Toon posts:

Inloggen webpagina van Apache

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haloa allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik heb voor school de opdracht gekregen om een website te bouwen waarvoor je een wachtwoord nodig hebt om het te kunnen bekijken. Nu weet ik dat het met Apache kan, alleen HOE?? Ik heb de search al doorgezocht, maar ben niet verder gekomen. Verder heb ik wel wat dingen gevonden op internet, maar nog steeds is het me niet gelukt. Wie weet een hele duidelijke tutorial ofzo waarmee het wel lukt.

Ik draai Red Hat 7.1 en Apache 2.0

Alvast bedankt

Verwijderd

Sommige gedeeltes van uw site wilt u alleen voor u zelf en/of een paar andere toegankelijk hebben. Dit kunt u eenvoudig doen om de volgende wijze:
Maak of upload een bestand met waar met deze tekst. Zorg wel dat u alle dummy-informatie zoals hier is ingevuld aangepast heeft, anders zit de directory ook voor u dicht. Geeft het bestand de volgende naam: .htaccess Let goed op dat u de punt voor ht niet vergeet!

.htaccess file

AuthUserFile /www/www.domain.ext/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName 'Restricted Area'
AuthType Basic
<Limit GET>
require valid-user
</Limit>

Wanneer u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd kunt u uw password bestand aangaan maken. Dit kunt u doen door een verbinding te maken met de server via SSH. U kunt hier een goede en gratis te gebruiken SSH client vinden.

Om in te loggen op de server kunt u gewoon uw ftp/mail login gegevens gebruiken.

cd /www/www.domain.ext

Met dit commando veranderd u van uw huidige directory naar de "base"-directory van uw site. Let wel op dat u even www.domain.ext aanpast!
htpasswd -c .htpasswd USERNAME

Met dit commando maakt u een bestand .htaccess en voegt een nieuwe username toe.
htpasswd .htpasswd USERNAME

Dit commando gebruikt u om een volgende username of password van een reeds bestaande user name te veranderen. Merk op dat de -c weg is, deze optie moet u alleen gebruiken wanneer het password bestand nog niet bestaat.