Toon posts:

DVDspelers van 200,- slechter dan 350,-/400,-?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, maar daar werd ik niet veel wijzer van. Maar wat ik me afvraag is of ide DVD spelers van 200,- slechter zijn dan spelers van rond de 350,-/400,-. Zit dat prijs verschil in de snelheid of zijn er ook andere verschillen.

Ik zit er over te denken om mijn 36x speler te vervangen voor een DVD dus alles was qua cd-rom sneller is, is een vooruitgang. Voor DVD neem ik aan dat zo rond de 12/16 speed gewoon goed is. Zo rond de 200,- vind ik wel een leuke prijs.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DVD spelers voor 400 piek? Volgens mij is de meerderheid ong. 200 piek hoor.. ik heb laatst een Lite-On gekocht voor 189 piek, en alle anderen waren ook rond die prijs. Bedoel je misschien een exclusief scsi model ofzo :?

wat bedoel je trouwens met 'isa DVD spelers' ??

Verwijderd

Topicstarter
De meeste zijn volgens mij zo rond de 250,- maar je ziet toch ook aardig wat duurdere. Het gaat er mij dus om of ik voor 200,- een goed spelertje koop of zou een duurdere echt een betere keuze zijn?
(Ik bedoelde IDE ipv ISA (inmiddels veranderd)dus niet stand alone spelers)

• Palomar
  • Niet online
check www.tweakers.net/pricewatch en zie dat de meeste toch zo'n 200 piek zijn.. je hebt idd wel dvd-kits die duurder zijn, maar daar zit een mpeg2 kaart bij. Met zo'n kaart ontlast je je processor en heb je dacht ik mooier geluid (correct me if wrong :) ) maar op mijn athlon 1000 draaien DVD's softwarematig ook perfect. DVD's draaien vanaf zo'n 500MHz gewoon goed softwarematig en heb je dus niet perse zo'n kaart nodig.

maar ik heb zelf een lite-on 16x40 en hij bevalt me goed. Bij DVD-films maakt ie praktisch geen geluid en bij cd's is ie ook wel redelijk stil.

Verwijderd

Topicstarter
M'n geluid gaat via m'n geluidskaart 5.0 over de stereo, processor kracht lijkt me geen probleem. Ik wil een dvd speler om af en toe eens een film op de tv te kunnen kijken (DivX is ook niet altijd alles). Ik zal eens wat beter rond kijken welke spelers ze voor 200piek hebben. Welk type heb jij trouwens en is deze regiovrij (te maken)?

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 21:07
200 pieken? ik had dr een bij funprice
voor 119 piek, en die is prima

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-04 16:00

SiGNe

Ook hoi!

Film DVD's draaien gewoon op single speed dus je hoeft in principe niet perse een 12 of 16 speed te hebben, een 6 of 10 speed DVD speler is ook snel genoeg.
Voor spellen maakt de snelheid wel weer uit.

Niet?
[Specs]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11
Op donderdag 11 oktober 2001 00:19 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
200 pieken? ik had dr een bij funprice
voor 119 piek, en die is prima
heb ik gezien jah, het merk weet ik niet maar aangezien alles rond de 200 lag, leek me dit el cheapo zooi en heb lekker een AOpen 16/48 gekocht.

• Palomar
  • Niet online
ze hebben ook ff lekker prijzen verhoogd bij funprice zie ik net.. vorige week had ik die lite-on gekocht voor 189.. nu is ie opeens 229.

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 22:00
Ik heb een a-open van 180 piek, werk perfect...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt allemaal wel okee voor mij die prijzen. Nu moet ik er nog eentje zien te vinden die regiovrij is of gemakkelijk regiovrij te maken is. Als iemand nog tips heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Na wat zoeken ben ik uit gekomen op de Toshiba M1402, 12x40, IDE voor fl. 195.00 Als het goed is is deze stabiel, stil en regio vrij te maken. Iemand nog een reactie op mijn keuze?

Verwijderd

ja dat van die toshiba wil ik ook wel weten... is ie ook stil als je er een divx-cd'tje in afspeelt? En waar haal je iets om dat ding regio vrij te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat er niet echt een verschil is in het afspelen van een DivX cd en een DVD. Ik denk zelfs dat de laatste wat luidruchtiger is. Wat betreft firmware om hem regio vrij te maken kun je hier eens kijken: http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/dvdfi.htm

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp zijn de Toshiba en de Lite-On allebei stil en goed?

Verwijderd

? *bump* ?

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

DVDspelers van 200,- slechter dan 350,-/400,-?

Veel slechter, voor de winkelier !! :Y)
Pagina: 1