Toon posts:

Mysql?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben bezig met een site waar ik ook graag een forum op wil zetten...nu heeft elk forum een MySQL database nodig...
Deze kan ik aanvragen bij m'n provider, en dat heb ik gedaan.
maar dan kom ik op een vaag admin-paginaatje waar ik helemaal niets van snap....

Mijn vraag is dus: wat komt er in zo'n database?
en hoe maak je er eentje ??

Alvast bedankt voor jullie eventuele reactie(s)!

Verwijderd

Een forum heeft niet persee een database nodig, maar het is wel het beste om dat zo te doen. Verder zijn er ook andere databases dan MySQL, zoals Access, MS SQL Server, Oracle, DB2 en PostgreSQL. MySQL is wel een veel gebruikte database, omdat het een relatief simpele, redelijk krachtige, goed performende en vooral gratis database systeem is.

Het admin scherm waar je het over hebt is waarschijnlijk MyPHPAdmin, een webaplicatie geschreven in PHP waarin je een MySQL database kan beheren.

Als je een forum wil draaien krijg je bij dat forum een SQL script om alle tabellen aan te maken in je database, en dat script kan je m.b.v. MyPHPAdmin uitvoeren.

Voor meer informatie over databases, kijk eens in de FAQ of zoek eens op het forum, er is al zat nuttige info over te vinden.

HTH :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 23:59 schreef MrX het volgende:
Een forum heeft niet persee een database nodig, maar het is wel het beste om dat zo te doen. Verder zijn er ook andere databases dan MySQL, zoals Access, MS SQL Server, Oracle, DB2 en PostgreSQL. MySQL is wel een veel gebruikte database, omdat het een relatief simpele, redelijk krachtige, goed performende en vooral gratis database systeem is.

Het admin scherm waar je het over hebt is waarschijnlijk MyPHPAdmin, een webaplicatie geschreven in PHP waarin je een MySQL database kan beheren.

Als je een forum wil draaien krijg je bij dat forum een SQL script om alle tabellen aan te maken in je database, en dat script kan je m.b.v. MyPHPAdmin uitvoeren.

Voor meer informatie over databases, kijk eens in de FAQ of zoek eens op het forum, er is al zat nuttige info over te vinden.

HTH :)
Bedankt voor je snelle reactie!!
het is inderdaad MyPHPAdmin.....maar ik snap niet wat ik in die tabelletjes enzo moet zetten...
maar ik zoek nog even (heb ik ook al gedaan, maar niets bruikbaars gevonden :?)

Bedankt nogmaals!