Toon posts:

[OC] Mushkin PC2100 DDR = teh stuff

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gisteren wat aan het testen en vergelijken geweest (voor born2oc) van een paar latjes DDR ... hoofdzakelijk Mushkin vs. Corsair XMS2400 ... ikzelf had corsair en op m'n vorige EPoX bord had het al 182 MHz cas2 gehaald, op niet al te snelle settings en een lage CPU speed. Ook wilde het niet altijd werken op de EPoX, dus het was niet perfect.

de mushkin komt standaard met heatspreaders en dat staat wel leuk + is redelijk effectief ...
m'n verwachtingen waren dat Corsair beter ging zijn .. niet dus. met de mushkin bootte windows perfect op 172 MHz, cas2 en vrij agressieve settings. Corsair crashte bij dezelfde settings bij 165 ... 160 was wel gelukt.
Alle teste gebeurden op m'n KG7, en op 10 x 170 levert dat de volgende SiSoft score op :

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/mushkin10x170.jpg

wilde ik gewoon even mededelen, omdat ikzelf nooit een echt hoge pet ophad van Mushkin DDR, maar dit latje heeft me toch even van gedacht doen veranderen (toen DDR net uit was was mushkin wel duidelijk minder dan crucial etc) ... en de prijs is quasi hetzelfde als die van Corsair .... heb m'n eigen latje in ieder geval gewisseld ;)

JC

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

wow dat is wel een erg hoge memory score :9~
Is het misschien verstandig voor jou (ivm al die oc gebeuren van je) om pc2400 te gaan kopen?

39

Verwijderd

Topicstarter
erm..... die corsair IS PC2400 ... en wordt ruim geklopt door de mushkin PC2100 ;)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 10 oktober 2001 22:23 schreef DuronDude het volgende:
erm..... die corsair IS PC2400 ... en wordt ruim geklopt door de mushkin PC2100 ;)
heb jij dan mushkin PC2100 DDR special SDRam genomen?
want ik zat te denken omdeze te gaan nemen: PC2400 DDR Sdram 256mb of die van crosair.

Dus dat pc2400 is eigenlijk een beetje geld klopperij?

39

Verwijderd

Topicstarter
dit is "HP DDR RAM 2-2-2" mét heatspreader. op het latje staat gewoon PC2100.
Omdat iets een hogere rating heeft wil dat niet automatisch zeggen dat het ook hoger gaat .... de mushkin haalt 172 terwijl hij 133 "moet" doen. m'n corsair haalde 160 en het "moest" 150 doen. enkel TESTS geven conclusies, en bij deze heb ik dus gekozen voor mushkin :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hoeveel reepjes heb je totaal getest en waar kwamen die vandaan?
Kan ik al op de chip zelf zien hoe ver hij ongeveer kan gaan? net zoals op sdram met 7,5T etc etc.

39

Verwijderd

hmmz dit is interessant!!! als meerder mensen nou eenz gaan kijken hoever die kunnen, Alleen 1 ding dta ik nie begrijp, Je verhoogt nou toch de FSB naar 180 he?

maar dan gaat de CPU toch ook sneller lopen ofnie, kan het dan nie zijn dat de cpu soms de beperkende factor is :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 23:39 schreef westcoastleader het volgende:
hmmz dit is interessant!!! als meerder mensen nou eenz gaan kijken hoever die kunnen, Alleen 1 ding dta ik nie begrijp, Je verhoogt nou toch de FSB naar 180 he?

maar dan gaat de CPU toch ook sneller lopen ofnie, kan het dan nie zijn dat de cpu soms de beperkende factor is :?
als je de multiplier verlaagt niet .... de uiterste FSB tests werden gedaan op 6x multiplier...

JC

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hmmz ik zit nou wel flink te twijfelen of ik nou die crosair pc2400 zal nemen (- hier komt een setje heatspreaders op) of 512 mb pc2100 mushkin met heatspreaders (die zitten er al standaard op.

Durondude, kun je die heatspreaders makkelijk van die ram reepjes afhalen of zitten die vast gelijmd?
Waar heb jij die reepjes eigenlijk vandaan?
Heb je anders ook die crosairs geprobeerd met heatspreaders?

39

Verwijderd

Topicstarter
de heatspreaders op dat mushkin geheugen leken me vrij muurvast te zitten, dus die zou ik rustig laten zitten.

Corsair zal met heatspeaders wel een paar MHz goedmaken, maar ik zie het niet zitten om de mushkin in te halen met corsair ... corsair + heatspreaders is trouwens duurder dan gewoon de mushkin

deze latjes komen van www.loveno.be , een van onze hoofdsponsors van born2oc

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

bedankt :)

39

Pagina: 1