Ik draai nu RH 6.2 en ik hoorde dat vanaf 2.4.x alles met Iptables werkt, mits je ipchains niet bakt. Iptables schijnt een betere oplossing te zijn. Zou iemand mij kunnen helpen met het vertalen van dit kleine scriptje ? en misschien nog tips wil geven voor het configen van mijn bak:
##################################
ipchains -F
ipchains -P forward DENY
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
ipchains -A forward -s 192.168.0.0/24 -j MASQ -i eth0
/usr/sbin/dhcpd eth1
/sbin/modprobe ip_masq_ftp
/sbin/modprobe ip_masq_irc
Ik weet dat het niet veilig is.. Maar sonera blokt toch alles onder de 1000.. Ik ga me later wel een keer verdiepen in het beveiligen maar ik wil zo snel mogelijk alle clients weer internet geven anders gaan paps/mams/broertjes/zus huilen omdat al hun pc's het niet doen...
Bedankt voor iemand die dit ff snel wil vertalen.. Werkt zo mijn router al of moet ik nog meer maatregelen nemen voor onder RH7.1 ?
ipchains -F
ipchains -P forward DENY
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
ipchains -A forward -s 192.168.0.0/24 -j MASQ -i eth0
/usr/sbin/dhcpd eth1
/sbin/modprobe ip_masq_ftp
/sbin/modprobe ip_masq_irc
Ik weet dat het niet veilig is.. Maar sonera blokt toch alles onder de 1000.. Ik ga me later wel een keer verdiepen in het beveiligen maar ik wil zo snel mogelijk alle clients weer internet geven anders gaan paps/mams/broertjes/zus huilen omdat al hun pc's het niet doen...
Bedankt voor iemand die dit ff snel wil vertalen.. Werkt zo mijn router al of moet ik nog meer maatregelen nemen voor onder RH7.1 ?
http://www.xbmcfreak.nl/