nog steeds een nickchange
Ik weet wel een proggie maar dat kost weer 139,- (excl. BTW) en als je weinig geld hebt, zit dat er niet inOp woensdag 10 oktober 2001 19:30 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Dat kan in principe niet. Er is een pluging voor photoshop die het heel goed kan, maar ik weet niet een naam of zo dus ik kan je er verder niet mee helpen.
Toch bedankt.
Maar er zijn ongetwijfeld programmaŽs die het kunnen, via fantastische rekenkundige bewerkingen (omgekeerd interpoleren ofzo). Ik weet niet of Photoshop o.i.d. een kwaliteitsverbeterende bewerking uitvoert om het zo mooi mogelijk te maken wanneer je de image size gaat aanpassen.
Hmm ja, je vraagt om de naam van een proggie... maar dat weet ik helaas niet.
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath
Een programma als Photoshop kan de schade nog beperken door alles mooi vloeiend te houden en met een unsharp mask (=een filter) kun je het zelfs nog redelijk scherp krijgen, maar het wordt altijd vaag of lelijk.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
nee maar oke mischien dan je je foto kan laten vectorizeren en dan vergroten
Je zit er ver naast, zo'n programma bestaat wel degelijk.Op woensdag 10 oktober 2001 19:37 schreef Oogst het volgende:
Helaas, zo'n programma bestaat niet en kan ook niet bestaan, want er is gewoon niet meer detail in je plaatje aanwezig, dus het wordt altijd vaag.
Ik heb vandaag een CDROM-GIDS van TeleDirekt gekregen, daarin staat een programma dat afbeeldingen vergroot zonder kwaliteits verlies. De titel van dit topic staat ook boven het plaatje in de CDROM-GIDS. Het programma kost echter 139,- en dat heb ik niet. Vandaar dat ik vraag of er freeware is.
MAAR:
je plaatje wordt sowieso vager en per pixel minder gedetaileerd. Details die er niet zijn kunnen door geen enkel programma teruggetoverd worden, dus wat dat programma ook beweert te doen, het MOET simpelweg vager worden. Een een algoritme wat toch scherpte behoudt verzint zelf zijn nieuwe details en dan is het dus niet meer de oorspronkelijke foto.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
[topic=194182/1/25]
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Op woensdag 10 oktober 2001 19:37 schreef Oogst het volgende:
Helaas, zo'n programma bestaat niet en kan ook niet bestaan, want er is gewoon niet meer detail in je plaatje aanwezig, dus het wordt altijd vaag.
...
En je sig: Mijn specs: 15 jaar, vrijgezel, zoekend, traag van begrip.Op woensdag 10 oktober 2001 19:46 schreef Power Boy het volgende:
[..]
Je zit er ver naast, zo'n programma bestaat wel degelijk.
...
Sorry kon het niet laten
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Dus hieruit moet ik opmerken dat de CDROM-GIDS van een algemeen gewaardeerd bedrijf als TeleDirekt(.nl) gewoon liegt?Op woensdag 10 oktober 2001 19:53 schreef _Martijn_ het volgende:
[..]
[..]
En je sig: Mijn specs: 15 jaar, vrijgezel, zoekend, Geen newbie meer!.
Sorry kon het niet laten
(sorry hoor maar WTF is dit voor onzin!
Maar het is waarschijnlijk een 'handige' manier van omschrijven van dat bedrijf. Zoals Oogst zegt:
Het zal niet beter zijn dan wat Photoshop kan doen lijkt me.Inderdaad, kwaliteitsverlies heb je niet, alle details blijven aanwezig, je raakt niets kwijt.
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Het is maar net hoe je 'kwaliteits verlies' definieerd. Als jij een plaatje 10x zo groot maakt door elke pixel 10x naast elkaar en onder elkaar te zetten heb je inderdaad geen informatie verloren, of het plaatje nog om aan te zien is is wat anders...Op woensdag 10 oktober 2001 19:58 schreef Power Boy het volgende:
[..]
Dus hieruit moet ik opmerken dat de CDROM-GIDS van een algemeen gewaardeerd bedrijf als TeleDirekt(.nl) gewoon liegt?
(sorry hoor maar WTF is dit voor onzin!)
