Toon posts:

Hoeveel keer per weel gebruik je je webcam ?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen digitale camera en ik zou wel een cheap webcammetje willen (Creative VideoBlaster WebCam Mini van fl.85,- bij MyCom).

Maar wordt zo'n ding wel goed gebruikt eigelijk ?
Het is handig voor plaatjes maken en dat video-gedoe
boeit me niet zo veel.
Daarom neem ik deze goedkope 30fps cam.

Is het waar denk je ? Gebruik jij 'm veel ? Waarom zou ik 'm wel of waarom niet kopen ? Weetje een betere (niet hoger dan fl.100,-).

Alvast harteljik bedankt!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
heb logitech express....
is leuk hebbedingetje, maar je doet er weinig mee:
je kunt er mee 'vergaderen' maar er zijn niet veel mensen die er 1 hebben, dus leuk 'vergaderen' met z'n allen zit er niet bij, daarbij komt dat veel mensen achter een firewall zitten waardoor het al lastiger word en je uploadlimiet wil misschien in de weg zitten (het lukt al helemaal niet met een 56k of isdn modempje).
en om plaatjes te schieten (cq videootjes te maken) is hij ook niet makkelijk, want je zit altijd gebonden aan je compu. en zodra je een usb verlengkabel gebruikt merk je bijna direct kwaliteitsverlies (en 'foto's' hebben matige kwaliteit).
hij is voor 1 ding leuk; en dat is een 'webcam' op je internetsite zetten (een plaatje die elke x seconden wordgeupdate) maar daar is ook al snel de lol vanaf (zeker als je site weinig bezoekers trekt :Z).

ik zou zeggen: niet doen....
spaar door en koop een ander leuk hebbedingetje (xtra geheugen voor je compu; of de napa mcd-380 :9~ )

greetz;
Maestro

edit:

om ff goed antwoord te geven: meestal +- 1/2 week in het jaar... ;)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Tsss... Meende dat ik hem veel zou gebruiken, maar dat valt vies tegen. Misschien eens in de maand?

.... Ik weet het ook niet

• Chillz
  • Laatst online: 19-08 15:33
Heb ook dat 'golfballetje' van Logitech...
en eigenlijk is het gewoon zonde dat ie geïstalleerd staat...
die paar Mb's had ik makkelijk ergens anders voor kunnen gebruiken, want ik gebruik m toch vrijwel nooit...

als ik er al 1x in de twee maanden wat plaatjes mee schiet is het veel...

maar je moet natuurlijk zelf bedenken hoeveel je dr mee gaat doen...
als je het mij vraagt kan je beter zo'n cheap-ass fototoestelletje/webcam kopen... dezelfde slechte kwaliteit, maar je kunt m los maken en buiten ook nog wat foto'tjes maken... da's wel grappiger...
(btw. is tie, trust spycam, iets van 150 geld... maar als je precies dezelfde van Lenco koopt bij kijkshop scheelt het je een paar tientjes *D )

Leeg - Sinds 20180907

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
lol; als we het toch over cheapy digicammetjes gaan hebben:
de gamma heeft ze waarschijnlijk nog wel (ieg diegene waar ik werk : apeldoorn aan de vlijtseweg):
voor 1,5 jaar terug kostte die dingetjes daar f150,=.... nu nog f69,=... en ze raken ze aan de straatstenen niet kwijt.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:55

Wallie

Herr

Ach, 1x per week ofzo, soms leuk om ff mee te chatten over NetMeeting met bekende, of om een foto te maken van iets wat op je bureau slingert.
Ik heb een Philips Vespa Pro, kostte iets van 180,-, maakt wel redelijk leuke fotootjes.

Op de pc van mijn ouders zit er ook een, mijn zusje (13) gebruikt die veel om vanalles en nog wat op de foto te nemen, proefwerken, de kat, sieraden, iets wat ze gekregen heeft enz...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik gebruik 'm vrijwel nooit. M'n Logitech Quickcam maakt ruzie met m'n Hauppauge WinTV. Dan heb ik veel liever TV dan een webcam.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 15:34
Philips tucam xs 89,- in Pricewatch
Best wel nieuw (nieuwer dan dat logitech golfballetje) veel fps :D

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:31

Marc H

- - Is wakker - -

Heb ook eens in een opwelling die creative gekocht. Gebruik hem echter nooit. Voor digitale fotos heb ik hem niet nodig, want dan pak ik mijn 3.3 mpixel Fuji finepix 6900 wel. Met andere woorden, deze staat bij mij dus stof te vergaren :(

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank vor jullie reply's!
Ik ben dus van planom 'm NIET te koen ;).

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 10:54 schreef maestro1980 het volgende:
lol; als we het toch over cheapy digicammetjes gaan hebben:
de gamma heeft ze waarschijnlijk nog wel (ieg diegene waar ik werk : apeldoorn aan de vlijtseweg):
voor 1,5 jaar terug kostte die dingetjes daar f150,=.... nu nog f69,=... en ze raken ze aan de straatstenen niet kwijt.
lol, dat ding heeft m'n vriendin ook.. cheap ass k*t ding.. zeer brakke kwaliteit ..

Verwijderd

Mijn webcam (Dexxa) gebruik ik haast nooit (gewoon een leuk hebbe dingetje) en mijn digicam (Canon Ixus) gebruik ik wel vaker :) misschien wel meer dan vaker, kheb hem bijna altijd bij me, je voelt ook niet dat ie in je zak zit.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 20:47 schreef Qul het volgende:
Hartelijk dank vor jullie reply's!
Ik ben dus van planom 'm NIET te koen ;).
Ik zou het idd ook niet Koen lol :)
Het is wel leuk als beveiliging, ik had een prog dat je kon zeggen zodra de camera beweging zag dat hij een foto maakte. Toen wist ik eindelijk wie altijd mijn schaar jat en daarna mijn pc uitzette :r !

En mijn zusje maar zweren dat ze het nooit deed/zou doen >:)

Verwijderd

LOL >:)
Pagina: 1