Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

UT Patch 428

Pagina: 1
Acties:

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Yep, het gaat hard
Nu ook Patch 4.28 uit voor UT

http://216.162.101.40/official/utpatch428.php3

---admin---
laten we vooral ook geen veronderstellingen doen over het hoe en waar... damn, jullie worden steeds creatiever!

Hehe, kan ik mooi bijhouden hoeveel mensen illegaal doen :)

Verwijderd

TNx voor de info.

Btw nocd staat op de bekende http://127.0.0.1

• elmuerte
  • Laatst online: 06-11 22:53
Voor de NoCdPatch moeten jullie maar ff mailen of ICQ'en, die link ga ik hier niet plaatsen
Wolfman: kan je niet lezen... Dit soort dingen horen hier niet ja...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-11 17:47
Zijn no-cd cracks eigenlijk wel illegaal?
Ik gebruik ze ook bij oa Quake3 en UT, zodat ik niet steeds de CD in de speler hoef te doen.
Beide spellen heb ik legaal gekocht ;)

If it ain't broken, tweak it!

Verwijderd

Als je een spel gekocht hebt een het verwisselen van cd's niet zo'n fijn tijdverdrijf vindt, zal niemand je erop aanspreken dat je zo'n nocd-patch gebruikt.

Is ook precies wat bij al die sites staat: 'We helpen alleen om het spel van een backup te kunnen spelen zodat je originele cd niet hoeft te slijten. Als je het niet gekocht hebt moet je deze patches niet gebruiken.'

ja ja. Ik denk dat ze zelf (en hun adverteerders) heel goed weten hoeveel niet-kopers daar langs komen.

Nu spelkopieerwereld een keer genoemd is moet iedereen het maar goed onthouden of zo.

Verwijderd

Ik snap dus echt niet waar iedereen zich druk overmaakt, en zoals Fatalerror al zei http://127.0.0.1
is geen warezsite en ze doen helemaal niks illegaals. Ze bieden gewoon een verdomd handige service aan, wil je een spel spelen moet je eerst die kut cd rom zoeken. Daar word je toch simpel van.

Gaan we hier met zijn allen een beetje roomser dan de paus zijn.

Verwijderd

Ze bieden gewoon een verdomd handige service aan
Ja warez sites doen dat ook. Als het ook alleen om het copieren ala backuppen ging hadden er weinig mensen problemen mee gehad of zlefs kunnen hebben aangezien je wetterlijk toegestaan bent om een backup copy te maken.

Het aanpassen en/of veranderen van de software is wel illegaal, NO-CD patches worden wel "toegelaten" maar daarom mag het nog niet (niet dat exparrot dat bedoelt, maar ter verduideluiking van hem).

En zeker cracks en warez zijn illegaal omdat de software is aangepast. Ook al zou je het spel "gekocht" hebben. Dan is het in princiepe nog niet van jou. Ssoftware kan je niet zomaar kopen, dat kost een paar miljoen, BV ID's Quake 2 engine is heel vaak verkocht dan mag je het wel aanpassen en er geld op verdienen.

Ik hoop dat je nu begrijpt wat je hier wel en niet mag neerzetten. Die site wordt, zoals er al gezegd wordt, ook voor andere niet zo toelaatbare dingen gebruikt.

En ja, ik gebruik ook NO-CD patches als het kan.

Verwijderd

Ik had het ook over NOCD-patches.
Verder is het natuurlijk wel een beetje tegenstrijdig. Je mag wel een backup maken, maar hiervoor ben je een crack nodig die je weer niet mag gebruiken omdat je de software verandert.
Heb je nu wel of niet het recht een backup te maken?

Maar voor de rest bedankt voor de uitleg, ik dacht werkelijk dat gamecopyworld niks illegaals deed. Zo leer weer eens wat.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Naja bij sommige games kan je gewoon een full install doen en dan heeft ie de cd niet meer nodig. Wel zo handig, en scheelt weer perfomance :)

Jammer dat niet alle gamedevelopers dat ook doen. Dat paniekerige gedoe.. je denkt toch niet dat ik een spel koop voor f 89,- zodat ik hem gratis bij mijn buurman voor hem kan installeren?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• elmuerte
her overweging:
Je koopt een CD voor 89 piek, je laat je buurma 44,50 betalen voor een kopie... dan ben je toch ook klaar.

Da Turtle: je mag een back-up maken van je software jah... meestal mag je je software niet bijwerken, vaak staat het er niet bij en kan je het gerust doen omdat het bedrijf dan toch geen juridische voet heeft. Lees daarvoor de disclaimer, als daar staat dat je de software niet mag bewerken op je hardeschijf kunnen ze je niks maken als je het wel doet. Meestal staat er in dat je het niet mag verspreiden op welke manier dan ook. Je mag vaak een oneindig aantal back-ups maken van de CD, als je de back-up wel in jou bezit houdt, dus niet door verkopen of "uitlenen" aan iemand (ja wat de bieb en de videotheek doen mag eigenlijk ook niet, tenzij ze recht betalen, en meestal doen ze dat alleen maar aan nederlandse bedrijven (vaak ook helemaal niet))

Verwijderd

Nu we toch bezig zijn, het volgende:

Eigenlijk is het toch zo dat je een licentie koopt om de software te gebruiken op 1 computer. En dat als je bijvoorbeeld een nieuwe computer koopt, je volgens de letter van de wet niet eens je software mag overzetten, immers je licentie is niet geldig voor de nieuwe computer.

Of klopt er nou helemaal niks van wat ik beweer? Nou ik hoor het wel.

Verwijderd

http://127.0.0.2 schijnt ook wel een aardige site te zijn, daar haal ik alles vanaf :P

• Goingin
  • Laatst online: 08-02-2023
Al 4 mensen die gemaild hebben voor de NoCDPatch.

Och Och Och, waar moet dat toch heen met deze maatschappij :)

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
No Cd cracks zijn NIET illegaal!

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

ik heb ut patch 428 geinstaleerd en werkt prima bedankt voor dit bericht .......binnenkort utpatch 430?
groeten jan

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
Wapens zakken hier nog steeds de grond in, ik d8 dat ze dat er wel uitgehaald zouden hebben :'(

Verwijderd

El_Muerte_[TDS] Dat zeg je weer helemaal verkeerd. Dan is het nog steeds illegaal. Als je nou samen met die buurman dat spel koopt. Hebben jullie het orgineel. En dus mag je een backup maken. :) :)

Dat is een manier om tussen de lijntjes door te lezen. Volgens mij kan dit echter nog steeds niet, want er kan maar 1 persoon "eigenaar" zijn van de software.

4of9 : Ga ff terug naar "The Collective" want ze zijn dus wel illegaal. Als je ff gelezen had wat ik geschreven had wist je waarom. Ik gad dit niet herhalen.

Verwijderd

Commdante,
Zoals ik al eerder heb gezegd je bent niet de eigenaar van de software, maar een koopt een licentie om het te gebruiken op 1 computer. Dus op je buurmans compu spelen mag zo wie zo niet.

• elmuerte
CommDante: lees eens goed, ik zei niet dat dat niet illegaal was. Natuurlijk is dat illegaal. Het is een reactie op wat tazzman zei daar boven...
Pagina: 1