[rh7.1] Linux vergeet netwerk instellingen....

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een tijdje een linux systeempje staan. Dit systeempje draait RH7.1 en heb een "klein" probleem. Het systeem vergeet na een reboot waar zijn nic zit. Hoe komt dit? en vooral hoe kan het worden op gelost. :? Heb de search al door gespit en ook de faq maar heb niets gevonden *of er over heen gelezen*.
Op zich is het nu nog niet zo'n groot probleem maar het is wel lastig (neem het ding nog wel is mee naar lans).

Nog even iets meer info over het probleem als ik dus het systeem reboot *komt niet vaak voor maar dan nog* dan weet ie niet meer waar de nic zit en heeft dus geen netwerk. Moet de kaart dan uit het systeem halen dus deinstallen. Dan d'r weer in installen, dan moet ik nog gaan kijken waar de nic op zit *ifconfig eth(nr) (laatste keer zat ie op eth4)*. Dan deze met netconf bij basic host info net device van Adaptor1 veranderen van eth0 naar eth? en dan pas werkt het.

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Een kaart installeren/deinstalleren? Bedoel je de herkenning door kudzu?
'Installeren' is toch slechts de naam van de module in /etc/modules.conf zetten? Dan doet-ie 't na elke reboot gewoon hoor (en is-ie ook steeds eth0 als het je enige kaart is).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sorry dat ik pas laat reageer ben nu pas thuis.

Ja ok maar hoe moet ik het in die config zetten
in die config staat nu dit:

alias parport_lowlevel parport_pc
alias usb-controller usb-ohci
alias eth2 rtl8139
alias eth1 ne2000
alias eth0 ne2000
alias eth3 ne2000
alias eth4 ne2000

De netwerk kaart die er in zit is een rtl8039

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

in je conf.modules de betreffende module uncommenten en in je /etc/rc.d/rc.inet1 aanpassen?