Toon posts:

[Java] beta testers gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oud progje van me herschreven en nu heb ik wat mensen nodig om hem te testen.

Het download automatisch strippies van het internet. Met bijgevoegde html files kun je die dan op je gemak offline lezen.

Garfield (8400+ strips)
User Friendly (1200+)
Calvin and Hobbes (2100+)
Dilbert (laatste 30)

[Update 11/10/2001 01:40]

De applicatie is nu te starten via Java Web Start :P
Website

[To do list]
- Layout-manager voor GUI
- Multithreaded downloading

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Onder Suse komt de GUI niet al te lekker uit.

De grootte van de componenten is te klein, waardoor ongeveer de helft van de tekst wegvalt... Verder ziet het er wel aardig goed uit! Het downloaden werkt prima.

Je kunt dit eenvoudig verhelpen door een LayoutManager te gebruiken... Uiteraard maakt dit het maken van de GUI iets lastiger, maar het is de enige manier om het echt platform en font onafhankelijk te krijgen... Het voordeel is dan weer dat de GUI geresized kan worden.

Het gaat in de main GUI vooral om de breedte van de stappen labels en de hoogte van de dropdown-menuutjes.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

code:
1
2
3
REM aanpassing van je start.bat
set classpath=%classpath;.
c:\jdk1.3\bin\javaw.exe comics.Start

zet de huidige dir (waar start.bat zich in bevind in de classpath) en kan dus worden gerunt zonder naar de bin dir van de jre te copy'en

• Scorpion

Scorpion

Voor de rest werkt hij prima. probeer eens een soort multiple thread downloader in te bouwen :)

Verwijderd

Bij het kiezen van een download directory kreeg ik een select-file dialog ipv een select-dir dialog.

• mbravenboer
Nog beter: maak er een executable jar van....

Je moet dan even een manifest file aanmaken (heel simpel). Je kan dan het programma gewoon starten door op de jar te klikken (of op de shortcut ernaar uiteraard).

Werkt perfect. Bovendien heb je dan maar 1 file. Je kan ook andere files die nodig zijn (plaatjes, tekst ofzo) in de jar stoppen.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er idd een layoutmanagertje in gaan stoppen.

Aan multithreaded downloaden had ik ook al gedacht. Is wel een leuke uitdaging om te maken. Maar nu is de vraag hoeveel threads? een stuk of 3? Anders wordt het wel erg ingewikkeld.

Scorpio, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Ik weet vantevoren niet in welke dir start.bat geplaatst wordt. En de bin dir verschilt ook per computer.

• mbravenboer
Ok, ben benieuwd :)

Heb je misschien al aan Swing gedacht ipv AWT? (op zich vond ik de GUI eigenlijk best goed voor AWT)

Als je er trouwens nog een executable jar van gaat maken moet je een file Manifest.mf maken met dit erin:
code:
1
2
Manifest-Version: 1.0
Main-Class: comics.Start

Daarna heel je spulletje jarren (of zippen) en klikken maar ;) .

• Scorpion

Scorpion

Op woensdag 10 oktober 2001 22:30 schreef ptaverne het volgende:
Ik zal er idd een layoutmanagertje in gaan stoppen.

Aan multithreaded downloaden had ik ook al gedacht. Is wel een leuke uitdaging om te maken. Maar nu is de vraag hoeveel threads? een stuk of 3? Anders wordt het wel erg ingewikkeld.

Scorpio, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Ik weet vantevoren niet in welke dir start.bat geplaatst wordt. En de bin dir verschilt ook per computer.
Wat mbravenboer lijkt me een slimmer plan voor je, is opzich gebruiks vriendelijker. maar wat ik bedoelde is dat hij de huidige classpath = "%classpath%" de huidige dir (waar start.bat in staat) er aan vast plakt = ".". Zo kunnen de classfiles meteen worden aangeropen door de JRE, en hoeven ze niet naar de bin-directory worden gecopied. alleen de c:\jdk1.3\bin\javaw.exe kan voor mensen verschillen. daarom is zo'n .jar file handiger.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maak ik een jar file ervan met JBuilder 5?

