Wat is er mis met speakers van Creative ?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:13
Oke hier lees ik vaak meningen van mensen die zeikerig zijn over de kwaliteit van Creative speakers. Nu zat ik er zelf aan te denken om een Dtt2500 te kopen, lekker makkelijk, hoef ik geen 5.1 decoder/versterker te kopen want die zit er al in en dus hoef ik ook mijn live niet te vervangen voor een live! 5.1.
Geef mij nou eens een paar goede redenen om dit NIET te doen, en kom dan niet aanzetten met "voor 20 000 gulden heb je een vette set met dikke speakers en subwoofers met alle shit er op en er aan" want daar heb ik natuurlijk geen zin in.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
oh ohh, gaan we weer >:)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

ik heb staan luisteren naar die set (mijn broer heeft hem)
klinkt redelijk (maar niet voor die prijs)

voor het zelfde geld heb ik nu staan

een jvc versterker dolby surround (zonder dts)
jbl center speaker
en een subwoofer van jvc (actieve)
totaal 1200 piek

later voor speakers gekocht (nieuwe) jamo cornet 195 600piek
achter speakers jbl tx3000 200piek
De achter speakers heb ik nu vervangen met mijn oude voor speakers (zelfbouw 80watt 3 weg met dubbelen woofer)
en heb nu de jbl speakers te koop staan voor 100piek

het geluid hier mee is 100x beter dan die creative set
als je veel muziek afspeelt kan je beter meer geld uitgeven dan dat je er aan gaat vermoeien

Mijn broer heeft er spijt van)

• whiteguy
  • Laatst online: 18:13
ah .. dat klinkt wel leuk ja.. maar ik was vergeten te zeggen, in mijn kamer heb ik geen ruimte voor een losse versterker en grote speakers, of bijzonder moeilijk te maken iig.
Ik heb ook wel gelezen dat er ruis in zit, valt dat echt zo op ? FPS1000 die ik nu heb geeft niet zo veel ruis, maar ik kan soms wel 's avonds chinese radiozenders ontvangen ;(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 10 oktober 2001 22:16 schreef ernst het volgende:
oh ohh, gaan we weer >:)
Mjah... Ik hou 'm in de gaten... Eigenlijk een ontzettend uitgekauwd onderwerp hierzo...

[topic=153563/1/100]
[topic=155931]

lees deze maar eens en doe ook dit:

[search=DTT2500 DTT]

Ik laat 'm tegen me zin even open, maar zodra dit maar op geflame begint te lijken gaat ie dicht :o. (en dat is niet persoonlijk ofzo gewoon ter voorkoming van :o).

Verder is zo'n DTT setje inderdaad vast niet de mooiste pc speakerset, maar levert Creative de zaken wel compleet, netjes afgewerkt en goed werkend af... Ik heb nu de soundworks digital gehoord en die vielen me (na al het gekots en gezeik erover hierzo) zacht gezegd nogal mee... Als de DTT2500 dezelfde speakertjes gebruikt als de Soundworks digital, dan is dat best een ok setje voor bij de pc...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik hou me buiten deze discussie >:)

Verwijderd

Hmm... no comment >:)

Verwijderd

Dit is inderdaad al aardig vaak opgekomen ja. Ik heb zelf een FPS1000, en ik vergelijking met bijvoorbeeld altec lansing setjes vind ik deze niet echt geweldig :)

Maar als je niet echt perse geweldige kwaliteit wilt...dan zijn ze wel goed ja :P

• Jag
  • Laatst online: 22:09

Jag

Sja, Creative. Ze maken een hoop shit, echte rommel. De fps1000 is daar een goed voorbeeld van. Maar de Soundworks digital is toch niet zo heel beroerd. Het is absoluut geen HiFi, niet even close. Maar er valt goed naar te luisteren. En meer moet je ook niet van pc speakers verwachten. Als je meer wilt is het antwoord simpel: HiFi.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 20:26 schreef Jag het volgende:
Sja, Creative. Ze maken een hoop shit, echte rommel. De fps1000 is daar een goed voorbeeld van. Maar de Soundworks digital is toch niet zo heel beroerd. Het is absoluut geen HiFi, niet even close. Maar er valt goed naar te luisteren. En meer moet je ook niet van pc speakers verwachten. Als je meer wilt is het antwoord simpel: HiFi.
-1 flamebait :P

• Undertaker2
  • Laatst online: 18-05 02:21
Je krijgt waar je voor betaalt. (generaly speaking)

Creative speakers (overigens maakt Cambridge Soundworks die speakers) hebben voldoende kwaliteit wanneer je je kwaliteitseisen maar niet te hoog legt.

