De laatste tijd word je op 2dehands sites doodgegooid met samsung harddisks van 40gig voor een prikkie (=200 piek of minder). Waar komen deze allemaal vandaan, zijn ze gejat, of weet iemand er meer vanaf?
Verwijderd
Volgens mij hebben die Samsung HDDs echt de slechtste performance van alle HDDs. Hoger dan 5400rpm hebben ze naar mijn weten nooit, en als ze als specs al > 10ms access time geven, is het in de praktijk dus 14ms.
Beter toch maar een IBM 60GXP.
Of een Maxtor 80GB voor 475,- als het je om de GB's gaat.
Ik gebruik nu een Samsung 8.4 GB schijfje, en ik denk dat Samsung het maar beter bij tv's en video's maken kan laten blijven !
Verwijderd
En telefoons, Samsung SGH300 ... 
http://samsungelectronics.com/mobile_phone/wireless_terminals/gsm/sgh_a300_features.html#
http://samsungelectronics.com/mobile_phone/wireless_terminals/gsm/sgh_a300_features.html#
Wat ik wel weet is dat ze al tijden hdd's maken. Heb modellen gezien van een paar honderd Mb.
Ja die is relaxedOp donderdag 11 oktober 2001 00:02 schreef CiPHER het volgende:
Hmm ik moet zeggen dat ik het liever hou op Maxtor en Seagate HD's. Ook heb ik nog een IBM (erg geliefd merk op GoT
) 6,4 GB bijna 4 jaar geleden gekocht voor ruim 750 pieken bij norrod doet het nu nog steeds na 4 jaar altijd draaien
Ja was toen erg duur ja, maarja aan 1 GB had ik toen echt te weinig. Dat was nog in m'n stomme en vooral Compaq PC
(Ja na heel erg veel geklooi met overdrive tooltjes werd ie eindelijk herkend)
/dev/null
Verwijderd
Heb in m'n servertje een 10 Gb samsung HD zitten, ding doet het prima en is rap zat, niet langzamer dan de 15Gb WD die er naast zit.
Waar ze bij 2e hands-winkels vandaan komen kan ik je echter niet vertellen..
Waar ze bij 2e hands-winkels vandaan komen kan ik je echter niet vertellen..
Seagate zuigt, die van mij is trager dan mijn internetverbindingOp donderdag 11 oktober 2001 06:50 schreef I_Stealth_I het volgende:
Hmm ik moet zeggen dat ik het liever hou op Maxtor en Seagate HD's. Ook heb ik nog een IBM (erg geliefd merk op GoT) 6,4 GB bijna 4 jaar geleden gekocht voor ruim 750 pieken bij norrod doet het nu nog steeds na 4 jaar altijd draaien
Ja was toen erg duur ja, maarja aan 1 GB had ik toen echt te weinig. Dat was nog in m'n stomme en vooral Compaq PC
(Ja na heel erg veel geklooi met overdrive tooltjes werd ie eindelijk herkend)
Jah, lekker onderbouwd ook enzo..Op donderdag 11 oktober 2001 15:37 schreef twopack het volgende:
[..]
Seagate zuigt, die van mij is trager dan mijn internetverbinding.
Als je niks te zeggen hebt, hou dan gewoon stil!
En die samsung-drives bestaan allang hoor.. Vroeger nog wel ooit eentje gehad van 420MB ofzo..
Ze werden verkocht door soecoma, da's tegenwoordig target geloof ik.. In ieder geval een groothandel..
Dingen waren niet snel, maar hadden volgens de specificaties wel een hele hoge MTBF (dus zouden het lang moeten kunnen volhouden!)
Niet overal verkrijgbaar maar bij verschillende leveranciers gewoon te koop. Prijs vergelijkbaar met de Maxtor en in de volgende modellen:Op woensdag 10 oktober 2001 23:18 schreef CiPHER het volgende:
Volgens mij hebben die Samsung HDDs echt de slechtste performance van alle HDDs. Hoger dan 5400rpm hebben ze naar mijn weten nooit, en als ze als specs al > 10ms access time geven, is het in de praktijk dus 14ms.
