Processor bijna dood

Pagina: 1
Acties:

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Topicstarter
Tsjeempie. Zet net mijn pc aan, en die begint na een paar minuten heel harde sirenegeluiden te produceren. Ik denk nog, oh nee, pomp van de waterkoeling vergeten aan te zetten. Zet de pomp aan, boot weer, meteen naar mijn bios: 85 graden Celcius :( |:(
Uitgezet, pomp aan laten staan, en na 5 minuten weer eens geprobeerd. Toen was die weer netjes 20 graden. Maar oef.. dat was op het nippertje volgens mij :D
Iemand enig idee hoe warm een AMD TB kan worden voordat ie het echt niet meer doet?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

Zie hier de reden waarom ik dus per se mijn pomp via een relais wil gaan aansturen...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

je zat op het randje want ik geloof dat het een graad of 90 is waarie officieel tegenkan...

Verwijderd

het is 86 of 87 graden volges mij

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:58
Dat is echt pech, keb het namelijk zelluf ook gehad :(
Broertje mocht van mij ff fifa spele maar omdat ik er niet was hebbie de pc maar aangezet en de pomp dus niet, dat ding heeft 3uur zonder pomp aangestaan

Nieuwe videokaart van norrod gekregen( ja meneer hij doet het inderdaad niet, Ja ik begrijp het ook niet)
het ging om een asus v7700pure en wat betreft die TB, je kunt er nog wel een sleutelhanger van maken |:(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Is te zien aan de code op je core.... mijne mag 95c worden opmdat ik a1400amS heb

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
hehe heb een keer een blaar aan mijn orb opgelopen cpu was daarna wel dood ;) had zonder te merken de fan gemold |:(

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• marco899
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Toevallig van de week ook gehad. Had de pomp uitgezet, omdat deze een versleten lager had, die voor wat herrie zorgde. Gelukkig bij mijn MSI plank de cpu critical ingesteld, en deze werkte nog ook. Bij reboot bleek de cpu 82 graden te zijn, maar ze kunnen rond de 90 graden hebben.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Topicstarter
och. hij doet het nog prima hoor. heb wel een beetje mazzel gehad geloof ik 8-)
iemand een schema hoe de pomp aan te sturen via een relais? dit wil ik niet nog eens meemaken...

Verwijderd

:? Kunnen jullie niet via zo'n breakout (com/lpt) achterop de computerkast het elektriciteitsnoertje van die waterpompt naar binnen, op de schakelaar aansluiten ofzo iets?...
-het is maar een ideetje-

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Denk je dat het leuk is voor die proccesors, al die bijna dood ervaringen ;)

Verwijderd

ze kunnen wel wat hebben hoor..
ik had laatst een pc gebouwd met een athlon 1400,
en die liep dus vast. pc gereset en naar de bios gegaan kijk ik bij cpu temp staat er ""7 :? echt wazig.
dus ik kijk of de fan draaid, nee dus. dus ik friemel wat aan het stekkertje en de fan gaat draaien.
zie ik in de bios de temp zakken.. ""5 - ""3 - ""1 - 99 naar 56 graden terug .
dus die ""7 was dus gewoon 107 graden !!
en hij doet het nu nog steeds :)

Verwijderd

Misschien een briefje op je beeldbuis? |:(

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op woensdag 10 oktober 2001 22:14 schreef killerloop het volgende:
en die liep dus vast. pc gereset en naar de bios gegaan kijk ik bij cpu temp staat er ""7 :? echt wazig.
dus ik kijk of de fan draaid, nee dus. dus ik friemel wat aan het stekkertje en de fan gaat draaien.
rofl, dies stoer :) wil ik ook ns meemaken, met iemand anders zn bak :)

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 22:17 schreef _Dennizz_ het volgende:

[..]

rofl, dies stoer :) wil ik ook ns meemaken, met iemand anders zn bak :)
>:) was ook niet mijn eigen bak.. >:)

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Dat aanzetten van die pomp is toch niet zo moeilijk via een relais?
Gewoon je power-on-led een relais laten schakelen (eventueel eerst een klein relais als dat nodig is.
Gewoon zorgen dat je stekker van je pomp altijd in het stopcontact zit, anders heeft het nog weinig nut.

Het schema zal vast wel ergens te vinden zijn. (ben zelf te lui om erover na te denken) :)

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Koop anders zo'n stekkerdoos waarbij als je apparaat 1 aanzet/uitzet de rest ook uit/aangaat. 1 master en ik geloof 4 slave sockets, plug daar je pomp in en laat het ding op "aan" staan :+

MechWarrior || Monsters Game

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
ik heb ook zo'n stekkerdoos
gewoon alle apparaten van mijn pc er in en dus als ik wil computeren gaat de waterpomp vanzelf aan

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Je neemt gewoon een relais, sluit dat aan op een geel (of rood) en een zwart draadje (molex knip je dr voor mijn part af) en hij zegt "klik" zodra je pc aan gaat :)

Sim-pel

edit:

Beter nog, relais aan de power-pin van de processor. Dan gaat 'ie zowiezo aan als er stroom op de cpu komt te staan ;)

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Op woensdag 10 oktober 2001 22:14 schreef killerloop het volgende:
Volgende keer foto's graag! ;)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 02:11
Een dondervogel 1Ghz kan best veel hebben, mijne heeft ongeveer 2 maanden lang op 1.333 Ghz gedraaid omdat ik zonodig mijn msi k7t op 133 mhz moest laten draaien |:(, TB was continue 78 graden idle en 80-85 graden stressed :7
Ik heb er zo'n leuke dubbel-fan Titan cooler op staan en geen verdere airflow in m'n kast dan van m'n voeding dus hij kon zijn warmte ook nog eens niet lekker kwijt.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

je kunt bij de betere electronica winkel zo een solidstate realis kopen die je op de 12V van je PC voeding aansluit en aan de andere kant de 220V voor je pomp schakelt.

Als je het vermogen van je pomp weer en de stroom dan kunnen ze je zo een geschikte leveren.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:09
Je kan natuurlijk ook gewoon je pc altijd aan laten staan, schiet lekker op qua pakketjes }:O

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1