegt ontlading van de hoogspanning

en je moet gewoon eisen dat philips het repareert want het is wel degelijk een defect..

bij de ontlading springt er een flinke vonk over naar een ander nabij gelegen onderdeel in je monitor
en kan er dus brand ontstaan..

beetje vreemd als je wacht tot je huis afgebrand is

die tikken zullen overigens steeds vaker gaan voorkomen

laten vervangen dus

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Hmja ik vergat er bij te vertellen dat ik bij de HS-kabel nergens een vonk kon ontdekken. Moet ie dus eerst bekijken, zoniet dan is het een componentenkwestie.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het vandaag ook weer gehad hoor 3 keer is scheepsrecht en nu wil ik een nieuwe!
Ik ga idd. niet af zitten wachten totdat de boel hier in de hens vliegt ofzo!

Tis alleen wel weer lekker balen dat ie bij de neckermann vandaan komt, duurt natuurlijk weer min.9 weken en dan krijg je 'm natuurlijk weer thuis gestuurd met de mededeling "we konden niets vinden"

Ik denk dat ik philips maar weer ga bellen en dit keer niet hun helpdesk!

ieg.bedankt voor jullie repleys

Verwijderd

Topicstarter
Het word weer eens tijd dat got zijn problemen oplost!

Verwijderd

Topicstarter
ik had dus 5 keer hetzelfde gepost!!!

Verwijderd

Topicstarter
sorry verbinding problemen, al weken trouwens!

Verwijderd

Topicstarter
Valt ook niet meer mee te werken GOT tegenwoordig!!!
Pagina: 1