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Oogst heeft ehct bruut gelijk!Op woensdag 10 oktober 2001 20:01 schreef Oogst het volgende:
Nee, zoals vermeldt, je raakt geen kwaliteit kwijt, alle details blijven aanwezig, maar je plaatje wordt wel vager, dat moet technisch gezien. Wat dacht je dan, dat je een plaatje op icoongrote gewoon scherp kan krijgen op een hoge resolutie?!?!
dat proggie bestaat echt, ik weet niet meer hoe t heet
maar wel dat je best wel diep in de buidel moet tasten als je m wil...
www.macromedia.com > Freehand
www.adobe.com > Illustrator (deze is het beste imho)
Kun je trails downloaden. Volgens mij zijn er verder geen gratis, of goedkope alternatieven.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Heb je helemaal gelijk in S-spline inderdaad.. en ook mooie resultaten maar zonder kwaliteitsverlies bestaat gewoon niet. Als info er niet is dan is ie er niet, heb je goed gezegd. Mocht je nou wel een programma bedenken wat het kan kun je het ook voor 2000,- op de markt brengen want dan zijn er de nodige mensen die het wel willen hebben.Op woensdag 10 oktober 2001 22:44 schreef FizGig het volgende:
Zoals gezegd, doet het programma S-spline (of iets dergelijks) het heel behoorlijk. Let wel: heel behoorlijk. Er wordt natuurlijk immer informatie 'bedacht'. Maar het schijnt dat het programma aanzienlijk betere resultaten haalt dan bijv. photoshop.
Bedoel je soms dit progje: S-Spline @ teledirekt.nl?Op woensdag 10 oktober 2001 19:46 schreef Power Boy het volgende:
Je zit er ver naast, zo'n programma bestaat wel degelijk.
Ik heb vandaag een CDROM-GIDS van TeleDirekt gekregen, daarin staat een programma dat afbeeldingen vergroot zonder kwaliteits verlies. De titel van dit topic staat ook boven het plaatje in de CDROM-GIDS. Het programma kost echter 139,- en dat heb ik niet. Vandaar dat ik vraag of er freeware is.
Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers
Denk het wel en valt in de categorie misleidende reclame. Zo ongeveer het enige wat wel klopt in de tekst is:Op donderdag 11 oktober 2001 08:12 schreef Idéfix het volgende:
[..]
Bedoel je soms dit progje: S-Spline @ <a href="http://www.teledirekt.nl" target="_blank">www.teledirekt.nl</a>?
probeert deze nieuwe, gepatenteerde technologie de originele scherpte van de oorspronkelijke afbeelding te behouden
Dat doen ze inderdaad. Je kunt bitmap-images zoals gezegd nooit vergroten zonder kwaliteitsverlies en TeleDirekt is gewoon een software-dozen-schuiver die me en spamt per post en met fax-mailings. Dus geen onzin.. ik zou bijna S-spline kopen om vervolgens wat herrie te schoppen bij consumentenorganisaties voor de misleidende teksten van Teledirekt.Op woensdag 10 oktober 2001 19:58 schreef Power Boy het volgende:
[..]
Dus hieruit moet ik opmerken dat de CDROM-GIDS van een algemeen gewaardeerd bedrijf als TeleDirekt(.nl) gewoon liegt?
(sorry hoor maar WTF is dit voor onzin!)
Overigens moet ik wel zeggen dat S-spline betere resultaten bereikt dan Photoshop, maar de tekst zonder kwaliteitsverlies slaat als een tang op een varken o.i.d.
Verwijderd
voorbeeldje:
Origineel

Pixeled
BiCubic

S-Spline
Maar heeft iemand dat progje nou zelf uitgeprobeerd? Ik zie alleen maar leuzen en reclamemateriaal van de site.
ziet er idd errug goed uit!Op donderdag 11 oktober 2001 10:00 schreef Blues het volgende:
S-Spline is een vrij cool programma. Zeer indrukwekkende resultaten, omdat het de image analyseerd en dan verschillende algoritmes loslaat op (bijvoorbeeld) scherpe randen en gradienten.
voorbeeldje:
Origineel
[afbeelding]
Pixeled
[afbeelding]
BiCubic
[afbeelding]
S-Spline
[afbeelding]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
je krijgt er natuurlijk niet meer details voor terug, maar hij wordt tenminste weer redelijk scherp.
Hmm had niet verwacht dat het zo ruk zou zijn.. Eigenlijk wist ik wel dat die reclame leuzen van ze niet helemaal waar zijn. Zoals ook de PenCam trio -> Webcab, fototoestel en videocamera in één! Maar hoe wou je in godsnaam filmen met dat ding, juist niet!
Nouja toch bedankt allemaal
juh koel progje idd
maar bestaat al best wel lang hoor..
kep geloof ik niet de nieuwste versie magoed.
toenertijd was het vrij lastig om een crack oid te vinden
nu is er wel
dit programma komt dus van www.shortcut.nl
dat ixalance is ook wel kewl.
alleen jammer dat er niets van vordert
Verwijderd