Ik vind m vies tegenvallen. Zwakke flitser (zelfs in de high stand) en hij is erg licht ONgevoelig. Volgens mij was mijn 1.3mpixel Olympus nog beter
Tja, balen....heb gelukkig nog een analoge PentaxOp woensdag 10 oktober 2001 23:22 schreef Experience het volgende:
ik heb hem, goed toestel, enige probleem foto's savonds zijn idd te donker
je kan ze dan toch met photoshop bewerken om ze goed te krijgen??
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ja maar om de belichting helemaal goed te krijgen is zelfs Photoshop niet goed genoeg. Het is moeilijk om van een TE donkere foto een juist belichte foto te maken.Op woensdag 10 oktober 2001 23:32 schreef Tampie2000 het volgende:
je kan ze dan toch met photoshop bewerken om ze goed te krijgen??
nope, wat er niet is kun je ook niet maken (fototechnisch gezien dan)Op donderdag 11 oktober 2001 13:51 schreef Experience het volgende:
is er wat aan te doen via filter of zo
Er is idd een hoop mogelijk met Photoshop, helaas doe ik ook veel met gewone camera's en dat rulezzzzzzOp donderdag 11 oktober 2001 19:26 schreef mot het volgende:
Hij bevalt mij best hoor!!!
gewoon ff met photoshop klooien 8eraf en klaar is * Rob van den broek
Ik heb de camera ook. Tenminste, van de zaak dan. Ik ben er ook niet blij mee, heb ik ook al in andere topics toegelicht.
De lens is gewoon niet goed. Dat is punt één. Ook zijn er géén handmatige instellingen te doen mbt sluitertijd, diafragma en/ of focus. Hij presteerd dan ook erg slecht onder moeizame lichtomstandigheden. Ook is de camera voor portretfoto's niet geschikt omdat hij dan erg veel lensvertekening demonstreerd, gezichten lijken net voetballen.
Als ik een zusje van 15 had die een digitale camera wilde hebben voor leuke kiekjes zou ik haar zoeentje cadeau doen. Het is een simpele, kleine en lichte camera. Maar als je een _beetje_ leuk wilt schieten zul je je echt tot een andere camera moeten wenden.
Met een _beetje_ kunst en vliegwerk met levels kun je nog wel dit soort geinige pics ermee maken:

Maar voor leuke pics, toch een andere cam hoor..
De lens is gewoon niet goed. Dat is punt één. Ook zijn er géén handmatige instellingen te doen mbt sluitertijd, diafragma en/ of focus. Hij presteerd dan ook erg slecht onder moeizame lichtomstandigheden. Ook is de camera voor portretfoto's niet geschikt omdat hij dan erg veel lensvertekening demonstreerd, gezichten lijken net voetballen.
Als ik een zusje van 15 had die een digitale camera wilde hebben voor leuke kiekjes zou ik haar zoeentje cadeau doen. Het is een simpele, kleine en lichte camera. Maar als je een _beetje_ leuk wilt schieten zul je je echt tot een andere camera moeten wenden.
Met een _beetje_ kunst en vliegwerk met levels kun je nog wel dit soort geinige pics ermee maken:

Maar voor leuke pics, toch een andere cam hoor..
ik heb m teruggebracht, baggerding. Heb nu een Olympus 3030 en die is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter
ben er heel tevreden over. enige nadeel is idd het beperkte flitsbereik, maar goed daar kan ik mee leven. qua bediening heel fijn.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
nou, die Olympus zit rond hetzelfde bedrag maar heeft mega veel settings (van volautomaat tot volledig handbediening) en het mooiste is toch wel de ir afstandsbediening, lekker foto's maken met lange sluitertijden en geen beweging 
Verder werkt ie op 4 penlights (de duurste oplaadbare van 1800Ma zijn nog altijd de helft goedkoper dan zo'n sony accu) en er gaan smartmediakaarten in die 40% goedkoper zijn dan die memorysticks.
Voor velen zal zo'n Sony top zijn maar voor iemand die vaak met spiegelreflex camera's gewerkt heeft is die Olympus veel beter.
Verder werkt ie op 4 penlights (de duurste oplaadbare van 1800Ma zijn nog altijd de helft goedkoper dan zo'n sony accu) en er gaan smartmediakaarten in die 40% goedkoper zijn dan die memorysticks.
Voor velen zal zo'n Sony top zijn maar voor iemand die vaak met spiegelreflex camera's gewerkt heeft is die Olympus veel beter.
