TV-out herkent TV niet???

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Beste Tweakers,

Ik heb nu net een Club3D Kyro2. Het probleem is dat deze kaart m'n TV niet herkent.
Ik heb de TV aangesloten via de AV2 van mijn TV ik heb het ook via de scart geprobeerd, beide zonder succes. Als ik mijn TV aansluit via coax (via een verloop stukje), dan wordt de TV wel herkend maar krijg ik geen beeld op de TV :(

PS: De TV-out tab is wel zichtbaar onder display-properties

Heb de laatste Kyro driver. Verder werkt de kaart prima.

Heeft iemand een oplossing??

edit:
systeem
Athlon 1.4, ECS K7S5A, Kyro2 64Mb TV-out, 256Mb DDR, Rockwell 56k6, SB live!

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat bedoel je met tv herkennen :?

Probeer anders tvtool:
www.come.to/tvout

• quazar
Beste Gump,

Ik bedoel met herkennen dat onder de tab TV-out komt te staan dat er een TV is aangesloten op de TV-out uitgang.
En dat er dan hopelijk ook nog beeld op m'n TV komt.

Via de coax aansluiting wordt de TV dus wel "herkend" maar komt er geen beeld op de TV.

edit:
TVtool is alleen te gebruiken met een Nvidia kaart :)

• quazar
Ik heb ook een bios update voor mijn Kyro2 geflased (club3d.zip) maar dit hielp ook al niet.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
Op woensdag 10 oktober 2001 19:06 schreef quazar het volgende:
edit:
TVtool is alleen te gebruiken met een Nvidia kaart :)
Je hebt twee smaken tvtool: eentje voor Chrontel chippies en eentje voor Conexant chippies. Dat is bij mijn weten merkonafhankelijk, gewoon even kijken wat voor chippie bij jou tv-out afhandelt en de juiste versie neerhengelen. Maar misschien heeft zo'n Kyro wel NOG een andere chipset dan bovengenoemde twee...

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Een maat van me heeft een Viper2 en om daar de TV out te kunnen gebruiken moet hij eerst de TV op zijn video kaart aansluiten en daarna pas zijn computer aanzetten.. Alleen dan werkt het.. Het beeld op het beeldscherm is dan een beetje vreemd, maar TV beeld is perfect....

Verwijderd

Wat voor kaart is het dan als je met COAX werkt,... veelal is Composite en SVIDEO de norm om naar je TV signaal te sturen vanaf een PC.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja, welke aansluiting gebruik je nou? Svideo of Composite.

Svideo werkt bij veel tv's gewoon niet (snap ook niet waarom ze dat als standaard gebruiken).

Verwijderd

Omdat SVIDEO de beste kwaliteit geeft.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 11 oktober 2001 14:28 schreef video-editing.nl het volgende:
Omdat SVIDEO de beste kwaliteit geeft.
Nah, ik zie het verschil niet tussen Composite en Svideo op de tv van mijn pa (nieuwe 72 cm, kabel 7m).

Waarom vraag ik het me af?

Nou omdat veel mensen cheapo kloontjes kopen, waarbij dus (vaak)geen Svideo->Composite convertor kabeltje zit.

Verwijderd

Dan zul je toch beter moeten kijken denk ik. Da's precies hetzelfde als mono en stereo geluid.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik kan het nog niet helemaal verklaren:
* Sjaak_Afhaak is niet zo'n techneut
sommige combo's (TV-out met TV) hebben een videorecorder nodig om aan de praat te worden gebracht. zo zit ik hier op m'n studentenkamer en werkt alles lekker met een composietkabeltje en een scartconvertor. maar thuis krijgt ik het op die manier niet voor elkaar. daar moet ik er een videorecorder tussen zetten..

helaas voor jou moet ik zeggen dat ik niet weer waarom..
dus als je een videorecorder hebt, zou ik die er eens tussen zetten..

Hier staat tekst

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 11 oktober 2001 14:37 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
ik kan het nog niet helemaal verklaren:
* Sjaak_Afhaak is niet zo'n techneut
sommige combo's (TV-out met TV) hebben een videorecorder nodig om aan de praat te worden gebracht. zo zit ik hier op m'n studentenkamer en werkt alles lekker met een composietkabeltje en een scartconvertor. maar thuis krijgt ik het op die manier niet voor elkaar. daar moet ik er een videorecorder tussen zetten..

helaas voor jou moet ik zeggen dat ik niet weer waarom..
dus als je een videorecorder hebt, zou ik die er eens tussen zetten..
Dan ondersteunt je TV het Svideo signaal niet, maar je Video wel! Die zet het vervolgens naar een normaal RGB signaal om voor je tv.

Verwijderd

Y/C bedoel je, RGB is wat anders,...

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op donderdag 11 oktober 2001 14:39 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Dan ondersteunt je TV het Svideo signaal niet, maar je Video wel! Die zet het vervolgens naar een normaal RGB signaal om voor je tv.
ik had het hier dus over composiet signaal, niet SVHS.
thuis hebben wij een erres uit het jaar 0, maar die TV hier is nog 300 jaar ouder (beetje overdreven natuurlijk). Verder durf ik wel met zekerheid te zeggen dat beide TV's en ook de videorecorder het SVHS signaal niet ondersteunen. Maar ja, ik ben niet degene met de problemen, laten we de topicstarter ff proberen verder te helpen.

Hier staat tekst

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kan zijn dat ik wat dingen door elkaar haal, maar Svideo is toch Y/C + chrominance en Luminance ?

Moraal: Je tv kan de extra signalen van C/L niet aan en je vdeo recorder wel (omdat die vaak gebruiksklaar zijn voor camcorders die ook svideo gebruiken).

