Toon posts:

DNS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus *in een noodgeval* debian potato geinstalleerd van een CD'ke, en manueel een hoop packages (dpkg) geinstalleerd, zodat ik mijn kernel kon hercompileren, zodat eth0 herkend werd.

Nou, dat is aardig gelukt, en ik kan 134.84.119.38 bijvoorbeeld pingen, maar www.tweakers.net niet :)

Dus zocht ik achter /etc/resolv.conf , maar die was er niet.

Heb die manueel getouched, en dns gegevens deringestopt. Daarna netwerk herstart.

Nu kan ik nog altijd niet pingen.

btw, waar zet ik mijn gateway instellingen ergens?

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 10 oktober 2001 18:24 schreef gabberatski het volgende:
Ik heb dus *in een noodgeval* debian potato geinstalleerd van een CD'ke, en manueel een hoop packages (dpkg) geinstalleerd, zodat ik mijn kernel kon hercompileren, zodat eth0 herkend werd.

Nou, dat is aardig gelukt, en ik kan 134.84.119.38 bijvoorbeeld pingen, maar www.tweakers.net niet :)

Dus zocht ik achter /etc/resolv.conf , maar die was er niet.

Heb die manueel getouched, en dns gegevens deringestopt. Daarna netwerk herstart.

Nu kan ik nog altijd niet pingen.

btw, waar zet ik mijn gateway instellingen ergens?
Tik es 'tcpdump' . Dan kun je precies volgen wat er eventueel fout gaat bij een verbinding tot stand brengen.

Verwijderd

gateway ed stel je in bij /etc/network/interfaces, net als al je andere netwerk instellingen

Verwijderd

heb je staan
code:
1
nameserver 194.134.5.55

194.134.5.55 is de dns van wanadoo.
kan je je dns pingen?

Verwijderd

wat levert ifconfig -a op?

Verwijderd

Topicstarter
gefixt

gewoon debian herinstalleerd, en nu net module geinstalleerd, zodat ik een netinstall kon doen

toch bedank hoor!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op woensdag 10 oktober 2001 23:49 schreef gabberatski het volgende:
gefixt

gewoon debian herinstalleerd, en nu net module geinstalleerd, zodat ik een netinstall kon doen

toch bedank hoor!
Das natuurlijk geen oplossing heh ...
Ik had deze week drie keer dit probleem (2xpotato, 1xwoody), maar toch maar mooi effe opgelost zonder reinstall/reboot 8-)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Je gateway instellingen vind je in:
/etc/sysconfig/network

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op donderdag 11 oktober 2001 13:15 schreef paniek_ het volgende:
Je gateway instellingen vind je in:
/etc/sysconfig/network
In Red Slet jah, dit gaat over Debian :Z

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

ik zet men gateway altijd via ip routing table:
route add -host <gateway> netmask <netmask> eth0
route add -net 0.0.0.0 gw <gateway> netmask 0.0.0.0 eth0

misschien hebbie daar iets aan
Pagina: 1