Maarja, ze zijn nog altijd beter dan de gemiddelde destkop speakers. Betekent dit dan ook dat alle desktopspeakers bagger zijn?

Nope, ik heb hier een setje Yamaha's die aardig klinken voor het geld dat ze hebben gekost. Voor meer doekoe heb je een DTT2200 en voor nog meer doekoe een Sirocco Crossfire of een Klipsch Promedia en voor nog meer doekoe een versterker + losse speakers en voor nog meer doekoe een hele dure versterker + dure speakers...

Je kan hoogstens zeggen dat je voor het geld dat je neer moet leggen voor een DTT2500 bijvoorbeeld een ander merk kan kopen dat beter/mooier geluid geeft. Wanneer dat aantoonbaar het geval is kan je roepen dat de Creative DTT2500 "slech, bagger enz" is.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Check FF de reviews van videologic

Kies de Sirocco Family Dat is HI-FI te noemen en ook echt kwaliteit het feit dat alle speakers apart worden aangelsoten zegt al genoeg! Ik heb hier staan de Videologic Sirocco (2sat + woofer), Sirocco Crossfire (4 sat + woofer) en DE DTS (4 sat + center + Woofer + afstandbediening) van ongeveer 1500 voor een perfecte surround sound voor een gamer + kwaliteit Sirocco Crossfire en voor puur muziek (home studio monitors), kan ook games, de Sirocco zelf!

www.videologic.com

review at www.3dsoundsurge.com voor allemaal!
www.anadtech.com voor Sirocco Crosfire!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Heb jij alle pc subwoofersets gehoord? Zo nee, dan kun je ook niet het oordeel vormen "En meer moet je ook niet van pc speakers verwachten". Videologic (Sirocco Crossfire), Klipsch of Monsoon setjes heb ik ook nog nooit in jullie zelfgemaakte tests vernomen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 11 oktober 2001 21:07 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Heb jij alle pc subwoofersets gehoord? Zo nee, dan kun je ook niet het oordeel vormen "En meer moet je ook niet van pc speakers verwachten". Videologic (Sirocco Crossfire), Klipsch of Monsoon setjes heb ik ook nog nooit in jullie zelfgemaakte tests vernomen.
-1 dikke troll...

Waar denk je dat we op dit moment naar aan het luisteren zijn? :Z

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik vind die fps1000 helemaal niet slecht klinken voor een PC speaker setje. Hoe verhouden die 2500 cq 3500 zich daartegen :?

Ik kan mij namelijk ook niet voorstellen dat die slechter klinken dan de 1000 set.

Persoonlijk heb ik deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.jazzspeakers.com/graphics/Speakers/9902-1.jpg

Maar dat loopt via een apparte Dolby decoder:
Afbeeldingslocatie: http://www.jazzspeakers.com/graphics/BillBoards/003-3.jpg

Ik wil mijn huidige SB64 gaan vervangen voor een Live5.1 en dan direct op dit setje aansluiten. Volgens mij gaat dat al beter klinken :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Jag

Jag

Op donderdag 11 oktober 2001 21:07 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel ietsjes meer info heb dan jij hierover :+

• Yokozuna
Wat maakt dat uit, wil je daarmee zeggen dat je WEL alle subwoofersets hebt gehoord en zo dus wel het oordeel kunt vormen dat "je dat niet van PC speakers moet verwachten"?
Ik kan mij namelijk ook niet voorstellen dat die slechter klinken dan de 1000 set.
Heb enkel de DTT3500 gehoord. Hij kan al wat fatsoenlijker midrange weergeven, maar laag komt hij ook niet. En op flink volume begint alles ook snel te flippen. Zeker als erbij staat Theathre, wil je toch dat je het setje zonder al te hoge THD (totale harmonische vervorming) waarde een degelijke bass kan verzorgen in films.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 11 oktober 2001 21:14 schreef Sinclair het volgende:
Ik kan mij namelijk ook niet voorstellen dat die slechter klinken dan de fps1000 set.
Ik heb ze beiden niet gehoord, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze slechter zijn :o...