Verwijderd
heb je voorbeelden, ik heb de camera nou een paar maanden 2 of 3 kan ik hem toch nog terug brengen, ik heb hem bij vroom en dreesman gekocht!, wil dan graag een andere.. ik word er ook niet goed van
ik ben nog aan het klooien met dat ding maar wat ruled is de afstandsbediening, zeer goed voor macro opnamen
hier een paar testplaatjes.Was gisteravond. Enige verlichting was een halogeen bureaulampje.
http://home.wanadoo.nl/robbroek/robbroek/
hier een paar testplaatjes.Was gisteravond. Enige verlichting was een halogeen bureaulampje.
http://home.wanadoo.nl/robbroek/robbroek/
Verwijderd
Ik heb een Sony DSC-S70, maar die maakt zeeer goede foto's. Geen enkel probleem, superhelder, niet onderbelicht ofzo. Waarschijnlijk komt dit, omdat op dit type een Carl Zeiss lens zit.
Jouw camera is ook van een heel ander kaliber. Die P1 is gewoon een minder product van SonyOp zondag 14 oktober 2001 11:45 schreef TheNijntje het volgende:
Ik heb een Sony DSC-S70, maar die maakt zeeer goede foto's. Geen enkel probleem, superhelder, niet onderbelicht ofzo. Waarschijnlijk komt dit, omdat op dit type een Carl Zeiss lens zit.
Dat vind ik toch een beetje ver gaan.. Het is niet echt een 'minder product'... Het is gewoon een erg kleine camera die ook nog 's érg solide is. En handzaam. Als je dus geen 'professionele' foto's wilt maken en het als een vakantiecamera wilt gebruiken is de camera erg geschikt.Op zondag 14 oktober 2001 11:47 schreef rob van den broek het volgende:
[..]
Jouw camera is ook van een heel ander kaliber. Die P1 is gewoon een minder product van Sony
Maar aangezien wij hier allemaal meer dan dat willen, is de camera niet 'voor ons' geschikt. Neemt niet weg dat voor de point&shoot mensen het een erg fijne camera kan zijn.
Ik vind persoonlijk trouwens dat de camera's de enige producten van Fony/ Clony/ Bony zijn die nog enige kwaliteit met zich meebrengen.. Verder heb ik weinig respect voor het merk, maar da's persoonlijk.
Het is toch een minder product als je naar de te hoge prijs kijkt. De P5 (opvolger) heeft niet voor niets een veel betere belichting/flitser.Op zondag 14 oktober 2001 12:50 schreef Obi het volgende:
[..]
Dat vind ik toch een beetje ver gaan.. Het is niet echt een 'minder product'... Het is gewoon een erg kleine camera die ook nog 's érg solide is. En handzaam. Als je dus geen 'professionele' foto's wilt maken en het als een vakantiecamera wilt gebruiken is de camera erg geschikt.
Maar aangezien wij hier allemaal meer dan dat willen, is de camera niet 'voor ons' geschikt. Neemt niet weg dat voor de point&shoot mensen het een erg fijne camera kan zijn.
Ik vind persoonlijk trouwens dat de camera's de enige producten van Fony/ Clony/ Bony zijn die nog enige kwaliteit met zich meebrengen.. Verder heb ik weinig respect voor het merk, maar da's persoonlijk.
Met minder bedoel ik niet slecht hoor....
1- Waarom zo'n fuckin' hoge res hier plaatsen? Kun je toch gewoon resizen, het idee is dan heus wel duidelijk. Linken naar de grote versie kan natuurlijk ook...
2- Waarom plaats je die pic hier? Er is een andere topic waar je je foto's kunt plaatsen. De reden waarom ík hier een paar pics postte was omdat het om de kwaliteit van de P1 ging en ik daarvan wat pics wilde laten zien ter illustratie.. Snap niet wat een pic met de S70 in deze topic te zoeken heeft.
3- Veigling-boer! Tering, da's toch geen drinken...
Verwijderd
Hey... jongens, nog ef mijn vraag, kan dit?Op zondag 14 oktober 2001 01:31 schreef Experience het volgende:
heb je voorbeelden, ik heb de camera nou een paar maanden 2 of 3 kan ik hem toch nog terug brengen, ik heb hem bij vroom en dreesman gekocht!, wil dan graag een andere.. ik word er ook niet goed van
Uh. nee. Tenzij er iets structureel mis (oftewel stuk) is met dat ding zul je afhankelijk zijn van de coulance van de winkel, en bij de V&D geef ik je daar weinig kans op. Bovendien, als je er na 2 of 3 dagen achter komt dat het niet is wat je verwachtte kun je nog wel wat regelen, maar 2-3 maanden is way te laat. Gewoon pech gehad.Op zondag 14 oktober 2001 21:18 schreef Experience het volgende:
[..]
Hey... jongens, nog ef mijn vraag, kan dit?
Op vrijdag 12 oktober 2001 11:36 schreef Obi het volgende:
offtopic:
He kijk eens aan mensen die naar Soap zijn geweestKomen de live sessies daarvan nog op tv? of op de radio?
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Pagina: 1