Toon posts:

Door case-fan word comp. warmer! hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou wil ik mijn kast eens wat koeler maken en koop zo`n kast fan (ik weet niet hoe dat heet) en ik laat hem de lucht uitzuigen. Maar wat is het hem nou. De kast is in plaats van koeler warmer geworden. 0,5 graden. Het is niet veel maar je koopt zo`n ding toch om je kast kouder te maken. Hoe kan dat. Weet iemand een oplossing?

Verwijderd

Door die extra fan wordt de luchtstroom anders in je kast. Het kan zo zijn dat er nu een warmere luchtstroom langs je sensor stroomt. Het lijkt dus warmer terwijl het best zo kan zijn dat de gemiddelde temp in je kast toch omlaag gaat.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:15

Snijkoek

Metal up your ass

Ik ga ervan uit dat je 1 casefan hebt. Het is beter als je der nog 1 inzet die niet zuigt, maar blaast. Op die manier krijg je een efficiëntere luchtstroming :) (moet je de 1 natuurlijk wel voorin en de ander achterin zetten :7)

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 15:26
Probeer de fan om te draaien zodat de luchtstroom de andere kant opgaat(bijvoorbeeld juist IN de kast in plaats van UIT). Misschien dat de luchtstroom in je kast zo'n aanpak vereist. Sjezus man, wat een taalgebruik heb ik. moest net een brief voor nederlands schrijven en waan me al een geleerde ofzo :?

Verwijderd

Je kan hem beter lucht naar binnen laten plaatsen, ook de plaats van de fan is belangrijk. Dus als je er even bij vertelt waar de fan zit.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 00:22
Op donderdag 11 oktober 2001 00:53 schreef Goldme het volgende:
Probeer de fan om te draaien zodat de luchtstroom de andere kant opgaat(bijvoorbeeld juist IN de kast in plaats van UIT). Misschien dat de luchtstroom in je kast zo'n aanpak vereist. Sjezus man, wat een taalgebruik heb ik. moest net een brief voor nederlands schrijven en waan me al een geleerde ofzo :?
Laat me raden. Brief 6.1 "Schuiten"? :)

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10-2025

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Warme lucht stijgt en het is de warme lucht die je uit je kast wil drijven. Dus de "zuiger" (nee niet vrouwelijk, 't gaat niet over je vriedin ;) ... sorry, kon het niet laten; het gaat over de fan die de lucht uit je kast haalt) plaats je best bovenaan. Een blazer plaats je best onderaan je kast.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 07:40 schreef NM het volgende:
Je kan hem beter lucht naar binnen laten plaatsen, ook de plaats van de fan is belangrijk. Dus als je er even bij vertelt waar de fan zit.
Mijn fan zit zo dat ie naar binnen blaast en hij onderaan vooraan in mijn kast. Maar ik kan er geen tweeede bij doen want er is geen plaats meer :( . Bestaan er ook kleinere fannetjes voor je computer?

Verwijderd

Ja,
een slotplaat koeler. Dat is een fan die je op een pci slot plaatst, b.v. naast de VGA kaart.

Deze dus http://www.tweakers.net/pricewatch/15205
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/fd08025b.gif

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze kan beter naar OCM toe. :)

Move HA -> OCM.

Aannames zijn fataal.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:53

Snow_King

Konijn is stoer!

Kijk je moet er wel voor zorgen dat er een goede airflow ontstaat in je kast dus dat het mooi circuleert en laat er een naar binnen blazen en twee naar buiten dat werkt het beste naar eigen ervaring die van je veoding naar buiten blazen!
:)
Pagina: 1