Voor/nadelen 3 aparte W2kdomeinen

Pagina: 1
Acties:

• spifff
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05-2025

spifff

Minus one f

Topicstarter
Het gaat om het volgende.
Op dit moment hebben we verspreid over 3 vestigingen (20/2/10 users) 3 compleet gescheiden W2k AD-domeinen opgezet. De namespaces kloppen wel (a.x.nl, b.x.nl en c.x.nl) maar verder hebben ze nooit contact gehad met elkaar.
(2 vestigingen hebben een mailserver, waarvan 1 aan het internet zit.)

Nadelen op dit moment: elke user is 3 keer bekend, in elk domein 1x. Dus een nachtmerrie met beheer etc. Denk maar aan roaming profiles, users die bij verschillende vestigingen werken etc. Daarnaast heeft elke user nu 2 mailboxen, wat ook niet echt super werkt.

Vraag 1: Weet iemand een manier om ze te integreren? (zonder terug te vallen op netIQ oid. I know: long shot)

Vraag 2: Zien jullie nog meer praktijkverschillen tussen een forest en drie aparte domeinen met alleen trusts ertussen?

Ten overvloede: dit ... :? is van voor mijn tijd. Als jullie mee kunnen helpen denken heb je me al ruimschoots geholpen!
Alvast bedankt :)

-yup-

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
Op woensdag 10 oktober 2001 18:01 schreef spifff het volgende:
Nadelen op dit moment: elke user is 3 keer bekend, in elk domein 1x. Dus een nachtmerrie met beheer etc. Denk maar aan roaming profiles, users die bij verschillende vestigingen werken etc. Daarnaast heeft elke user nu 2 mailboxen, wat ook niet echt super werkt.

Vraag 1: Weet iemand een manier om ze te integreren? (zonder terug te vallen op netIQ oid. I know: long shot)
Boompje ;)
Vraag 2: Zien jullie nog meer praktijkverschillen tussen een forest en drie aparte domeinen met alleen trusts ertussen?
Denk het niet echt.
Ten overvloede: dit ... :? is van voor mijn tijd. Als jullie mee kunnen helpen denken heb je me al ruimschoots geholpen!
Alvast bedankt :)
:?

• spifff
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05-2025

spifff

Minus one f

Topicstarter
Om een forest te bouwen moeten de bestaande domeinen af worden gebroken...

-yup-

Verwijderd

Je kan ook 1 domein maken en deze opdelen in sites

Het blijft natuurlijk een vervelend karweitje, maar is wel een mooie oplossing