[CM] AT => ATX

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Topictitel is redelijk duidelijk denk ik ;)

Ik ben dus een oude (grote) AT kast aan het modden naar een ATXje. Ik heb een backplate van een oud ATX kastje (voor al wie niet weet wat een backplate is: het is de plaat waar je mobo op rust) ter beschikking, die ik dus van plan was om op het huidige mountframe te doen, dmv HET tool bij uitstek, DREMEL ;)
Dan nog wat simpele modjes (H20, fanbus, soundmod) enzow...

De soundmod is dus eigenlijk gewoon een plugje voor de headphones, die geschakelt wordt door een turboknop... Turbo af, soundcard -> speakers, turbo aan, soundkaart -> headphones ;)

Dus, heeft er iemand tips, vooral voor de achterkant, aangezien deze anders is? Het meest logische zou zijn 90% eraf te gooien, ben je zeker dat het past :P

Tips?

Enneuh, modjes, geen slotje hiero, eens ik er effectief met bezig ben zal ik hier picjes posten, dan kan je een beetje zien hoe het evolueert ;)

• lvh
Klein schemaatje van het turboknop systeem...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
      _|   | Soundcard
    _/     |
     /   \ 
    |      \ 
    |       \
   /        \
  o  o       |
  |  \       |
  |   \_____     |_____
  |    |    |     |
Speakers   Headphones  |
    |________________|

Dus, ik geef ieder hetzelfde draadje, het andere draadje wordt geschakelt... Simpel, effectief, en kewl :+

• lvh
Owkee, nog een ideetje, ik heb nog een female en male oude keyb connector (je weet wel, van die grote ronde)

Stel, ik gebruik ff vier van de zes draadjes (zie schema) en het circuit om op te starten loopt zigzag door die zes (zie schema terug ;)) en dan kan je enkel opstarten door ofwel kast open te breken :P of met de "sleutelhanger".

Met enkel 2 draadjes lijkt me ietwat onveilig, dan kan je nog altijd door de 2 pinnetjes te kortsluiten opstarten.
Dit kan met gebruik van 4 ook nog, maar denk eraan dat je meerdere kombinaties kunt maken. Ik kan er natuurlijk ook zes gebruiken, dat werkt beter, maar ik zou er graag een systeempje van ledjes inzetten, en dan heb ik +5 volt nodig ;)
code:
1
2
3
4
5
Ingang circuit -> 1
1 -> 2
2 -> 3
3 -> 4
4 -> uitgang

• lvh
Niemand? :? :'(

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

wow, 1 thread, 4 post van jezelf, beetje * schizofreen ???

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• lvh
AUB, antwoord goed of antwoord niet, het gaat er hier om een ATX kast die verbouwt moet worden, dus aan jouw post heb ik nix |:(
Op donderdag 11 oktober 2001 01:13 schreef schizofreen het volgende:
wow, 1 thread, 4 post van jezelf, beetje * schizofreen ???

Verwijderd

Leuk id, alleen jammer dat een 300 watt ATX voeding bijna net zo veel kost als een ATX kast met 300 watt voeding... :z
Pagina: 1