Ik heb eventueel ook Visual Cafe 2.0 maar die is een beetje verouderd.

• mbravenboer
JBuilder weet ik niet, maar je kan een jar in ieder geval maken op de command-prompt met 'jar'.

Je kan het zaakje ook gewoon zippen, waarbij je de structuur goed aanhoudt (Manifest in root, klassen in de goede dirs /comics dus)...

Als je nog anders files wilt inlezen moet je dit met Class.getResource(Stringetje) doen (weet zo niet of je andere files gebruikt, volgens mij niet).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een jar file gemaakt via command prompt
code:
1
jar cfm comics.jar Manifest.mf comics\*.class

Maar bij mij is .jar niet een bestandstype dat Windows herkent. Dus dubbelklikken werkt niet. Waarmee moet ik hem uitvoeren?

• mbravenboer
Vaag, als je de Sun JDK/JRE installeert zou hij dat wel moeten doen.

Je kan hem dan runnen met:
java -jar bestandsnaam.jar

Verwijderd

Topicstarter
Daar kom ik ook net achter via linkje
Het is nu in ieder geval nog maar 1 bestand.

• mbravenboer
handig stukje :).

Als het ook daadwerkelijk werkt zie je nu dus geen command-prompt meer en kan de user mooi een link naar die jar maken :) .

Bovendien is het nu een kleine stap om het echt stoer te maken via Java Webstart :) .

Verwijderd

Topicstarter
Sounds cool

Java Webstart

Heb het net gedownload. FF installen.

• mbravenboer
Inderdaad :) . Het is super makkelijk (en standaard in 1.4).

Je kan een applicatie via het web starten. De toestand wordt automatisch geinstalleerd op de client. Daarna kan het offline of online worden gedraaid en er kan worden gecontroleerd op nieuwe versies. Ook kan je icoontjes laten plaatsen in het start-menu of op de desktop. Dat alles platform-onafhankelijk :) .

Verwijderd

Topicstarter
Van de Java Web Start developers section:
1. Configure the Web server to use the Java Web Start MIME type

Configure the Web server so that all files with the .jnlp file extension are set to the application/x-java-jnlp-file MIME type.

Most Web browsers uses the MIME type returned with the contents from the Web server to determine how to handle the particular content. The server must return application/x-java-jnlp-file MIME type for JNLP files in order for Java Web Start to be invoked.

Each Web server has a specific way in which to add MIME types. For example, for the Apache Web server you must add the following line to the .mime.types configuration file:

application/x-java-jnlp-file JNLP

Check the documentation for the specifics of your Web server.
Ik kan het dan zeker niet op mijn website zetten :?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 23:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

btw, waarom zijn de mensen van dilbert zo aarsig om alleen de laatste 30 online te zetten?!?!

archieven zijn veel rielekster, dan kun je aan een stuk door lezen :) vooral garfield, die gaat terug tot 1979 >:)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Garfield begint om precies te zijn al bij 19/06/1978.
Toen was ik nog niet eens geboren :)

Bij Garfield zijn de urls tenminste nog makkelijk. Bij User Friendly en Dilbert zijn zo irritant geweest om de filenames een beetje random te nemen. Maar dat houdt ons natuurlijk niet tegen >:)

• mbravenboer
ptaverne: Ik kan het dan zeker niet op mijn website zetten :?
Hangt van je hoster af... In principe kan het op elke webruimte als de webserver maar goed is geconfigureerd. Misschien staat dit al goed. Als het niet zo is, kan je het makkelijk aanvragen. Het is een simpele aanpassing.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ondersteuning door:

maak bestand .htaccess met daarin:
code:
1
2
AddType application/x-java-jnlp-file .jnlp
AddType application/x-java-archive-diff .jardiff

en plaats deze in de root van je webpagina.