10Gb / 5400RPM / U-ATA100
20Gb / 5400RPM / U-ATA100
30Gb / 5400RPM / U-ATA100
40Gb / 5400RPM / U-ATA100
60Gb / 5400RPM / U-ATA100
20Gb / 7200RPM / U-ATA100
40Gb / 7200RPM / U-ATA100
Dus ook gewoon als 7200 Rpm
Heb er zelf geen ervaring mee, maar als ik zo de meningen in de search lees dan zijn deze traag.
PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!
Verwijderd
Ik heb nog een oude "Sky" computer, enige jaren geleden is de hD vervangen door TD van Dixons, dit werd een Samsung 3GB. Nog nooit zo lang gedaan met een HD.
PC draait ca 16 * 7 uur, nooit problemen, maar traag lijkt hij wel, maar dat is geen probleem bij word/exel enz.
PC draait ca 16 * 7 uur, nooit problemen, maar traag lijkt hij wel, maar dat is geen probleem bij word/exel enz.
Verwijderd
Oke, dus ook 7200rpm. Maar dan nog, òf je gaat voor snelheid òf je gaat voor zoveel mogelijk storage voor de beste prijs. Ik niet weten waar ik samsung dan moet plaatsen. Performance niet i.i.g. en "Value Storage" ( klinkt best leukOp donderdag 11 oktober 2001 15:48 schreef Rocky het volgende:
(...)
Dus ook gewoon als 7200 Rpm
Heb er zelf geen ervaring mee, maar als ik zo de meningen in de search lees dan zijn deze traag.
Seagate hoor ik ook niet meer zoveel van de laatste tijd. Quantum is overgenomen door Maxtor. Dus nu zijn er alleen nog Maxtor en IBM als grote spelers. Oke, misschien WD, maar die zijn onder de meeste tweakers ook niet erg geliefd.
Ik heb ook zo'n ding gehad. Toen ik een 10gig van maxtor kreeg was dit toch een hele verademing.Op donderdag 11 oktober 2001 17:04 schreef 007-2 het volgende:
Ik heb nog een oude "Sky" computer, enige jaren geleden is de hD vervangen door TD van Dixons, dit werd een Samsung 3GB. Nog nooit zo lang gedaan met een HD.
Verwijderd
In heel veel van die kant en klare systemen zit een Samsung.
Cheap en het werkt.
Laser maakt bijv. gebruik van Samsungs. En nog veel meer van dat soort merken.
Cheap en het werkt.
Laser maakt bijv. gebruik van Samsungs. En nog veel meer van dat soort merken.
Verwijderd
Ik heb hier een 20gb schijfje van Samsung. Ik ben er eerlijk gezegd best tevreden over. Lekker stil en goed genoeg voor mij.
ik heb altijd alleen maar Quantum en Seagate gehad, en dat is me tot nu toe wel bevallen...
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Ik weet ook niet waar ze vandaan komen maar volgens mij zit ik dichter bij de bron.Op woensdag 10 oktober 2001 23:11 schreef Rudy_V het volgende:
De laatste tijd word je op 2dehands sites doodgegooid met samsung harddisks van 40gig voor een prikkie (=200 piek of minder). Waar komen deze allemaal vandaan, zijn ze gejat, of weet iemand er meer vanaf?
Ik heb er 2 gekocht voor 100,-/stuk. En ik gebruik ze voor mp3 en divx. De 2 grote voordelen: ze zijn stil en vooral heel erg koel
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
AmenOp donderdag 11 oktober 2001 00:02 schreef CiPHER het volgende:
(ik heb 'm)
Kewl.. die bronnen wil ik ookOp donderdag 11 oktober 2001 21:48 schreef thedolf het volgende:
[..]
Ik weet ook niet waar ze vandaan komen maar volgens mij zit ik dichter bij de bron.
Ik heb er 2 gekocht voor 100,-/stuk. En ik gebruik ze voor mp3 en divx. De 2 grote voordelen: ze zijn stil en vooral heel erg koel
* DJSmiley had 4 jaar geleden mooie bron.... Remeber anyone nog 3.2Gb Western Digitals???
