Toon posts:

bios flashen mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Daag, ik wilde mijn bios flashen zodat ik een 40gb HD kon draaien. Maar je raad het al, ik heb een groot vermoeden dat het een beetje mislukt is.
Hij start met booten, Keyboard reageert niet, check HD en Cd en dan krijg ik een fout :

Floppy disk(s) fail (c0)
CMOS checksim error - Dedaults loaded

Effuh specs: Atrend 7160M moederbord
Intel Celeron 400 MMX
320 MB intern

Wat nu kan ik hem resetten? bios? ik weet het niet meer. :'(

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
denk dat je het is opnieuw moet proberen, dan zaldie het misschien wel doen. maar als het fout gaat, tis je eigen schuld.. (disclaimer ;))

Ik heb echt een hele goeie PC.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

zit er nog een floppie in ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Idd: kun je nog booten vanaf floppy ofzo, of lukt het helemaal niet meer om te booten.

Zo niet dan adviseer ik je contact op te nemen met de fabrikant van het mobo of je leverancier.

Verwijderd

edit:

DUBBELPOST

(GVD, klote internetverbinding)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat opnieuw proberen niet gaat, want hij doet niks, floppy niet, Hij start dus wel met booten maar gaat er niet mee door geeft foutmelding.
snappie
Dus Sugesties :'(

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat kan je dan als je zegt fabrikant of leverancier contacten, nieuw moederbord? nieuwe BIOS Chip?

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
datw eet je pas als je ze gebelt hebt :)

Ik heb echt een hele goeie PC.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:00

MartNL

Kan je niet gewoon je floppy uitzetten in je bios?
Misschien dat ie iniedergeval doorstart.

Verwijderd

Topicstarter
Kom niet in Bios keyboard werkt ook niet :'(

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 20:32 schreef pexx het volgende:
Maar wat kan je dan als je zegt fabrikant of leverancier contacten, nieuw moederbord? nieuwe BIOS Chip?
Met veel geluk kunnen ze je uit de brand helpen zonder dat je het mobo moet opsturen, maar waarschijnlijk moeten/kunnen ze het met een speciaal apparaat opnieuw flashen voor je.

Verwijderd

Ja das jammer... heb je wel de goede bios geprobeerd? Of is ie tijdens het flaschen gereset? Nou... nieuw mobo kopen dan maar want ik denk niet dat ze dit gaan vergoeden ;(
Veel succes!!!

edit:
Wat betekend 'flaschen' nou weer dan??? Scheel getypt ;)

Verwijderd

Kan je je BIOS niet resetten door ffies die jumper op je mobo te verzetten :?

iig sux6 :)

Verwijderd

Je krijgt beeld, dus echt fout is het niet gegaan. Ik denk dat je de bios opnieuw moet instellen (DEL drukken, wijzigen wat er gewijzigd moet worden en opslaan "F10"), dat zegt 'ie ook: checksum error, defaults loaded. Dus niet opnieuw flashen.
Kijk of je floppy goed staat ingesteld en controleer anders toch even FDD of kabel.

• ARE-T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 21:42
Op woensdag 10 oktober 2001 21:43 schreef Oracle het volgende:
Kan je je BIOS niet resetten door ffies die jumper op je mobo te verzetten :?

iig sux6 :)
Je haalt me de woorden uit de mond! Kijk eens in de handleiding van je MOBO staat vast wel ergens welke jumpertje je moet hebben. Nogmaals , suc6!

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Op woensdag 10 oktober 2001 21:45 schreef Racerij het volgende:
Je krijgt beeld, dus echt fout is het niet gegaan. Ik denk dat je de bios opnieuw moet instellen (DEL drukken, wijzigen wat er gewijzigd moet worden en opslaan "F10"), dat zegt 'ie ook: checksum error, defaults loaded. Dus niet opnieuw flashen.
Kijk of je floppy goed staat ingesteld en controleer anders toch even FDD of kabel.
Hij zegt net dat z'n hele keyboard het niet meer doet... Vraag me dan af hoe je op DEL kan drukken en dan toch in de bios komt... :?

FF ietsie beter lezen volgende keer >:)

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

BIOS reset? Weet niet of het helpt (of het HEEL de bios terugzet of enkel de settings)

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 21:57 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
BIOS reset? Weet niet of het helpt (of het HEEL de bios terugzet of enkel de settings)
tsja daar zeg je zo wat... :? hhmmm ben benieuwd of ut em toch lukt :)

• Wietse
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

[moet ik ff vertellen mode]

Toen ik mun bios had vern#kt en blij msi nederland belde konden ze mij dus echt niet helpen he, het kwam dan uit op rond de 200 gulden om zo'n nieuw chippie te laten komen, en flash apparaten hadden ze nergens (alleen voor die oude mobo chippies), toen heb zelf maar een constructie gebouwt met een ouder msi mobo met een hele andere bios fabrikant enzow maar met het zelfde chippie, ff wat flash programma's geprobeert en het is me toen nog gelukt ook :)

[/moet ik ff vertellen mode]

Verwijderd

Topicstarter
IDD keyboard dus, dus ik kan niks :'(

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 22:07 schreef pexx het volgende:
IDD keyboard dus, dus ik kan niks :'(
Maarruh hoe zit ut nou met die reset via je mobo :?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op woensdag 10 oktober 2001 21:57 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Alleen de instellingen

Verwijderd

Tsja...risico he? een BIOS flash!
Ik wil niet vervelend doen maar waarom dit risico genomen om een grotere HDD goed te detecteren???
Met een HD manager had het waarschijnlijk ook wel gegaan!