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

laten we het daarop houden??

Hier staat tekst

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 11 oktober 2001 14:49 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
laten we het daarop houden??
Ja hoor, je was gewoon wat sneller met posten dan ik was. ;)
(bedoeld als reactie op video_editing)
Maar volgens mij probeert de topicstarter het via Svideo en moet ie het eens via composite proberen.

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

en alsie dan toch bezig is met het zoeken naar een audiokabeltje (of iets dergelijks) kannie misschien ook nog ff testen of de combo van tv-out-->SVHS kabel-->video-->TV wil werken...

Hier staat tekst

• quazar
Allereerst bedankt voor de vele reacties!!!

/edit
Welnu, het is een 5 polige S-VHSuitgang met een verloop stuk naar composite uitgang (gele tulp stekker).
\edit

Bij de oude versie van de Kyro driver was er helemaal geen tv-out tab onder display-properties. Ik heb nu de nieuwere versie 1.3. Hierin is deze tab er wel.
Mijn TV is een LG van ongeveer twee jaar oud. Aan de voorkant zit volgens mij een composite ingang (deze is namelijk ook geel). Deze werkt blijkbaar niet???
Via de scart werkt ook niet (ik heb het alleen nog geprobeerd zonder video).
Ga vanavond nog proberen om de video via een scart kabel aan te sluiten op de composite aansluiting voorop mijn TV. Om te controleren of de composite ingang werkt.

edit:
http://www.mijntvmerk.com/drivers is dood

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
Op donderdag 11 oktober 2001 15:38 schreef quazar het volgende:
...
Welnu, het is een composite uitgang (gele tulp stekker).
Bij !de oude versie van de Kyro driver was er helemaal geen tv-out tab onder display-properties. Ik heb nu de nieuwere versie 1.3. Hierin is deze tab er wel.
...
Met de oude (lees voor de 8.x branch) drivers moet je je pc heropstarten om je TV te laten herkennen. De nieuwe 8.162 drivers kunnen on the fly een tv herkennen. Misschien zit daar je fout.

Btw, resolutie moet 1024x768 of lager zijn om'm te kunnen displayen op TV.

.K

This space intentionally left blank.

• quazar
Beste dot.K

Ik heb de nieuwste driver.
Ik ben weer een stukje verder gekomen:
1-Mijn Kyro2 heeft een 5 polige S-VHS uitgang (lijkt op mini-din PS/2 uitgang) die via een verloopje kan worden omgezet in een composite tulp uitgang.
2-Mijn video geeft via een scart kabel ook geen beeld op de TV als ik hem aansluit op de composite ingang voorop mijn TV. Deze lijkt dus niet te werken!
3-Via scart wordt mijn TV nu wel herkend :) , de TV-out is via het composite verloopstukje verbonden aan de scart kabel, maar deze herkenning wordt vaak even onderbroken (verbinding valt even weg). :(
4-De TV wordt dus wel herkend, maar ik kan het kanaal nog niet vinden :( (Het is niet AV1 of AV2 en ook niet op de gewonde band) Toch is zowel mijn TV als mijn video twee jaar oud, dus die zouden composite en S-VHS moeten ondersteunen!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
Op vrijdag 12 oktober 2001 11:04 schreef quazar het volgende:
Beste dot.K

Ik heb de nieuwste driver.
Ik ben weer een stukje verder gekomen:
1-Mijn Kyro2 heeft een 5 polige S-VHS uitgang (lijkt op mini-din PS/2 uitgang) die via een verloopje kan worden omgezet in een composite tulp uitgang.
2-Mijn video geeft via een scart kabel ook geen beeld op de TV als ik hem aansluit op de composite ingang voorop mijn TV. Deze lijkt dus niet te werken!
3-Via scart wordt mijn TV nu wel herkend :) , de TV-out is via het composite verloopstukje verbonden aan de scart kabel, maar deze herkenning wordt vaak even onderbroken (verbinding valt even weg). :(
4-De TV wordt dus wel herkend, maar ik kan het kanaal nog niet vinden :( (Het is niet AV1 of AV2 en ook niet op de gewonde band) Toch is zowel mijn TV als mijn video twee jaar oud, dus die zouden composite en S-VHS moeten ondersteunen!
'k heb dezelfde chipset, ziet er lekker uit op TV, normaal gezien (mijn tv is ook 2 jaar jong) switched die zelf naar het juiste kanaal als je er signaal opzet. Als ie even zwart wordt is't zeker zo. Je moet nu enkel in de TV tab
aanvinken dat ie dubbel gebruikt moet worden en PAL signaal selecteren. Daar doet ie soms moeilijk over, gewoon naar Advanced gaan en daar nog es proberen.

Resolutie moet ; as stated ; beneden de 1024x768 zijn.
800x600 op 75 Hz is hier ideaal

Succes ermee

.K

This space intentionally left blank.

• quazar
Beste dot.K,

Ga zo even een S-VHS -> scart kabel kopen.
Verder ga ik ook even bij die advanced properties onder de TV-out tab kijken. Hopelijk kom ik dan verder. Mijn TV was wel erg goedkoop (53cm, wel stereo, LG) maar ik hoop dat 'ie wel overweg kan met S-VHS.

Hoe is de kwaliteit van het beeld op de TV eigenlijk???
Tanx

• quazar
final update:

Ik heb gisteren de TV-out via S-video kabel en een S-video -> scart aangesloten op mijn video (TV werkt niet). Dit bleek perfect te werken :O :D 8-)
Het beeld van de Club3D Kyro2 is superstrak op de TV! Stukken beter dan de videorecorder. Tot nu toe gelijk aan DVD!!

Iedereen bedankt!,
Quaza
Pagina: 1