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 21:16 schreef Yokozuna het volgende:
Wat maakt dat uit, wil je daarmee zeggen dat je WEL alle subwoofersets hebt gehoord en zo dus wel het oordeel kunt vormen dat "je dat niet van PC speakers moet verwachten"?
igg een beter oordeel dan de doorsnee tweaker

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 11 oktober 2001 21:16 schreef Yokozuna het volgende:
Ik heb gehoord:

Labtec APX4620
Labtec Spin50
Labtec LCS3010 (de beste pc speakers ooit, IMHO ik heb ze :P)
Creative FPS1000
Creative Soundworks Digital2.1 (DTT2500 maar dan 2.1?)
Yamaha YST-M50
Philips A2.500
Philips A3.500
Labtec Arena515
Bose mediamates
Turbo 80Watt (classic lelijke bakken met zo'n bassreflex ervoor)
Philips A1_2fun
Tyfoon nogwat
Klipsch promedia
En vast nog wel meer die ik inmiddels vergeten ben.

En dat is dus allemaal niet in een winkel oid geweest...

<hr>

Heb iig wel enigszins kijk op hoe PC speakers moeten klinken (en heb zelf, al zeg ik het zelf, een nogal zware referentie, ook qua aanschafprijs...).

Tot nog toe heeft philips mij het bets overtuigd qua prijs/kwaliteit :P :P.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:46
Vind het echt goed geluid hoor, nix mis mee, kan aan mij liggen, maare.......????

• Yokozuna
Wat doet dat ertoe? Het is gewoon niet redelijk alles over de kam te maaien als je nieteens alle sets gehoord hebt.

Ookwel generalisatie genoemd, op grond van een deel van een groep, een oordeel vormen over de hele groep. Gewoon niet redelijk.

Je kunt veel setjes gehoord hebben, maar ik zie daar de Sirroco Crossfire en de Monsoon setjes niet bijstaan. En dat zijn juist een van de belangrijkste voorbeelden om aan te tonen dat pc subwoofersetjes wel Hifi genoemd kunnen worden (tenminste een deel).

Als je erbij gezegd had dat je over het algemeen geen Hifi kwalititeit kunt verwachten van Pc subwoofersetjes was ik het met je eens geweest. Maar om dan meteen ALLE sets over de kam te maaien vind ik niet redelijk.

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 21:23 schreef Yokozuna het volgende:
Wat doet dat ertoe? Het is gewoon niet redelijk alles over de kam te maaien als je nieteens alle sets gehoord hebt.

Ookwel generalisatie genoemd, op grond van een deel van een groep, een oordeel vormen over de hele groep. Gewoon niet redelijk.
True maar ik vind wat creative levert echt slecht. Vooral als je kijkt naar de alternatieven die er zijn en de prijs die ze voor de setjes vragen.

• Jag

Jag

Ik zou ook een flinke lijst kunnen maken met speakers die ik gehoord heb zoals Joost heeft gedaan (heb ik geen zin in). Maar wat ook belangrijk is: ik heb ook directe vergelijkingen gedaan tussen HiFi en pc speakers. Kortom, ik weet echt wel wat er te koop is, en hoe geluid wel en niet moet klinken.

Overigens heb ik de hoogste prijs/kwalitiet verhouding gezien in de Philips A1.2 en die Labtec dingen van JvS. En de beste pc speakers tot nu toe vind ik de 2.1 van Klipsch, die het weer zwaar aflegt tegen de 303, wat ik de beste speaker vind voor 300,- ps.

• Yokozuna
Ja, dat ben ik met je eens. Creative levert (buiten het design :) ) een best slechte prijs:kwaliteit verhouding.

• Yokozuna
Ja Jag, maar jou gaf een oordeel over alle pc speaker setjes, terwijl je belangrijke sets niet gehoord (denk ik) hebt die dat oordeel aan zouden kunnen passen. (Sirocco Crossfire en Monsoon)

Dat vind ik niet zo lief.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 11 oktober 2001 21:23 schreef Yokozuna het volgende:

Over alles over een kam scheren gesproken . ;)
Je kunt veel setjes gehoord hebben, maar ik zie daar de Sirroco Crossfire en de Monsoon setjes niet bijstaan. En dat zijn juist een van de belangrijkste voorbeelden om aan te tonen dat pc subwoofersetjes wel Hifi genoemd kunnen worden (tenminste een deel).

