Toon posts:

Dringende vraag i.v.m. grafiek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel veel soorten games, maar geen Quake en UT-soortigen.

Ik ben van plan om een nieuwe videokaart te kopen die al mijn games aardig kan versnellen en ook de opkomende games voor een lange tijd kan bijhouden.

De kaart moet wel bij games goed scoren, maar ook bij andere zaken zoals 3d-programma's.

Ik twijfel tussen volgende kaarten:
3dfx Voodoo 5 (5500)
Creative GeForce 2
Hercules 3D Prophet 2 (64 MB)

Welke is volgens jullie het beste en heb je er ervaringen mee ?

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
op www.madonion.com hebben ze ze getest (de makers van 3dmark2000

en daar staat dat de gf2 het snelst is ..
(maar de prophet is niet getest zo te zien)

maar goed, gs2 is een prima kaart natuurlijk !

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

VooDoo 5 scoort minder FPS maar betere beeldkwaliteit geloof ik... maar toch zou ik voor de GF2 gaan (die mooie blauwe Hercules, ik zou er zo me kast voor open laten... ;))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• mrguust
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-01 07:49
Creative GeForce 2, die zou ik nemen.
Stel deze vraag anders ook eens in het Forum van de videokaarten. Daar zitten allemaal mensen die er alles van afweten...en iedereen daar heeft er ook een.
Je zou ook voor de Ati Radeon kunnen gaan...die blijkt ook erg goed te zijn.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het zijn allemaal goede kaarten en als je geen FPS speelt (dat zijn meestal toch wel de heftigste games qwa graphics) dan voldoen ze allemaal...
Ik zou voor de creative gaan ook omdat die in verhoudign niet zo duur is... Die hercules is voornamelijk nuttig voor geheugen vretende games (like kweek enzo) en die speel jij toch niet..

A creative geforce 2 would do nicely ;)

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Als ik jou was zou ik gelijk voor de allersnelste kaart van het moment gaan http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12622
Dan ga je pas vliegen >:) >:) >:) >:)

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Het moet dus een Voodoo5 of een Geforce2 worden?

Geforce is als je geen AntiAliasing gebruikt meestal sneller. AA is trouwens op 3dfx mooier. Aan AA heb je niet zo gek veel in UT/Q3, maar bij Flight sims e.d. "tragere" spellen wel...

GF2/Voodoo5... scheelt niet veel, maar als je van flightsims (en blijkbaar ook racespellen) houdt zou ik voor de 3dfx gaan (AA). Wil je de snelste (zonder AA), denk ik aan de GF2.

Is het meer voor applicaties ipv spellen dan zou Matrox denk ik de beste zijn, beste beeldkwaliteit.

GF2: snelst
Matrox: mooist (puur beeldkwaliteit, ik heb het niet over custom shaders e.d.)
Voodoo5: allrounder, pietsje minder snel, pietsje minder mooi
Pagina: 1