Als je je keyboard en/of je floppy drive niet meer kan gebruiken wordt het inderdaad lastig!
Als een nieuwe chip FL. 200 kost kun je zowat betere een nieuwe mobo kopen!
Ik las ergens dat er mobo's zijn met 2 BIOS chips.
Is dus toch handig!

Ik hoop voor je dat het je eigen PC is en geen bedrijfsserver!!!
Dan denk ik dat het de vakbond bellen wordt!!!(LOL!)

Nou ja ik vindt het toch k*t voor je maar ik denk dat je de volgende keer wel langer nadenkt of het echt wel nodig is.

Ik heb zelf een paar keer een BIOS geflashed maar ik krijg het er toch altijd benauwd door!

Suc6

Pino

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Op woensdag 10 oktober 2001 20:19 schreef pexx het volgende:

Floppy disk(s) fail (c0)
dan is de kabel van de floppy drive meestal niet goed aangesloten of de voeding naar de floppy niet goed

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Rempage0611
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Op woensdag 10 oktober 2001 22:06 schreef ZeTt het volgende:
[moet ik ff vertellen mode]

Toen ik mun bios had vern#kt en blij msi nederland belde konden ze mij dus echt niet helpen he, het kwam dan uit op rond de 200 gulden om zo'n nieuw chippie te laten komen, en flash apparaten hadden ze nergens (alleen voor die oude mobo chippies), toen heb zelf maar een constructie gebouwt met een ouder msi mobo met een hele andere bios fabrikant enzow maar met het zelfde chippie, ff wat flash programma's geprobeert en het is me toen nog gelukt ook :)

[/moet ik ff vertellen mode]
Kijk, eindelijk wat IQ hier.. Je kan je bios er uit halen terwijl je comp aan staat.. Mits ie niet zit vastgesoldeert ofzo :P . Dus kan je een andere computer booten, daar die rotte bios in zetten en m dan flashen.. Dan die "goeie" comp. uitzetten en m z`n bios weer terug geven. En dan de bios van de "brakke" computer er weer intzetten, en *klaar*.

Verwijderd

Ik heb nog nooit zoveel trommels met lulkoek open horen gaan.

1. Je kan niet meer terug.
2. Je bios is fucked up.
3. Je kan er een nieuwe inzetten.
4. Je kan een 2de hand bord kopen en die gebruiken.
5. Dan heb je nog een reserve bord ook nog.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
USB Toetsenbord al geprobeerd?

Ik kreeg zo'n stekkertje bij m'n MS Elite Pro.
PS/2 poorten zijn dood sinds ik mijn mobo heb overgezet.
FF zo'n USB stekkertje eraan...en hij deed het weer!
Zelfs onder dos geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Goed the day after,

Ik heb ontdekt wat er mis is gegaan, ik heb mijn PC bij een PC boer gekocht, maar er zit niet het moederbord in waarvan ik het boekie heb. Wist ik niet, ik leuk bios flash gehaald van internet van moederbord dat ik dacht dat er in zat. Geflasht, maarja dat werkt natuurlijk niet als ik een heel ander moederbord erin heb zitten. (8> PC boer kwaad gebeld, die zij dat ie er niks aan kon doen en dat we een keer moederbord hadden gewisseld (me reet ja). En nee hij kon me ook niet even vertellen wat er dan wel in zat. ;(

Wat er wil inzit heb ik inmiddels wel ontdekt, een MSI moederbord, En ja de chip zit vastgesoldeerd, en nee floppy boot niet en nee keyboard doet ook niks. Kortom ik ben gewoon ongeloofelijk screwd, weet iemand nog iets behalve ding uit het raam gooien vanaf 3 hoog studentenhuis?
Ik ga nog wel even MSI bellen, maar ben bang dat ie ook niks voor me kunnen beteken.

Nieuwe MOBO dus ben ik bang. :'(
Is natuurlijk best leuk :P maar kost wel weer geld.

Iemand dus nog suggesties voordat ik hem uit het raam gooi. |:(

Verwijderd

Je kan hier even kijken: http://www.flashbios.org/ ze flashen daar je bios met het juiste rom file als je hem opstuurt. kost je 15 piek en een paar postzegels.

Andere optie is een systeem vinde met dezelfde bios opbooten in dos bios eruit jouwe erin en dan flashen terwijl de machine draait, klaar oude bios terug en beiden werken dan weer normaal.

suc6 ;)

Verwijderd

het is omdat je zegt dat je bios chip is vast gesoldeert, anders had je msi je bios chip kunnen opsturen, met de vraag of ze hem effe willen flashen.

maar omdat jij zegt dat dat die vast zit heb ik alleen de volgende optie ....

dauw die pc-boer je moederbord in ze keel, en eis dat die jouw nieuwe moederbord betaald, en dat je hem anders beschuldigd van heling. :7

bouw je toekomstige peecees altijd zelf, dit scheelt veel kopzorgen ;)

Greetz
Pagina: 1