Toon posts:

volgorde pci kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abit be6 2 v2.0 met een geforce2mx in het agp slot, en dan nog 4 pci kaarten:
Xitel storm platinum geluidskaart
Soundblaster 128
Netwerkkaart
Usb>Pci kaart
Ik heb dus 5 pci sloten en nou heb ik gehoord dat je in het 1e slot beter niks kan steken ivm dat agp slot. Dus ik heb nog 4 sloten over. Ik heb nou al verschillende volgordes geprobeerd met die pci kaarten maar ik krijg steeds een paar foutmeldingen in beeld(irq's enzo die door andere aparaten bezet zijn). Wat is nou de beste volgorde zodat ik zo weinig mogelijk foutmeldingen krijg?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37
Probeer is windows op nieuw te installeren (CLEAN) Dus format of oz

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 05:58

DSK

boeiend...

De volgorde speelt volgens mij weinig rol in het kiezen van de IRQ, je kunt misschien eens je BIOS op reset configuration Data zetten... Wel is het beter, van de geluidskaart(en) zo ver mogelij kvan je videokaart te zetten (ivm storing)

Blog (Linux-related)

• Copycat
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

IK denk dat die 2 geluidskaarten een conflict met elkaar hebben dus probeer het eens met eentje

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

normaal;
Netwerk kaart in onderste
Modem boven NIC
geluidskaart in 3

Tv kaart in bovenste (onder AGP)

Jouw zou ik

volgorde;

AGP
vrij
Geluid
Geluid <--- die je het meest gebruik
USB <-> PCI
NIC

zo worden zo op mijn werk in elkaar gezet hoewel je bijna nooit 2 geluidkaarten en zo'n pci <-> usb ding heb
gewooon omdat je er bijna niks aan heb 8-)

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:22

dlmh

Lo-Fi

Probeer "Plug 'n Play Aware OS' uit/aan te schakelen..

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Niet dat dit iets met je vraag te maken heeft, maar soundblaster met een andere geluidskaart geeft troubles! Ik heb de 128 pci verwijderd en een turtle erin gezet en geen problemen meer.

• Zeeger
  • Laatst online: 25-03-2025
Volgens mij kan je de videokaart en de geluidskaart(en) het beste zo ver mogelijk uit elkaar zetten, aangezien die met elkaar intervereren, dwz ze hebben last van elkaars 'elektronische' herrie. Als je ze te dicht bij elkaar zet dan kan het zijn dat je die herrie door je geluidkaart hoort.

Dit klinkt misschien een beetje raar, maar het is waar. Ik heb het wel een gehoord. Ik heb ook een PC die niet in een kast zit en als ik die aanzet terwijl ik de radio aanheb, dan hoor je de harde schijf een snerpend geluid maken door de radio. Het is een beetje het idee dat je je mobiel ook door de radio kan horen 'tikken'.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:41

BertV

Handgemaakt

De volgorde speelt volgens mij weinig rol in het kiezen van de IRQ
nee, maar geloof het of niet, mijn TV-kaart doet het in het ene slot wel en in het andere niet...

Ik zorg voor zoveel mogelijk lucht tussen mijn videokaart en de andere kaarten. Ook schat ik een beetje de "straling" van de kaarten in.

Dus de TV-kaart zover mogelijk weg van de videokaart
(denk ik :? )

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal het es proberen, heb net c geformateerd en alle kaarten weer geinstalleerd maar ik werd echt gek van alle errors die kwamen. Dan gaat ie je gameport installeren en dan opeens een blauw scherm, daarna heel je pc vast |:(
Ik denk ook dat het een beetje aan die xitel geluidkaart ligt, heb ik al meer problemen mee gehad. Zou het helpen als ik een sblive erin doe, dus dat er een sb128 en een sblive in zitten en die xitel gewoon weg doen?
Pagina: 1