k7s5a en Sblive: geen afsluiten aan

Pagina: 1
Acties:

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja, zoals de topic titel al aangeeft gaat deze combo dus maar half op. Als ik de drivers van mijn geluidskaart installeer dan wilt ie opnieuw opstarten maar... de pc blijft dan hangen. Slechte drivers of gewoon een ander pci slot gebruiken?
PS. Wie kan me ff vertellen welke pci sloten een gedeelde irq hebben. 3 en 5 in iedergeval wel. Mijn sblive deelt de irq met mijn netwerkkaart

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

live ware 3 gebruiken :)
en de live in pci slot 2 stoppen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bekend probleem, was bij mij ook
Plus dat ie ook nog eens gedeeld werd door m'n ide controller.
Dus zodra ik muziek aant luisteren en
aan het kopiëren van cd was of aan het netwerken was liep ie vast.

Gewoon SB live verplaatsen (zoals hierboven gezegd)
en alles is opgelost.
Netwerk mag gedeeld IRQ hebben, maar niet de geluidskaart.
Dat geeft probleempjes (bij SB Live dan)

• Chevy454
  • Niet online
Ik ga het morgewn meteen uittesten! Hij zit nu ff een divx te coderen

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Chevy454
  • Niet online
keb em aan de gang. Ik heb eerst alles eruit gehaald en dan de geluidskaart in een pci geplaatst totdat ie goed werkte, vervolgens heb ik mijn netwerkkaart geinstalled. Huidige config: AGP: geforce2mx200 :( , PCI4: sblive, PCI5: Level One Netwerkkaartje

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 11 oktober 2001 19:54 schreef Chevy454 het volgende:
keb em aan de gang. Ik heb eerst alles eruit gehaald en dan de geluidskaart in een pci geplaatst totdat ie goed werkte, vervolgens heb ik mijn netwerkkaart geinstalled. Huidige config: AGP: geforce2mx200 :( , PCI4: sblive, PCI5: Level One Netwerkkaartje
Is dat met DOS emulatie? Ik heb ook m'n SBLive in PCI4 en heb constant gedonder met de DOS emulatie (PCI 2 en 5 zitten NICs, AGP is een ATi kaart met IRQ allocatie, USB staat aan).

Die DOS emulatie is niet eens zo essentieel (heb al een tijdje geen DOS mode meer voor iets anders dan BIOS flashen, fdisken etc. gebruikt) maar vind het niet zo netjes. Als jij het wel met DOS emu hebt... hoe :?

Oslik blyat! Oslik!

• Chevy454
  • Niet online
Ik heb eerst de geluidskaart geinstalleerd, ik heb met de custom instal alles behalve de DOS drivers geselecteerd. Daarna heb ik em opnieuw opgestart en de SB16 emulatie uitgeschakeld. Als ie aanstaat dan weet ik niet of alles dan goed gaan werken. Vervolgens heb ik mijn nic geinstalleerd. Wederom opnieuw opstarten.

Kleine opmerking: Ik had eerst mijn sblive en NIC in pci2 en pci5. Deze delen de IRQ's. Niet doen dus. Je kan een xtra irq krijgen door ?allocate irq to vga? uit te zetten.
Alles draait nu als een zonnetje.

Pagina: 1