Toon posts:

Temperatuur probleem gigabyte 7dxr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

ik wilde graag eens weten of dat er mensen zijn met een 7drx mainboard en vreemde temperaturen uitlezen.

ik word helemaal wild van die dingen, men temperatuur schiet de hoogte in, terwijl dat gewoon niet moet kunnen met de spullen die ik gebruik.

ik heb 3 systemen met een gigabyte 7dxr mainboard ,athlon 1400 , 2x 60gb disk, 512mb (2x 256DDR) , globalwin CAK38 koeler, een front case fan en 2 koelers boven de voeding die de lucht er uit blazen, enermax 431 watt voedingen en een dun laagje artic silver2 tussen de cpu en de koeler.
cpu voltage staat op standaard dus 1.75volt

idle staan die dingen al op 60 graden te blazen en als ik rc5 aangooi vliegt ie omhoog naar 69 graden. Ik vind dit niet echt normaal.

nu is het leuke dat als ik het systeem op 1533 zet hij naar 74graden vliegt en ik een mooie bluescreen krijg. Als ik de kast open laat blijft hij rond de 70 graden hangen en werkt het wel gewoon.

nu is het zo dat ik nog een 1400 systeem heb staan met een asus a7m266 board en dezelfde setup buiten dat er maar 1 disk inzit in plaats van 2 en die cpu wordt mooi maar 55 graden stressed ...

ik dus cpu gewisseld ... en de cpu die in het gigabyte board zat wordt op het asus board ook maar 55graden stressen , zoals dat hoort. Heeft iemand ook zo'n ervaring gehad?

Ronald

Verwijderd

Ik zou als ik jou was toch maar alles ff na kijken, koeler er opnieuw op etc. ff een BIOS update draaien en dan ff kijken met MotherBoardMonitor wat de temp is, zou erg vreemd zijn als het aan het mobo zou liggen, kan eventueel zo zijn dat er een te hoog voltage wordt geleverd aan je CPU, dat kan je ook ff checken in MBM, als dat het geval is kijken of je dat kan verlagen (kan altijd van pas komen in de toekomst) en anders inruilen...

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07
Ik heb ook zo iets mijn Tbirt 1000 word ook maar 44gr stetched.

Mijn configuratie

Msi pro2.
Hercules prophet 2mx (1e versie).
256 mb ram.
quantum fireball 30 gig 7200rpm.
brander.
cdrom speler.

Hij werd dat met zo'n standaart coolermaster tm/1gig
heb er nu een zalman op en die haald als hij op 1000 staat een temp van ong.33gr en als hij op 1173 loopt word hij ong 47gr.

Verwijderd

Topicstarter
Nou,

de koeler heb ik er al 3 keer opnieuw opgezet, ik heb zelfs koelers gewisseld tussen de systemen.

Nu ben ik daar al niet zo'n fan van want er zit geen copperspacer tussen, dus ik ben bang men cpu of de plastic pinnetjes van de socket te beschadigen , want die koelers zijn een crime om te plaatsen.

ik weet echt niet meer wat ik moet doen om de temperatuur naar beneden te krijgen .... kast moet open anders kan ik de cpu's niet overclocken.. ik ben niet blij

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 16:44
Ik heb ook de 7dxr en ik moet zeggen dat ik de temp. ook erg hoog vind. Ik heb een Athlon 1400 met een Zalman 5005 Cu koeler. De temp van mijn cpu ligt stressed op 59 graden (niet OCed).

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"