Als je erbij gezegd had dat je over het algemeen geen Hifi kwalititeit kunt verwachten van Pc subwoofersetjes was ik het met je eens geweest. Maar om dan meteen ALLE sets over de kam te maaien vind ik niet redelijk.
Wat kosten die Monsoon setjes en die Sirroco Crossfire? ook 180 piek? We hebben het hier over pc speakers. Net noem je nog de klipsch in je lijst, nu blijkt dat ik die ook gehoord heb verdwijnt-ie op eens uit je lijst.

Die Creative Soundworks digital is echt gewoon een prima PC speakersetje. En ja, dan scheer ik alle pc speakers heb gehoor zogenaam over een kam... Maar dat zijn wel speakers uit deze prijsklasse.... Dus wel een goed vergelijk. Het kan inderdaad veel mooie (gelukkig :+).

Dus, tenzij die sirroco en die Moon ook 200 - 300 piek gaan kosten zijn dat gewoon geen vergelijken...
Op donderdag 11 oktober 2001 21:22 schreef Saekerhett het volgende over de FPS1000:

Vind het echt goed geluid hoor, nix mis mee, kan aan mij liggen, maare.......????
Nee, sorry. Dat ligt echt aan jou :+.

• Jag

Jag

Ja, wie weet vormt die dure Videologic wel een uitzondering. Maar ik vind het best redelijk om die uitspraak te doen, ook al zou het maar voor 98% van alle setjes opgaan, met kans op 100%.

• Yokozuna
Mja, over het algemeen heb je ook zeker gelijk. Ik had het ook niet over een bepaalde prijsklasse. Ik heb niet vernomen dat jullie met PC setjes een bepaalde prijsklasse bedoelen.

Wat dat betreft vallen de F800,- tot F1000,- sets buiten pc subwoofersets...

• Jag

Jag

Op donderdag 11 oktober 2001 21:36 schreef Yokozuna het volgende:
Mja, over het algemeen heb je ook zeker gelijk. Ik had het ook niet over een bepaalde prijsklasse. Ik heb niet vernomen dat jullie met PC setjes een bepaalde prijsklasse bedoelen.

Wat dat betreft vallen de F800,- tot F1000,- sets buiten pcsubwoofersets :)
Is misschien iets voor de volgende review :).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 11 oktober 2001 21:36 schreef Yokozuna het volgende:

Wat dat betreft vallen de F800,- tot F1000,- sets buiten pcsubwoofersets :)
k :)...

neem niet weg dat ik wil weten waar ik die dingen kan krijgen/horen :P

• Yokozuna
Bijna alle Videologic subwoofersets zijn beperkt leverbaar bij [url="http://www.alternate.nl/html/nodes/025999013.html#VideoLogic""]Alternate[/url] (samen met Regenboog computers ook een van de weinige Altec Lansing winkels, en ja, ik heb voor F500,- een set van F850,- gekocht :) )

Klipsch bij Audio import.
Monsoon nog niet binnen nederland.

(is al wel meerdere keren zeer goed getest, lijkt wel of er electrostaten of iets dergelijks in de sattelites zitten : )

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 06:34

Jox444

Honestly....

Op woensdag 10 oktober 2001 22:13 schreef whiteguy het volgende:
Oke hier lees ik vaak meningen van mensen die zeikerig zijn over de kwaliteit van Creative speakers. Nu zat ik er zelf aan te denken om een Dtt2500 te kopen, lekker makkelijk, hoef ik geen 5.1 decoder/versterker te kopen want die zit er al in en dus hoef ik ook mijn live niet te vervangen voor een live! 5.1.
Geef mij nou eens een paar goede redenen om dit NIET te doen, en kom dan niet aanzetten met "voor 20 000 gulden heb je een vette set met dikke speakers en subwoofers met alle shit er op en er aan" want daar heb ik natuurlijk geen zin in.
Ga gewoon naar de winkel luister naar die dingen en vind je ze goed koop je ze. Idereen zit te zeuren van deze is beter of zus is beter. Dit moet je toch zelf gaan horen aangezien geluid veel met smaak te maken heeft. Heb zelf die dtt3500 , en die klinken goed zat.

Het is FRIET!

• Yokozuna
Leuk ja, maar niet voor een slordige F800,-.

