Toon posts:

Scandisk uit XP flikkeren!

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij vertellen hoe ik bij het opstarten van windows die irritante scandisk uit kan schakelen. ookal sluit ik windows XP namelijk goed, af, bij het opstarten krijg ik dus altijd scandisk!!
weet iemand hier een oplossing voor??
thnx

Verwijderd

Je zou eens bij msconfig kunnen kijken (Start->Run->msconfig).

Verwijderd

hoe werkt scandisk bij winxp eigenlijk mij lukt t niet aleen boot flop dan c: echt dos dan scandisk dan fix fix een veoor en duur 10talen minuten wat doe ik er aan ?

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op woensdag 10 oktober 2001 23:17 schreef SK-NeO het volgende:
hoe werkt scandisk bij winxp eigenlijk mij lukt t niet aleen boot flop dan c: echt dos dan scandisk dan fix fix een veoor en duur 10talen minuten wat doe ik er aan ?
jezus gebruik een leestekens en normaal nederlands

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-05 12:12

CasGas

.

Op woensdag 10 oktober 2001 23:19 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

jezus gebruik een leestekens en normaal nederlands
Inderdaad, dat is niet echt fijn lezen.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 23:33
Ik krijg nooit scandisk. Als ik niet goed afsluit, dan loopt hij gewoon door. Zou dat misschien kunnen omdat ik NTFS gebruik.

• mellowpimp
  • Niet online
als het tevoor schijn komt dan krijg je 10 sec om op een knop te drukken |:(

Verwijderd

dat is inderdaad de voordeel van NTFS..
als je FAT hebt dan gaat ie na niet goed afsluiten je HDD scannen..

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op donderdag 11 oktober 2001 03:55 schreef Settler het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is niet echt fijn lezen.
Snap jij wat hij bedoelt??? Ik niet hoor.

Verwijderd

Als eerst WIN XP HEEFT GEEN MSCONFIG!!!!!!
oke dat moest er ff uit.

nou bij mij scant hij alleen dus als ik verkeert afsluit en als ik hem laat scannen (wat binnnen een minuut wel gebeurt is mijn 2 hd's) dan zeurt hij de volgende keer echt niet meer. Ik weet niet hoe je dit kan uitzetten. Ik vraag me trouwens wel af hoe je die 10 sec wacht tijd kan weghalen. daar irriteer ik me wel aan. hij moet gewoon gaan scanne

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

XP heeft dus wel degelijk (in tegenstelling tot w2k) msconfig. Eerste proberen en dan pas een conclusie geven aub!

A.

Verwijderd

Ik wou net zeggen! Msconfig zit gewoon in XP, hoor! Gisteren nog gebruikt!

• warp
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 10:09 schreef ThaGomez het volgende:
Als eerst WIN XP HEEFT GEEN MSCONFIG!!!!!!
oke dat moest er ff uit.
XP heeft wel degelijk msconfig.

Verwijderd

Of ben je in de war met WINIPCFG? Want die ontbreekt inderdaad :)

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 21:58
Op donderdag 11 oktober 2001 10:26 schreef Density het volgende:
maar daarvoor hebben we het veel beter tooltje ipconfig...

• warp
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 10:26 schreef Density het volgende:
Is in XP ook overbodig daar je bij je network properties dezelfde gegevens kan zien :)

Verwijderd

ik ook ntfs :) ook nooit last van :) aleen een op mijn 6gig fat32 deed maar format c: beter als scabdisk :)

• Slamdance
  • Laatst online: 17-04 17:00
Op woensdag 10 oktober 2001 21:40 schreef Kloothommel het volgende:
kan iemand mij vertellen hoe ik bij het opstarten van windows die irritante scandisk uit kan schakelen. ookal sluit ik windows XP namelijk goed, af, bij het opstarten krijg ik dus altijd scandisk!!
weet iemand hier een oplossing voor??
thnx
komt waarschijnlijk door foute sectoren op je schijf.
ik had het ook en heb toen maar een nieuwe schijf gekocht.

probeer eens de dos scandisk (van een oude win98 opstart disk bijv). deze markeert nl foute sectoren een stuk sneller dan die van windows XP (paar min ipv de 30 min die het bij mij telkens duurde)

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 10:16 schreef acidfever het volgende:
XP heeft dus wel degelijk (in tegenstelling tot w2k) msconfig. Eerste proberen en dan pas een conclusie geven aub!

A.
fuck it. In de beta's zat het niet dus ik dacht.... |:( |:( |:( |:( |:( |:(

uuuh wat moet je er eigelijk mee? Alles kan je al instellen zonder die msconfig. Tja het zal wel weer een tooltje zijn voor extra gebruikersvriendelijk heid :r . Ik denk dat ik maar weer win2k ga draaien. ik word gek van al dat gebruikersvriendelijkheid in winxp. allemaal kut wizards die opeens op komen dagen terwijl ik dat niet wil.. grr.. het zal wel weer aan mij liggen. volgens mij heb ik mijn kop gewoon te vaak tegen mijn toetsenbord geramt |:(

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb hetzelfde probleem als de topic starter. Elke keer als ik de pc aanzet wil ie de G schijf gaan controleren. Dat is de schijf met alleen maar spellen dus daar draait niet eens een belangrijk programma op. Ik heb de HDD gecheckt op slechte sectoren, maar alles is goed. (Heb ik gedaan met dat tooltje van maxtor). het leek me hoe dan ook al stug dat het daar aan lag aangezien de schijf net nieuw is.
De pc sluit ook prima af. Iemand een idee hoe dit op te lossen valt? Ik wil scandisk niet uitzetten maar ik wil de oorzaak achterhalen en proberen op te lossen. En aan het advies formatteren heb ik niet veel, want dat heb ik er niet voor over. Scandisk is toch zo klaar met SATA NTFS schijf.

Verwijderd

Ik heb zelf Scandisk nog niet een x op mijn system gezien. Bij anderen wel, maar bij me zelf....

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Hann1BaL schreef op 26 januari 2004 @ 10:19:
Ik heb hetzelfde probleem als de topic starter. Elke keer als ik de pc aanzet wil ie de G schijf gaan controleren. Dat is de schijf met alleen maar spellen dus daar draait niet eens een belangrijk programma op. Ik heb de HDD gecheckt op slechte sectoren, maar alles is goed. (Heb ik gedaan met dat tooltje van maxtor). het leek me hoe dan ook al stug dat het daar aan lag aangezien de schijf net nieuw is.
De pc sluit ook prima af. Iemand een idee hoe dit op te lossen valt? Ik wil scandisk niet uitzetten maar ik wil de oorzaak achterhalen en proberen op te lossen. En aan het advies formatteren heb ik niet veel, want dat heb ik er niet voor over. Scandisk is toch zo klaar met SATA NTFS schijf.
Open aub even een nieuw topic waar je je probleem even goed uitlegd,
Jou probleem is nml. net weer anders omdat je SATA gebruikt misschien.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.