Je moet er op letten dat de Politie binnenkort overgaat op een digitaal systeem, en ik ken (nog) geen scanner die dat kan ontfutselen.
Gelukkig is de politie wel zo idioot geweest om een open standaard te gaan gebruiken, en waarschijnlijk is het binnenkort wel een keer gekraakd.
De enigste site die ik ken daarover, is van een "scannerfreak" www.112rudolf.nl
FF van zijn site geplukt:
Gelukkig is de politie wel zo idioot geweest om een open standaard te gaan gebruiken, en waarschijnlijk is het binnenkort wel een keer gekraakd.
De enigste site die ik ken daarover, is van een "scannerfreak" www.112rudolf.nl
FF van zijn site geplukt:
De laatste tijd staan er in de diverse nieuwsgroepen vragen over tetra,
of wel C2000 / TETRA is een andere naam voor motorola APCO-25 / ASTRO.
C2000 /TETRA is het nieuwe digitale netwerk waarop alle hulpdiensten in Nederland samen met elkaar kunnen communiceren.
Ik ga hier niet in op alle technische specs enkel en alleen over de voordelen en vooral de nadelen van de nieuwe digitale systemen.
Verwijderd
Als het goed is bedoel je toch van die radar scanners die kunnen voorkomen dat je geflitst wordt?
Gewoon harder rijden dan 250, dan kunnen ze je niet fotograferen.
Serieus: Er is een scanner die de nieuwe methode wel pakt en legaal is. Ik weet de naam niet meer, maar hij staat altijd in de zondagskrant. Ohja, een ericsson reageert ook op een radar. Dus als je telefoon bereik verliest, zit je vlakbij een scanner.
Gewoon harder rijden dan 250, dan kunnen ze je niet fotograferen.
Serieus: Er is een scanner die de nieuwe methode wel pakt en legaal is. Ik weet de naam niet meer, maar hij staat altijd in de zondagskrant. Ohja, een ericsson reageert ook op een radar. Dus als je telefoon bereik verliest, zit je vlakbij een scanner.
Eeuh.. we hebben het over politie, brandweer, ambu scanners geen snelheidOp donderdag 11 oktober 2001 16:38 schreef Ganymedus het volgende:
Als het goed is bedoel je toch van die radar scanners die kunnen voorkomen dat je geflitst wordt?
Gewoon harder rijden dan 250, dan kunnen ze je niet fotograferen.![]()
Verwijderd
ik heb zelf een uniden bearcat 220, die ik alleen in de zomer gebruik als ik ga varen met m'n bootje (heb ik wat te luisteren)
misschien dat ik hem straks wat meer aan zet als ik een eigen digitale camera heb, dan ga ik gewoon de ongelukken af enzo!!
maar over dat digitaal...
hulpdiensten gaan inderdaad over op een digitaal systeem, maar toch vraag ik me af in hoeverre dat mogelijk is?!? bij een achtervolging moet een agent dan alles razendsnel intikken op dat display, praten is dan een sneller/makkelijker!
en anders kan je dat ding altijd nog gebruiken voor: vliegtuigen, taxi's, draagbare telefoons en amateurbanden
ik weet geen actuele prijzen van scanners, mijne was iets van 450 piek dacht ik (en dat is al een paar jaar terug)
kijk vooral naar aantal geheugenplaatsen voor frequenties en de banden waarop je kan ontvangen!!
misschien dat ik hem straks wat meer aan zet als ik een eigen digitale camera heb, dan ga ik gewoon de ongelukken af enzo!!
hulpdiensten gaan inderdaad over op een digitaal systeem, maar toch vraag ik me af in hoeverre dat mogelijk is?!? bij een achtervolging moet een agent dan alles razendsnel intikken op dat display, praten is dan een sneller/makkelijker!
en anders kan je dat ding altijd nog gebruiken voor: vliegtuigen, taxi's, draagbare telefoons en amateurbanden
ik weet geen actuele prijzen van scanners, mijne was iets van 450 piek dacht ik (en dat is al een paar jaar terug)
kijk vooral naar aantal geheugenplaatsen voor frequenties en de banden waarop je kan ontvangen!!
