Aopen Ak73Pro (a) - AMD XP 1800 + - Aopen Geforce 2 Gts 32 DDR - 512 SDRam
Als het goed is zit er een menuutje op je monitor, waarin je allerlei zaken kunt instellen
als je dat al vaag ziet, dan issie stuk, maar als je dat gewoon normaal ziet, moet je ff DEGAUSS gebruiken. Mocht dat niet helpen, dan zou je je refreshrate eens op 60Hz kunnen zetten en dan van daaruit opbouwen
anders zou ik het ook niet weten
als je dat al vaag ziet, dan issie stuk, maar als je dat gewoon normaal ziet, moet je ff DEGAUSS gebruiken. Mocht dat niet helpen, dan zou je je refreshrate eens op 60Hz kunnen zetten en dan van daaruit opbouwen
anders zou ik het ook niet weten
DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.
Persoonlijk vind ik het veiliger om mijn monitor handmatig te configureren voor X. Misschien is dat beter voor de volgende keer. Ik zou zo niet weten wat je er nu aan moet doen. Succes in ieder geval.
Verwijderd
Ehm...bij de config van je beeld, wordt er wel eens geprobed om info te krijgen uit je videokaart.
Meestal is het zo dat een monitor (iiyama iig wel) zichzelf (tijdelijk) uitschakeld of beveiligd.
Zelfs mijn Philips 104B (14") doet dat (al)
Maar een videokaart...die kunnen niet altijd tegen het proben (wordt overigens niet voor gewaarschuwd bij de grafische install).
Test je monitor eens op een andere videokaart, ik denk dat je je monitor wel kunt houden.
Meestal is het zo dat een monitor (iiyama iig wel) zichzelf (tijdelijk) uitschakeld of beveiligd.
Zelfs mijn Philips 104B (14") doet dat (al)
Maar een videokaart...die kunnen niet altijd tegen het proben (wordt overigens niet voor gewaarschuwd bij de grafische install).
Test je monitor eens op een andere videokaart, ik denk dat je je monitor wel kunt houden.
het lijkt mij echt stug als iets softwarematigs hardware kapot kan krijgen. Zijn daar zowiezo meningen over?
Ik kan me nog voorstellen dat als je softwarematig bv je 3d kaart gaat overklokken dat het dan mis kan gaan, maar verder? Of heb ik het mis?
groet
Jasper
Ik kan me nog voorstellen dat als je softwarematig bv je 3d kaart gaat overklokken dat het dan mis kan gaan, maar verder? Of heb ik het mis?
groet
Jasper
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
Het kan wel degelijk. Als je in X je horizontale en verticale frequenties van je monitor hoger dan de specificaties instelt dan kan je monitor stuk gaan.Op donderdag 11 oktober 2001 10:08 schreef Jazzper het volgende:
het lijkt mij echt stug als iets softwarematigs hardware kapot kan krijgen. Zijn daar zowiezo meningen over?
groet
Jasper
Dit kan net zo goed in windows gebeuren, maar tegenwoordig is elke monitor plug en pray en verwijderd windows de horizontale frequenties uit de lijst die de monitor volgens de specificaties niet aan kan.
Dus handleiding erbij met de specs als je X moet instellen.
Verwijderd
Ik heb ook het idee dat IIyama's niet echt goed tegen overschakelen tussen resoluties kunnen.
Ik kocht er ooit een (geloof ook zo'n vmp411) thuis aangesloten, mooi windows startuplogo, windows schakelt over naar 1024x768@75Hz (moet die monitor toch kunnen zou je denken, daarvoor tijdelijk een IBM G74 gehad, met heel wat mindere specs en die deed het) *pats* 1 kleursignaal weg. (ook in de OSD)
Terug met dat ding... 'hmmz zal wel doa zijn hier hebbie een nieuwe'
Nieuwe aangesloten, windows gestart (zenuwen, zal deze het wel doen) en ja, gewoon beeld. Windows ziet monitor, drivertje dr op. Stapje hoger dan, 1024x768@85Hz, moet ie kunnen.... *pats* ander kleurtje weg ditmaal....
