SB live platinium drive compatible met audigy?

Pagina: 1
Acties:

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:42
Ik heb momenteel een SB live met z'n leuke drive (zonder ab) Nu vraag ik mij af als ik de audigy gamer koop of daar wel de aansluiting opzit voor de drive van de platinuim. Als die er opzit zou mijn oude drive dan voor een deel werken? Iemand met een audigy kaart die kan zeggen of de aansluiting zelfde is, als dat zo is werkt het vast wel voor een deel!
Geen zin om weer 600 piek te lappen voor z'n handige drive.

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Volgens mij kan dat niet, want die aansluitstekker op de Audigy is bijna 2x zo breed als die van de Live... nu moet ik zeggen dat die opgesplits is in 2 delen dus ik weet niet of het mogelijk is de Livedrive op een helft aan te sluiten... dan moet je even een mailtje sturen naar Technical Support... die weten dat wel verwacht ik.

Suc6!

Verwijderd

Je kunt je oude drive niet op de de Audigy kaart aansluiten.

www.video-editing.nl voor een artikel over deze kaart onder COMPONENTEN

Verwijderd

(Ik zat me dit ook al af te vragen :) )
Ik heb net ff contact opgenomen met Creative's tech support (btw erg handig die realtime chat service met die afdeling... niet hoeven wachten op emails of naar de USA gaan bellen)
Ze zeggen niet direct dat het onmogelijk is, maar weten eigenlijk niet of het werkt, ze hebben het zelf niet geprobeert, en het wordt niet ondersteund.
Ze raadden me aan om de Creative forums in de gaten te houden cq. het daar te vragen.

[edit]
van de creative forums:
http://www.europe.creative.com/joinin/forums/thread.asp?thre=9229

Een Digital I/O card voor de Live Platinum werkt iig. niet op de Audigy. De connector is waarschijnlijk dus anders (hoewel ze even groot schijnen te zijn) en het enige wat er uit de kaart komt is gepiep en gekrijs.
Aan de andere kant schijnt de Livedrive IR (van de Platinum 5.1) wél met de Audigy te werken.

Grrrr, dat wordt dan weer 700 piek voor een Audigy Platinum Ex.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zelf aanpassingskabeltje maken?

Ik maakte ook al mijn eigen LiveDrive (alleen optical out had ik nodig).

Dit moet makkelijk kunnen.

Vergelijk in de manuals de pinouts van de connectoren.

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 11:35
Een vriend van me heeft zijn livedrive2 van zn Sblive platinum wel gewoon aan een audigy hangen, Weliswaar heb je dan niet de firewire aansluiting doorgelust naar voren
Pagina: 1