Is JT trouwens gebanned ofzo? :P Valt me op dat hij nix zegt, en hij wilde per slot voor rekening nog de ACD (Anti Cambridge Division) met mij oprichten! Ik voel me diep teleurgesteld.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op woensdag 10 oktober 2001 22:13 schreef whiteguy het volgende:
Ik heb de DDT2500 op mijn PC, en natuurlijk klinkt een echte huiskamer versterker stukken beter, maar de DDT set is lekker compact, en klinkt helemaal niet slecht...
Voor dat geld ken ik geen betere, zeker niet in combo met een digitale uitgang op je Sblive!
Dus als je niet meer kan besteden, gewoon doen!!

• Jag

Jag

Rare berusting altijd van mensen. Zo van, die DTT3500 klinken goed zat. Of ik heb niet meer nodig op mijn kleine kamertje.
Je kan gewoon meer krijgen voor hetzelfde geld, dat is dan toch zonde :?

• Jag

Jag

Op donderdag 11 oktober 2001 22:07 schreef charles het volgende:
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=110&page=
Ow nee, niet die review. Die is helemaal niet goed.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Ik heb maar een aantal dingen te zeggen. Meer tijd wil ik er niet aan besteden.

1.) Creative zuigt aars. Zoek maar op mijn naam en kijk maar in de Creative topics waarin ik heb gereageerd, staat genoeg argumentatie.

2.) Die speakerset reviews van computersites zijn niet te vertrouwen. Ze luisteren kort, waardoor je geen goed oordeel kan vormen. En nee, ook niet 3d soundsurge. Dat is 95 % copy&paste werk.

3.) De instelling van 'het klinkt wel goed genoeg' is de slechtste instelling :r Je wilt toch het beste hebben voor je geld ? Toch niet 1 vd slechste, ook al vind je die goed genoeg ? Als de beste veel beter klinkt voor hetzelfde geld, dan ben je toch blijer ?

That's it, no more for me.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 11 oktober 2001 21:58 schreef likkie het volgende:

[..]

Ik heb de DDT2500 op mijn PC, en natuurlijk klinkt een echte huiskamer versterker stukken beter, maar de DDT set is lekker compact, en klinkt helemaal niet slecht...
Voor dat geld ken ik geen betere, zeker niet in combo met een digitale uitgang op je Sblive!
Dus als je niet meer kan besteden, gewoon doen!!
Die DTT 2200 enzo zijn dan ook niet zo achterlijk duur als de DTT3500.. Als de DTT2200 net zo klinkt als een soundworks Digital2.1, dan is dat voor het geld wel ok...

Ik blaat dus niet dom tegen creative, maar voor 800 piek kan ik wel een leukere/fijnere bioscoopervaring samenstellen... (En ja, dat is dan geen 5.1.. toch beter.. Raar he? ;)).

Verwijderd

OK maar nu ik JT : wat bij 3dsoundsurge over Videologic staat ook bij Anandtech en alle die andere 100 sites die Videologic 1000den awards hebben gegeven (figuurlijk)! Weet je waarom ik nou zeg dat iemand Videologic moet nemen:Ten eerste Waar Voor je geld! ten .2,3,4... Als je die creative en die videologic heb gehoort weet je gelijk dat uit die creative een hele vieze bas komt en dat sommige hoge tonen niet eens worden weergeven! Dat is een feit want iedereen die een beetje verstand heeft van speakers weet dat als je 1 speaker hebt en daar mid-low, mid en high wil laten uitkomen dat het nooit goedkomt tenzij je met infinity ;) gaat praten! En dan die opmerkingen van Videologic duur..... nee Videologic is niet duur ze houden het gewoon realistisch! Als jij om kwaliteit vraagt geven zij jou dat als je gewoon een paar boxen wil hebben dan moet je maar naar iemand anders gaan zoals Creative! |:(

Iedereen zijn eigen smaak! :)