Grbml... weer terug 'weer een doa??? is je PC wel goed?' 'sure, die en die videokaart, ibm schermpje doet het prima.'
Toen maar paar tientjes bijgelegd en een sony gekocht, met wat mindere specs, maar veel mooier beeld en doet het nog steeds.
Later een collega van me die kocht ook een iiyama, zelfde probleem
Moraal van dit verhaal; goede kans dat ie idd stuk is want iiyama is blijkbaar niet echt 'robuust' wat dit soort dingen betreft.
Enneh, Jazzper, het is idd mogelijk een monitor te slopen met te hoge frequenties. Je bent dan in feite bezig de electronica van de monitor te overclocken. Meeste moderne monitoren zijn ertegen beveiligd, geven dan of geen beeld of een melding (iets van 'inputsignal out of range' ofzo)
Ik kocht er ooit een (geloof ook zo'n vmp411) thuis aangesloten, mooi windows startuplogo, windows schakelt over naar 1024x768@75Hz (moet die monitor toch kunnen zou je denken, daarvoor tijdelijk een IBM G74 gehad, met heel wat mindere specs en die deed het) *pats* 1 kleursignaal weg. (ook in de OSD)
Terug met dat ding... 'hmmz zal wel doa zijn hier hebbie een nieuwe'
Nieuwe aangesloten, windows gestart (zenuwen, zal deze het wel doen) en ja, gewoon beeld. Windows ziet monitor, drivertje dr op. Stapje hoger dan, 1024x768@85Hz, moet ie kunnen.... *pats* ander kleurtje weg ditmaal....
Grbml... weer terug 'weer een doa??? is je PC wel goed?' 'sure, die en die videokaart, ibm schermpje doet het prima.'
Toen maar paar tientjes bijgelegd en een sony gekocht, met wat mindere specs, maar veel mooier beeld en doet het nog steeds.
Later een collega van me die kocht ook een iiyama, zelfde probleem
Moraal van dit verhaal; goede kans dat ie idd stuk is want iiyama is blijkbaar niet echt 'robuust' wat dit soort dingen betreft.
Enneh, Jazzper, het is idd mogelijk een monitor te slopen met te hoge frequenties. Je bent dan in feite bezig de electronica van de monitor te overclocken. Meeste moderne monitoren zijn ertegen beveiligd, geven dan of geen beeld of een melding (iets van 'inputsignal out of range' ofzo)
eh.... ok!
[off topic]
en hoe zit het met andere hardware dan je monitor? Vaak een vraag van mensen of je een computer bv kan slopen met een virus. Volgens mij valt dat wel mee. Monitor dus, maar andere hardware/randapparatuur? Ja haha, zwarte pagina's naar je printer sturen misschien?!
[/ot]
[off topic]
en hoe zit het met andere hardware dan je monitor? Vaak een vraag van mensen of je een computer bv kan slopen met een virus. Volgens mij valt dat wel mee. Monitor dus, maar andere hardware/randapparatuur? Ja haha, zwarte pagina's naar je printer sturen misschien?!
[/ot]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Alles wat verkeerd aangestuurd kan worden... Softwarematig overclocken van onderdelen, te hoge syncs van monitoren, maar ook andere hardware.Op donderdag 11 oktober 2001 12:05 schreef Jazzper het volgende:
Mijn scanner bijvoorbeeld heeft geen fysieke beperking op de plaats van de scan-balk. Dat wil zeggen dat de drivers er voor moeten zorgen dat deze balk niet van het railtje afloopt.
En wat betreft verkeerde vertical/horizontal sync, ik dacht eigenlijk dat *elke* moderne monitor daar tegen beveiligd was... Ikzelf heb er trouwens nooit last van gehad.
Een virus kón in principe dingen mollen, maar moderne BIOS'en zijn daar wel tegen bestand. Écht dingen stuk maken door een virus kan eigenlijk niet meer. Of één of andere eikel moet iets schrijven wat stiekum je proc telkens een paar MHz omhoog klokt, zodat 'ie langzaam smeltOp donderdag 11 oktober 2001 12:05 schreef Jazzper het volgende:
eh.... ok!
[off topic]
[/ot]
Pagina: 1