© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Verwijderd
Een modchip is een extra chip die in je console gesoldeertOp donderdag 11 oktober 2001 00:41 schreef ocf81 het volgende:
ik ben misschien geEteresseerd in het kopen van een console in het begin van volgend jaar.
nu heb ik het een en ander gehoor over MOD chips.
nu heb ik de volgende vragen:
• Wat zijn mod chips en wat doen ze?
moet worden om het mogelijk te maken de beveiliging van de
console te omzeilen zodat je backups kan spelen (lees Niet-originele games...). Bij elke console kan een modchip een andere functie hebben. Voornamelijk wordt de bios afgetapt en informatie afgevangen betreffende beveiliging.
Dat je chip kan wat jij wil. (bijv. je dvd-speler regio-vrij maken, of alleen imports kunnen spelen)• Op welke kenmerken moet je op letten bij MOD chips?
Dat je niet te veel betaald en dat ze van de juiste• waar moet je op letten bij de aanschaf?
mensen afkomen (voor PS2 bijv. Neotech)
Als je zelf weinig soldeerervaring hebt op micro-electronica• waar moet je op letten bij de inbouw?
moet je er NOOIT zelf aan beginnen, maar het laten doen door het bedrijf wat de chips verkoopt. Vaak verlenen zij ook nog garantie e.d.
In principe wel, maar het hangt erg van het gebruikte medium af. Consoles die Cd's of DVD's gebruiken zullen makkelijker te "chippen" zijn dan consoles die cartridges gebruiken zoals de gba oid. Er zijn goede oplossingen voor, maar ze zijn vaak duurder en je hebt er ook vaak een pc en wat kennis voor nodig. (zoals de gba copybox)• is het op elke console mogelijk?
npp.s. ik stel misschien vragen waarvan je zult denken dat ze totaal overbodig zijn, maar dat is om misverstanden uit de weg te ruimen en zo de dingen beter te kunnen begrijpen