Ik heb al een maand of 4 Samsung HD 40 GB 7200 RPM ATA100.
Het is best wel snel, ik heb ook Seagate,WD en als laats Maxtor gehad. Qua kwaliteit en snelheid is redelijk maar ze zijn echt niet slecht.
Ze hebben worlwide support en website waar je nieuwste firmware kan downloaden maar nog niet zo goede service desk.
Het is best wel snel, ik heb ook Seagate,WD en als laats Maxtor gehad. Qua kwaliteit en snelheid is redelijk maar ze zijn echt niet slecht.
Ze hebben worlwide support en website waar je nieuwste firmware kan downloaden maar nog niet zo goede service desk.
Lucky Goldstar
Die 5400RPM samsungs zijn sneller dan 5400RPM Seagate Medalists overigens...
Kan natuurlijk ook zijn omdat ze veel meer en rapper lawaai maken dan Seagates
Kan natuurlijk ook zijn omdat ze veel meer en rapper lawaai maken dan Seagates
Ik heb sinds mijn Cyrix (jaja
)200, niks anders gehad als Samsung HDD's vanwege de goede price/performance verhouding. Voor een standaard schijfje is ie lekker stil en redelijk vlot. Kan er niet echt over klagen. Heb er nu een 40 GB inzitten en die is nu toch beduidend sneller al de oude 20 GB.
Op mijn werk krijgen we ze eigenlijk ook nooit terug.
Op mijn werk krijgen we ze eigenlijk ook nooit terug.
Betrouwbaar zijn ze wel. Had em onder een AOpen 12/40 DVD hangen:
DVD of audio erin: Dreun, hele vloer van mijn slaapkamer trilt, harddisk van de computer die ernaast stond slaat een sector over.
Hoor ik ineens: Klik, klik, klik... oeps, Samsung harddisk dood...
Compu uit, compu aan, samsung doet ut weer. Is em stuk of 10 keer overkomen en nog nooit weer wat van gehoord. AOpen is inmiddels RIP.
DVD of audio erin: Dreun, hele vloer van mijn slaapkamer trilt, harddisk van de computer die ernaast stond slaat een sector over.
Hoor ik ineens: Klik, klik, klik... oeps, Samsung harddisk dood...
Compu uit, compu aan, samsung doet ut weer. Is em stuk of 10 keer overkomen en nog nooit weer wat van gehoord. AOpen is inmiddels RIP.
DAn heb je of een hele snelle verbinding, of je PC zit verrot in elkaar !!!Op donderdag 11 oktober 2001 15:37 schreef twopack het volgende:
[..]
Seagate zuigt, die van mij is trager dan mijn internetverbinding.
Zelfs de slechtste HD haalt nog 1000kb/s
Dat zie ik je internet verbinding nog niet doen !!!
Theorie = niks werkt en iedereen weet waarom. / Praktijk = alles werkt maar niemand weet waarom. / Wij combineren theorie en praktijk = niks werkt en niemand weet waarom !!!!!
Hmm, es ff kijken:
8 bits, 8MHz
8MB/s, daar moeten je COMPoorten, LPTpoorten, Herculeskaart, floppydrive en je 10Mbit BNC DEC DE100 het mee doen...
Dan kan ik me voorstellen dat je Seagate RLL schijfje in je XT slomer is dan je 100Mbit verbinding met bijvoorbeeld Surfnet...
8 bits, 8MHz
8MB/s, daar moeten je COMPoorten, LPTpoorten, Herculeskaart, floppydrive en je 10Mbit BNC DEC DE100 het mee doen...
Dan kan ik me voorstellen dat je Seagate RLL schijfje in je XT slomer is dan je 100Mbit verbinding met bijvoorbeeld Surfnet...
Verwijderd
YES ik wel jaOp donderdag 11 oktober 2001 22:15 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Kewl.. die bronnen wil ik ookaltijd handig voor die prijs!
* DJSmiley had 4 jaar geleden mooie bron.... Remeber anyone nog 3.2Gb Western Digitals???
had ze toe via via heeeeeeeeeel goedkoop
Pagina: 1