Toon posts:

[Linux] Kan niet ftp-en naar home.planet.nl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje waar ik al een tijd mee bezig ben: Ik kan niet uploaden naar home.planet.nl. Bij Planet snappen ze er niks van, ondersteunen geen Linux en of ik het met LeechFTP nog eens wil proberen. Nee dus, want ik moet geen windows op mijn pc. Wat gebeurt er : Ik kan verbinden met home.planet.nl, vervolgens inloggen, en dan niet veel meer. Als ik "ls" doe, gebeurt er niks meer, sterker nog, het lijkt wel of mijn xterm helemaal vast zit, want die doet ook niks meer. Ik heb dit geprobeerd met : ftp, mc, wxftp etc. Ook verbinden vanuit de browser met ftp://user@home.planet.nl lukt niet. Dat wil zeggen, ik moet wel mijn wachtwoord nog invullen en daarna blijft 'ie staan op "Retrieving directory listing".
De details : Ik werk met Debian 2.2r3, Woody doet 't ook niet. Ik draai de firewall van adsl4linux, ftp-en naar andere ftp-servers werkt wel, en mijn ftp-account bij Planet doet het vanaf mijn werk (NT4) wel gewoon. Ik heb geprobeerd om in passive mode te verbinden, maar dit levert hetzelfde probleem op :( Het systeem waar ik het vandaan probeer is rechstreeks aangesloten op het modem, dus masquerading zou het probleem niet kunnen zijn.
Is er iemand anders die onder linux werkt, en een account bij planet heeft, en waarbij dit wel werkt ? Ik snap er geen barst van :? !

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 07:18
Stop de firewall eens af en probeer het dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 18:49 schreef drikus het volgende:

Stop de firewall eens af en probeer het dan nog eens.
Sorry, dat had ik uiteraard ook al geprobeerd. Zonder resultaat.

Verwijderd

uhm k zheb linux en adsl van planet, nergens last van op mijn router staat wel windhoos 2k uds..., nou ja mischien heeft het iest te maken met die 2000(nog een 0 weenie meer zeker :D) site's die ze per ongeluk gewest hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een stapje verder.... Als ik nl. in de firewall van adsl4linux de optie ftp_client op yes zet, dan kan ik wel vanuit bash met ftp uploaden en downloaden, en ook ls opvragen. Dit werkt overigens niet in passive mode. Nog steeds loopt midnight commander vast met het ophalen van de directory-listings. Iemand enig idee waarom dit allemaal zo moeizaam gaat ? En nog beter, heeft iemand een suggestie voor een ftp-client die op dezelfde manier als ftp vanuit bash werkt, maar dan a la mc of onder X misschien ? Alvast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 19:32 schreef DJ_PP het volgende:

uhm k zheb linux en adsl van planet, nergens last van op mijn router staat wel windhoos 2k uds..., nou ja mischien heeft het iest te maken met die 2000(nog een 0 weenie meer zeker :D) site's die ze per ongeluk gewest hebben?
Nee, want het probleem bestaat al veel langer. Kun jij ftp-en vanaf je linux-client ? Ook voordat ik namelijk adsl had, had ik al problemen met ftp-en. Dat lukte wel vanaf mijn gateway, maar niet vanaf de clients. :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het hoe en waarom snap ik niet helemaal maar ik kan in ieder geval nu ftp-en met behulp van ncftp. Dit werkt op de console en is ff wennen, maar werkt eigenlijk heel eenvoudig. Ik hoop alleen dat iemand me kan uitleggen waarom dit zo ingewikkeld gaat.
edit:
Typo...

Verwijderd

nergens probleme mee met een progje dat heet iglooftp
Pagina: 1