• Scorpion

Scorpion

Afbeeldingslocatie: http://holland.clubmetro.com/content/cartoons/bielzenblues/20011009.jpg

:) misschien ook leuk om bij te voegen

Verwijderd

Topicstarter
De Bielzen Blues zit er nu ook in :)

Moest ff een paar kleine aanpassinkjes doen omdat dat strippie niet in het weekend verschijnd, maar werkt nu perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Sneech schreef het volgende:
Bij het kiezen van een download directory kreeg ik een select-file dialog ipv een select-dir dialog.
Bestaat er wel een select-dir dialog dan? Ik kan hem in de AWT niet vinden.

• Scorpion

Scorpion

Op donderdag 11 oktober 2001 14:05 schreef ptaverne het volgende:
De Bielzen Blues zit er nu ook in :)

Moest ff een paar kleine aanpassinkjes doen omdat dat strippie niet in het weekend verschijnd, maar werkt nu perfect.
altijd nice :)

• _Dexter_
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02-2021
Heb je de rest van de bielzenblues/scribbly/wisselstrip (alle 3 de strips uit de metro) van dit jaar?
Zo niet dan heb ik ze wel voor je.
Ik download die nu bijna een jaar elke dag via een scriptje op mn linux-server.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik dus niet de enige die elke dag strippies download. Ik moet het alleen handmatig doen, want ik heb geen linux bak :)

Zo heb ik bijvoorbeeld vrijwel alle dilberts vanaf 1995 plus wat van de eerdere jaren.

[edit: Die strippies hoef ik niet. Het komt er toch niet van om ze te lezen. Ik heb nog 400 MB ofzo aan ongelezen strippies :) Die moet ik eerst ff lezen. ]

• Scorpion

Scorpion

An error occurred while launching/running the application.

Title: Comic Downloader
Vendor: Paul Taverne
Category: Download Error

Bad MIME type returned from server when accessing resource: http://home.conceptsfa.nl/~taverne/comics/comicdownloader.jnlp - text/html
:? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even getest hier, maar doet het prima.

http://home.conceptsfa.nl/~taverne/comics/comics2.jar

Dubbelklikken
of
Gooi deze in bin directory van jre/jdk en typ "javaw.exe -jar comics2.jar" op command prompt.

• mbravenboer
Scorpion: :? :?
Heb je wel Java Webstart geinstalleerd? Dit zit nog niet standaard in 1.3...

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu multithreaded downloading in. 3 draadjes om precies te zijn. Downloaden gaat nu stukken sneller.

De GUI komt na de vakantie aan de beurt.

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Op woensdag 10 oktober 2001 23:13 schreef mbravenboer het volgende:
handig stukje :).

Als het ook daadwerkelijk werkt zie je nu dus geen command-prompt meer en kan de user mooi een link naar die jar maken :) .

Bovendien is het nu een kleine stap om het echt stoer te maken via Java Webstart :) .
Best wel bruut... Stel dat je al je applicaties in java zouden zijn gemaakt. En dat je dan een centrale server op je intranet hebt waar de apps beheerd worden. Best wel bruut idee, maar ja, denk dat geen enkel bedrijf hier aan zou beginnen. Hooguit voor wat inhouse ontwikkelde zaken, maar zelfs dan is het al bruut. Mooi spul dat WebStart.

• Scorpion

Scorpion

Op donderdag 18 oktober 2001 20:47 schreef The - DDD het volgende:

[..]

Best wel bruut... Stel dat je al je applicaties in java zouden zijn gemaakt. En dat je dan een centrale server op je intranet hebt waar de apps beheerd worden. Best wel bruut idee, maar ja, denk dat geen enkel bedrijf hier aan zou beginnen. Hooguit voor wat inhouse ontwikkelde zaken, maar zelfs dan is het al bruut. Mooi spul dat WebStart.
je bent dan afhankelijk van derden, en dat is meestal een afschrikkende werking voor bedrijven

• Scorpion

Scorpion

Op vrijdag 12 oktober 2001 14:51 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Heb je wel Java Webstart geinstalleerd? Dit zit nog niet standaard in 1.3...
Al geinstalleerd. naja, probeer het later nog wel eens :)
Pagina: 1