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 11 oktober 2001 22:25 schreef Love_Logic het volgende:
OK maar nu ik JT : wat bij 3dsoundsurge over Videologic staat ook bij Anandtech en alle die andere 100 sites die Videologic 1000den awards hebben gegeven (figuurlijk)! Weet je waarom ik nou zeg dat iemand Videologic moet nemen:Ten eerste Waar Voor je geld! ten .2,3,4... Als je die creative en die videologic heb gehoort weet je gelijk dat uit die creative een hele vieze bas komt en dat sommige hoge tonen niet eens worden weergeven! Dat is een feit want iedereen die een beetje verstand heeft van speakers weet dat als je 1 speaker hebt en daar mid-low, mid en high wil laten uitkomen dat het nooit goedkomt tenzij je met infinity ;) gaat praten! En dan die opmerkingen van Videologic duur..... nee Videologic is niet duur ze houden het gewoon realistisch!
Ben ik helemaal met je eens. Jij geeft zelf al aan wat er kloe aan Creative is, en dat klopt. Word bij 3d soundsurge als goed bestempelt. Snappie ? Heb zelf ook serieus naar de Crossfires gekeken hoor...zeg niet dat dat slecht is, maar Creative wel.
Als jij om kwaliteit vraagt geven zij jou dat als je gewoon een paar boxen wil hebben dan moet je maar naar iemand anders gaan zoals Creative! |:(
Je bedoelt te zeggen dat Videologic je kwaliteit geeft en Creative gewoon speakers ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 11 oktober 2001 22:25 schreef Love_Logic het volgende:
Als jij om kwaliteit vraagt geven zij jou dat als je gewoon een paar boxen wil hebben dan moet je maar naar iemand anders gaan zoals Creative! |:(

Iedereen zijn eigen smaak! :)
Je slaat hiermee de spijker op de kop... en laat nu ongeveel 90% van de mensen die hier komen vragen gewoon een paar aardig klinkende PC speakers willen hebben voor een enigszins schappelijk prijsje... Geloof me, op mijn bureau ook voorlopig nooit creative speakers hoor. Maar jullie moeten wel snappen dat bijna alle anderen hier gewoon normale eisen hebben en dat een DTT2200 voor die lui een prima setje kan zijn... Kijk een fps1000 of DTT3500 zijn gewoon duur voor wat ze kunnen, geef ik zo toe. Maar jullie kijken echt alleen vanuit jullie eigen positie en eisen. Dat is een beetje het probleem.

Dus als een gemiddelde persoon hier komt vragen: zijn de DTT2200 niets voor mij? Dan hebben antwoorden als: "nee man, die videologics klinken pas goed" dus helemaal geen zin. Dat is wat mij een beetje tegenstaat aan deze discussies (ik kan het niet echt verwoorden). Mensen halen er producten bij die eigenlijk al helemaal niets meer te maken hebben met "pc-speakers". Dat zijn eerder "compacte actieve hifi speaers met voorversterker" en dat zijn dus dingen waar de meesten hier niet op zitten te wachten.. Helaas, maar het is waar...

• Jag

Jag

Idd, je moet wel ff reeel blijven. Je moet niet beginnen over hoe slecht Creative wel niet is, en dan beginnen over HiFi van heel duur of Videologics van 1000+. Uiteraard moet je wel de prijs in je achterhoofd houden (degenen die dat wel doen hoeven dit zich niet aan te trekken natuurlijk).

• Infernis
  • Laatst online: 11-05 07:17

Infernis

Psychotic Weaboo

* Infernis fell in love with his Midiland S4-8200 setje :)

Bevallen me heel erg, nog geen seconde spijt van gehad.

Verwijderd

FF HOOR JT TOCH WAT DOE JE NOU JONGE IK PROBEER ALLEEN MAAR UIT TE LEGGEN WAAROM HET ZO IS! JIJ DRUKT CREATIVE ONDER HUN GRAF JONGE NIET ZO FLAMEN KOM OP FF EERLIJK ZIJN DIE CREATIVE HEBBEN WEL KWALITEIT HE :Z >:) en het antwoord op je vraag weet je zelf wel he, kom op nou, jonge 8-)

en ff voor al die andere haters!

He pikkieS luister nou ff Ik zegt toch

WIE OM KWALITEIT VRAAGT gaat naar videologic!

EN WIE GEWOON EEN SPEAKERSET WIL GAAT NAAR CREATIVE

WAT BEGRIJP JE NIET!

Ik zeg als je het mij vraagt dan zeg ik Videologic als jij niet zo duur wil betalen dan zeg ik koop dan de labtec 4620 (F 205,- ongeveer)die 3 way speelt met een gruwelijke subwoofer voor die prijs en in vergelijking met die van creative in die prijsklasse!! Maar als jij tegen mij zegt ''Ik wil kwaliteit'' dan moet je me niet komen uitleggen dat je het dan over een prijsklaase van 50 - 500 hebt, of je wil geen kwaliteit. Dus begrijp me goed Videologic koop je alleen maar als je kwaliteit wilt hebben! Creative koop je als je gewoon geluid wilt horen!

