Toon posts:

DDR Kingston, wel of niet ECC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze week twee DIMM'S gekocht,
256MB DDR PC2100 CL2.5 kingston.

Als ik kijk in mijn pc health monitor een proggie van ASUS staat er bij memory Error ecc detecting ofzo en daarachter staat wat onzin over 64-bit nog wat.

Ik weet echter niet wat ik hiermee moet ik heb wel wat gelezen in het boekje van mijn moederbord (ASUS A7M266) dat DDR ecc geheugen niet op mijn moederbord past.

Iemand ervaring hiermee? en weet er toevallig ook iemand een test programma zodat je kan zien of je processor en je intern geheugen wel op 266 draaien?

Alvast bedankt The-M-ProjecT

Verwijderd

Topicstarter
Iemand???

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Met ECC is normalerwijze duurder.
Dit is iets langzamer dan non ECC memory omdat er niet speciaal gecontroleerd word of de bitjes ook wel goed zijn aangekomen.
Als je board het niet aankan dan zal de DIMM in de meeste gevallen gewoon zonder ECC lopen.
non ECC is 64bits en ECC geheugen is 72bits.
ECC is normalerwijze ook slechter te overclocken omdat dit meer bedoeld is voor servers.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Ten eerste is een topic in blokletters niet echt netjes (schreeuwerig), en ten tweede hoef je niet al na _acht_ minuten je topic omhoog te trappen als je nog geen antwoord hebt |:(

Lees de FAQ.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

He Exirion:

Niet altijd is het schreeuwerig als je met hoofdletters schrijft!
Aan de hand van hoofdletters en tekens kun je iemands gevoel per tekst herkennen....mij kwam het over als dat hij nu antwoord nodig had. Het kan toch als iemand met een vraag verlegen zit en te popelen staat voor een antwoord?

Ga liever iets anders doen dan iemand op zijn vingers tikken. :(

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Hey zuzZoo:

Effe een quotje uit de faq voor jouw..
Ga niet schreeuwen om een oplossing. Hoe schreeuw je in een text-based discussie vraag je je af? Door gebruik van hoofdletters schreeuw je.EEN TEKST DIE ZO GESCHREVEN IS, is bloedje irritant en je haalt er de woede van andere users mee op je hals. Af en toe even wat DUIDELIJK/duidelijk maken is wat anders. In dat geval accentueer je een bepaald stuk tekst.
Hou je dus aan de nettiquette en let op je caps-gebruik (ook in je topictitel).
En verder de vraag waarom het zo belangrijk is om te weten of je geheugen nou ecc is of niet.. Lijkt me nou niet dat je daar niet een dagje op kunt wachten!

En zie het niet als een gebruiker op de vingers tikken, maar gewoon even corrigeren... Da's net effe iets anders..

The-M-project: Download Sisoft sandra maar even.. Daar kun je alle informatie over zowel je processor, als je geheugen gewoon aflezen.. Dan heb je meteen antwoord op je vragen..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 11 oktober 2001 00:50 schreef ZuzZoo het volgende:
Ga liever iets anders doen dan iemand op zijn vingers tikken. :(
Ga jij eerst maar 's de FAQ doorlezen voordat je je ergens mee bemoeit.

En ik quote Twynn nog ff:
En verder de vraag waarom het zo belangrijk is om te weten of je geheugen nou ecc is of niet.. Lijkt me nou niet dat je daar niet een dagje op kunt wachten!
Het lijkt me _absoluut_ niet iets waar je haast mee kunt hebben! Iedereen wil geholpen worden, maar dat hoeft niet a la minute, en als iedereen z'n topic in caps gaat posten omdat ie ongeduldig is, dan wordt het een zooitje in PMG.

En laat het nou net mijn functie als moderator zijn om PMG netjes te houden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Jah sorry lui maar ik ben een newbie hiero dus vandaar maar bedankt voor de tips!!!!

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

peace to Exirion en Twynn.....:)

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Pagina: 1