Bridge scoreformulier php/mysql

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 10:57
Okee, ik weet nog lang niet alles van php/mysql, maar ik moet een soort online scoreformulier opzetten. De eisen:
- Namen
- Score per wedstrijd
- Totaaloverzicht (alle scores op een rijtje)
en verder totaal berekenen etc. Dat lukt nog wel, alleen hoe maak ik een tabel, die elke keer als het ware een kolom met een nieuwe score bijvoegd? Of hoe koppel ik hier een tweede database aan?

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
The Spider: alleen hoe maak ik een tabel, die elke keer als het ware een kolom met een nieuwe score bijvoegd?
Auw... zulke vragen komen zo vaak langs... Het is nooit goed als je gaat opsommen in kolomnamen. Tabellen moet ook stabiel zijn. Het programma zou deze nooit als standaard operatie moeten uitbreiden.

De toverwoorden zijn: een goede relationeel ontwerp. Lees eens wat artikelen over relationele databases (check de faq) voordat je aan deze stuff begint :) .
Of hoe koppel ik hier een tweede database aan?
Das inderdaad ook niet de oplossing ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• bastichelaar
is hier ook een andere oplossing voor? want dit lijkt mij nou juist de ultieme toepassing van een database...

• mbravenboer
The Spider: is hier ook een andere oplossing voor? want dit lijkt mij nou juist de ultieme toepassing van een database...
Klopt, ik heb ook niet gezegd dat je geen database moet gebruiken. Het ontwerp van de structuur van de database moet goed in elkaar zitten. Vrijwel alle databases zijn relationeel, dus gaat het hierbij om een relationeel ontwerp.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• bastichelaar
en als ik nou verschillende tabellen aanmaak, per competitie 1, en die koppel aan een parte tabel met de namen?

• mbravenboer
The Spider: en als ik nou verschillende tabellen aanmaak
Das al een heel begin ;) .
per competitie 1, en die koppel aan een parte tabel met de namen?
Per competitie 1 tabel is ook niet goed. Je moet dan namelijk nog steeds je database uitbreiden (maar nu met nieuwe tabellen). Ook dat is niet goed. Je moet proberen een ontwerp te verzinnen met een aantal tabellen, waarin alle data maar op 1 plek staat, er door middel van referenties naar andere rijen kan worden verwijzen en je je tabellen nooit hoeft aan te passen... Voorkauwen heeft geen nut, dus lees ff wat goede docs hierover...

• bastichelaar
ok thanx voor alle replys! ik ben al druk aan het lezen, maar ik ben ook nog maar nieuw hierin, dus... thanx!
Pagina: 1