Aaaarggh!!! RamptoeristenOp vrijdag 12 oktober 2001 09:40 schreef Eddo het volgende:
ik heb zelf een uniden bearcat 220, die ik alleen in de zomer gebruik als ik ga varen met m'n bootje (heb ik wat te luisteren)
Sorry hoor, maar dat de pers er continue opduikt met hun so-called reality-zooi, dat is nog tot daar aan toe, maar ook nog gewone mensjes die gaan kijken? Doe nou niet joh! Hulpverleners:
1. Willen graag de ruimte
2. Niet graag op de vingers gekeken worden
3. Jou helemaal niet in de buurt hebben.
Bericht hierboven
Ik heb zelf een Uniden UBC-3000.
Gebruik hem voornamelijk voor de militaire luchtvaart, maar hij pakt ook hulpdiensten, 27MC, 2 meter band enz.

Ik heb hem een aantal jaar geleden voor 600,- bij de Conrad gekocht.
Gebruik hem voornamelijk voor de militaire luchtvaart, maar hij pakt ook hulpdiensten, 27MC, 2 meter band enz.
Ik heb hem een aantal jaar geleden voor 600,- bij de Conrad gekocht.
Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are
Ik heb al een aantal jaren een Bearcat 220XL geloof ik, toen kon je nog mobiele telefonie afluisten helemaal lagge.
Tegenwoordig gebruik ik hem weinig meer, ik heb geloof ik de juiste frequentie-instellingen niet meer
Tegenwoordig gebruik ik hem weinig meer, ik heb geloof ik de juiste frequentie-instellingen niet meer
Verwijderd
helemaal mee eens hoor, je ziet mij echt niet tussen hulpverleners door kruipen om een foto te maken!Aaaarggh!!! Ramptoeristen
Sorry hoor, maar dat de pers er continue opduikt met hun so-called reality-zooi, dat is nog tot daar aan toe, maar ook nog gewone mensjes die gaan kijken? Doe nou niet joh! Hulpverleners:
1. Willen graag de ruimte
2. Niet graag op de vingers gekeken worden
3. Jou helemaal niet in de buurt hebben.
maar bijvoorbeeld bij een 'blikje' boeit het ze niet of je foto's maakt...
ken trouwens zat gebeurtenissen waarbij scannerluisteraars juist bedankt werden voor hun assistentie... 1x bij een 'brand' in een bejaardentehuis: waren al 10 man met een scanner voordat politie of brandweer er was! en toen zijn ze wel gaan helpen om die oudjes veilig buiten te krijgen!
ze zijn niet de HELD uit gaan hangen, want het personeel van het bejaardentehuis kon het gewoon niet aan! en die waren dolblij dat ze hulp kregen!
Dat digitaal wil niet zeggen dat ze niet met elkaar kunnen lullen. Je mobiele telefoon is ook digitaal, maar je verstuurd toch ook niet alleen SMSjes?Op vrijdag 12 oktober 2001 09:40 schreef Eddo het volgende:
[...]
[...]
De gesprekken worden allen gedigitaliseerd en dan verstuurd. Zou wel cool zijn als je ook inderdaad de door de politie verstuurde teksten (de dingen die ze wel intypen en teruggestuurd krijgen) op een of andere manier op je eigen beeldscherm zou kunnen toveren.
Verwijderd
da's waar... (zover had ik nog niet gedacht
)
het wordt allemaal gecodeerd zodat je alleen maar piepjes en bliepjes hoort
daar wordt ook vast wel wat op gevonden (hoop ik)
het wordt allemaal gecodeerd zodat je alleen maar piepjes en bliepjes hoort
daar wordt ook vast wel wat op gevonden (hoop ik)
Pagina: 1