Toon posts:

3 IDE harde schijven in 1 PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke dit is mijn vraag, ik ben een servertje in elkaar aan het knutselen (heel eenvoudig, goedkoop en onproffesioneel) en ik heb hiervoor 3 verschillende IDE harde schijven.

Alleen nu heb ik gewoon een vraagje.

Ik plaats die drie harde schijven boven op elkaar met dooronder een floppy drive en een cd-rom speler.

Nu is mijn vraag:

Kan dit? Ik bedoel wordt dit niet te warm (geen aparte HD koelers of iets dergelijks. Als het namelijk wel te warm wordt haal ik er 1 harde schijf tussenuit.

Oh ja kom niet met antwoorden dan moet je gewoon 1 grote hd kopen want dat kan ik zelf ook wel bedenken maar het geld is ff op ;(.

Dus hierop wil ik ff antwoord als dat zou kunnen, wat raden jullie mij aan???

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 21:41

Snijkoek

Metal up your ass

Als er een beetje ruimte tussen zit, zal het wel gaan. Ik zou je wel afraden om een 7200 rpm schijf te nemen, maar gewoon 5400. Dat scheelt al een hoop.

Ik ga ervanuit dat je de bak dag en nacht aan laat staan, dus een casefannetje (of 2) voor de schijven is dan wel aan te raden... (zorg wel dat de lucht ertussen door geblazen wordt. Je wil geen schijfcoolers omdat het niet past? Of omdat het te duur is... (Casefans zijn wel wat goedkoper namelijk)

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn oude hardeschijven en er is niet echt heel veel ruimte voor fans.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Asl het toch al wat oudere hd's zijn dan wordt het niet echt warm lijkt me. Ik heb zelfs 2 7200 toeren hd'z vlak onderelkaar zit. Heb er nog geen problemen mee gehad.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik heb ook 3x 600mb onderelkaat hangen en nooit problemen gehad

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

5400 rpms zijn ook wel aan te raden, maken in ieder geval minder herrie dan 7200 rpms, en dat is wel prettig met een bak die 24/7 aanstaat. Ikzelf heb er ook 3 inhangen, zonder enige fan, en ze doen het nog steeds (:

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Jep, is geen probleem..

Heb zelf 6 schijven bij elkaar geperst en het wordt gewoon handwarm..

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Gewoon uitproberen, en voelen hoe warm 't wordt.

Ik heb zelf een stapeltje van 3 schijven gehad, waarvan 2 op 7200 rpm. Ze zaten ook boven elkaar, maar wel telkens 1cm ruimte ertussen. Die dingen werden zo heet dat je bijna je handen brandde, maar alles deed 't prima.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 09:36 schreef Varienaja het volgende:
Gewoon uitproberen, en voelen hoe warm 't wordt.

Ik heb zelf een stapeltje van 3 schijven gehad, waarvan 2 op 7200 rpm. Ze zaten ook boven elkaar, maar wel telkens 1cm ruimte ertussen. Die dingen werden zo heet dat je bijna je handen brandde, maar alles deed 't prima.
Handen branden aan een 7.200 rpm schijf???
Ik kan hier een 15.000 rpm schijf gewoon vast houden hoor, deze wordt niet zo erg warm... althans dat ik mijn haden er aan brand.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:35

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze mag naar OIC toe. :)

Move -> HA -> O&IC.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1