[?] Rare computer

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik weet nou niet in welk forum ik dit moet plaatsen.. here goes nothing

Na installatie van WinXP slaat hij om een zoveel minuten uit (niet constant) ehh.. ik weet niet wat et is.. of de voeding is niet goed (heb een enlight 300W)
of het is WinXP die gaar is.. of hij loopt nog neit lekker met unbuffered geheugen..aangezien ik er 4 hep ..
duss.. iemand enig idee ?? ik snap er :? meer van

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Wat bedoel je precies met uitslaan? Dit is geen officiele computerterm ben ik bang.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou beginnen om er eens een of 2 geheugenbankjes uit te halen.. kost minste tijd/moeite. Nog steeds no-go? Dan maar weer een format c:. Als dat niet werkt moet je van iemand ff een voeding lenen :)

Verwijderd

Haal eerst even *alle* niet essentiële hardware uit je computer. Probeer het dan nog eens.

Lukt het dan nog niet, zou ik idd. even format C doen en overnieuw beginnen. Welke build van Windows XP heb je? 2600?

We zijn allemaal betatester.. toch? >:)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
lolz.. ja we zijn " betatester" ja
2600
nou ja.. ik denk dat men voeding et niet aan kan..maar goed..ehh.. uitslaan = opnieuw opstarten(sorry voor onduidelijkheid)

ehh.. kan het zijn..ik kan die via busmaster niet installeren.. ik heb geen drivers.. raar..ik kan ze neit echt goed vinden.. :?

ligt et daaraan??

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Ik heb ook zoiets gehad, elke keer als ik mun webcam(philips vesta) ging gebruiken rebootte hij ook opeens.
format c: heeft geholpen :)

suc6

Verwijderd

Probeer de nieuwe VIA 4-in-1 drivers eens (als je een VIA chipset hebt tenminste). Hier:

http://www.tweakers.net/meuktracker/1038

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:11
Ga ook ff naar: configscherm->system->advanced->startup & recovery, en vink automatically restart uit, als die nog aan staat. Zo kom je misschien meer te weten over wat er misgaat.

Mijn fotografie en videografie

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
die stond aan.. ok.ben benieuwd wat ie nu doet :)
tnx voor een antwoord..

ps..de via drivers heb ik al geinstalleerd.. alleen et rare is dat hij de via IDE controller bus niet kan vinden

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 23:16 schreef Pollewob het volgende:
Ik zou beginnen om er eens een of 2 geheugenbankjes uit te halen.. kost minste tijd/moeite. Nog steeds no-go? Dan maar weer een format c:. Als dat niet werkt moet je van iemand ff een voeding lenen :)
ff een late reactie..dat had ik alang gedaan..maar deed precies etzelfde..

Verwijderd

Blijft het vastlopen/rebooten weg als je de cpu op b.v. 1200 Mhz zet ? Dan zal het hardware zijn.

(Temp te hoog, eventueel brakke voeding....)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

stond winXP er niet om bekend dattie sneller zou vastlopen als je je PC overgeclocked hebt staan (kan ik zo niet uit je sig halen) Vrienden van me hadden hetzelfde probleem, en iets terugclocken had een positief effect.

Hier staat tekst

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 05:58

DSK

boeiend...

Ja, ik had dit probleem ook, mijn proc was gewoon te hoog geclocked. Nu een beetje teruggezet en werkt nu superstabiel, heb hem vanavond een keertje uitgezet om schijfje bij te steken, en was al meer dan een week aan zonder rebooten (Mijn netwerkverbinding was 7days 11hours...) Kvindet eigenlij keen beetje scary als je dan je computer opneiuw opstart. Dan realiseer je je eigenlijk hoe lang het al geleden is dat je dat boot scherm nog gezien hebt... Vroeger was dit dagelijkse post

Blog (Linux-related)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
TJa.. ik kan et proberen.. Ik heb trouwens nog die optie uitgezet, om overnieuw te starten (wat me aangeraden hier is..paar replies hierboven)
hij komt met een geheugen foutmelding....

maar goed.. Ik weet dat de voeding niet brak is. Namelijk onder Millenium, die ik nog ervoor geinstalleerd had, (werkte niet lekker maar:) heeft hij noit spontaan opgestart... En toen werkte alles lekker, met die "normal DRAM timing" had ik wel aanstaan, anders werkt ie gewoon niet... (is al eerder ergens hier gepost op dit forum d8 ik)

MAAAR... Als ik weer terug gaat naar millenium, heb ik wel een kans dat hij men 1024 mb niet volledig gaat benutten, Anders moet ik XP laten draaien op een niet "ntfs based image" (fat 32 dus gewoon)

is dat aan te raden?? tis veel gekloot namelijk allemaal..en ik heb ook men klanten, en ik kan niet goed men websites/3d etc maken als men pc neit goed werkt....

ik probeer trouwens dan ff nog wel 2 reepjes eruit te gooien, maar ja..wel zonde.. (maar ik wist dat et misschien niet gebruikt zou kunnen worden)

Verwijderd

gitaarwerk, je hebt een abit kg7 die gebruikt de amd chipset! Dus moet je de agp ide drivers instaleren, staat op je cdtje dat bij je mobo zat...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 16:22 schreef thamar het volgende:
gitaarwerk, je hebt een abit kg7 die gebruikt de amd chipset! Dus moet je de agp ide drivers instaleren, staat op je cdtje dat bij je mobo zat...
dat heb ik gedaan..en nog doet ie vreemd, maar ik zal et nog eens ff goed proberen!..

Verwijderd

winXP BSOD = reboot
Check al je hardware appls en drivers
WinXP is nog niet echt compatible met de meeste soft / hardware,,

Welke drivers gebruik je voor je Videokaart,,
Probeer ook of de apm functie van je HDD uitstaat ,, kan ook problemen geven,, :?

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 15:43
Srond er niet ergens dat zn geheugen brak is.....dan is dat et probleem, anders, bij mij lag het toen aan het geheugen, dus ik zou dat es heel erg goed gaan inspecteren, en een paas testproggies gaan draaien als mem86!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik weet zeker dat er neits met men geheugen is... bij win ME werkte het goed.. maar nu kan ik geneens men HD op UDMA zetten...nu = PIO 4 >langzaam!!!

maar ik heb gewoon het geheugen getimed op " normal" en dan werktie goed....ik heb abit al gemailed.. hopen nu voor replies

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
gooi anders wat norton utilities over je pc heen, dat wil ook weleens helpen..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
das software..ik weet zeker dat dit hardware is...
ps.ik heb dat mem86 geprobeert..maar daar heb je weer zo'n gare FDD voor nodig.. en die heb ik niet :P

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
Op zondag 14 oktober 2001 13:41 schreef gitaarwerk het volgende:
das software..ik weet zeker dat dit hardware is...
ps.ik heb dat mem86 geprobeert..maar daar heb je weer zo'n gare FDD voor nodig.. en die heb ik niet :P
je kan hem ook met nero naar bootable_cd fikken. gewoon boot cd maken en dan .bin bestand opgeven.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
kzal eens proberen... :)

Pagina: 1