I AIN'T FLAMING I'M JUST KEEPING IT REAL! 8-)

En gelijk heb je, Videologic is gewoon simpelweg een hi-fi versterker en zogenaamd voor de computer gemaakt door een rood-wit naar koper kabel erbij te leveren maar ja......that's life!

• JT

JT

VETAK y0

Love logic we horen je wel >:) niet zo schreeuwen please.

Ik snap hem wel. Ook hij probeert te zeggen dat er voor meer en minder geld beter dan Creative te krijgen is.

Ecodan warmtepomp

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 21:47
ik heb weleens die creative dingen gehoord, en ik kan ze in een paar woorden beschrijven: plastic, ruis, duur :( . >:)
Volgens mij komt er beter geluid uit de oude sony versterker van de zolder en een stel oude philips boxen >:)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 12 oktober 2001 00:54 schreef MGSNK het volgende:
ik heb weleens die creative dingen gehoord, en ik kan ze in een paar woorden beschrijven: plastic, ruis, duur :( . >:)
Volgens mij komt er beter geluid uit de oude sony versterker van de zolder en een stel oude philips boxen >:)
You're very right >:)

Ecodan warmtepomp

• Unique
  • Laatst online: 10-05-2025
Op donderdag 11 oktober 2001 21:33 schreef JvS het volgende:

Die Creative Soundworks digital is echt gewoon een prima PC speakersetje. En ja, dan scheer ik alle pc speakers heb gehoor zogenaam over een kam... Maar dat zijn wel speakers uit deze prijsklasse.... Dus wel een goed vergelijk. Het kan inderdaad veel mooie (gelukkig :+).
Toevallig hebt ik die >:)
Ik heb er zon 150 piek voor neergelegd.
En eerlijk gezegd ben ik er best tevreden over.
Ik heb eens wat andere <200 gulden speakers beluisterd.
Ook merken wat jullie hier noemden die goed "zouden" zijn(sorry ik onthoud niet al die typenummers)
En ik moet zeggen dat die allemaal bescheten klonken :P
Mid en high waren sommige setjes beter in.. maar bass kunnen die dingen niet uitgeven. (iig niet zoals mijn creative 8-) )

Voor de rest moet ik erbij zeggen dat je zeker weten geen hifi krijgt met zon sub 200 piek systeempje, dat moet je dus ook niet verwachten. Maar ik moet zeggen dat mijn speakers betere kwaliteit hebben dandat ik verwacht had van zon goedkoop setje boxen :Y)

Alleen die kut cubus krengen gaan niet hard genoeg :(
Dan proberen ze namelijk mid bass uit te blaten wat ze dus niet kunnen |:(
Sub heb ik nog niet horen vervormen btw.
En dat ga ik denkelijk ook nooit uitproberen want das slecht voor me ramen,me oren en de politie die dan waarschijnlijk langskomt voor burengerucht :)
Dus ik snap niet wat jullie allemaal blaten over de slechte sub :? :Z

De ballen,
Unique

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op donderdag 11 oktober 2001 21:41 schreef Yokozuna het volgende:
Bijna alle Videologic subwoofersets zijn beperkt leverbaar bij [url="http://www.alternate.nl/html/nodes/025999013.html#VideoLogic""]Alternate[/url] (samen met Regenboog computers ook een van de weinige Altec Lansing winkels, en ja, ik heb voor F500,- een set van F850,- gekocht :) )
Een tweaker (en goede vriend van mij) genaamd Squartaq werkt sinds kort bij alternate en heeft daar een functie als productmanager of zoiets..... Misschien moet je effe contact met hem opnemen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 03:57
Ik heb de DTT2200 met een SBLive5.1 en ik heb niks te klagen over de speakers. Ze kunnen (bij mij) aardig hard zonder duidelijk hoorbare vervorming, ze zijn niet duur en niet lelijk. Alleen die Live5.1 is een beetje naadje, daar word je systeem niet bepaald stabieler op. Maar ik ben iig gewoon tevreden.

Verwijderd

Creative heeft toch een nieuwe serie uitgebracht, waaronder de inspire 5.1 luidsprekers.
Deze zijn speciaal bedoelt voor de Live 5.1 player en de nieuwe Audigy 5.1.
Heeft er iemand al met deze speakers kennis gemaakt ??
Pagina: 1