Geluid bij TT Deluxe?

Pagina: 1
Acties:

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 22:01

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Ik heb sinds Snake hier zijn TT Deluxe vraag stelde dit spel ook weer op mijn PC staan, maar ik krijg het geluid niet goed. Ik krijg wel muziek, maar geen geluids effecten (nou ja, 1x een klik als ik ergens klik, maar daarna niks meer). En op een ander systeem met een SB64 doet ie die 1e klik niet eens.

Zijn er drivers voor DOS voor een SoundBlaster Live of soundBlaster 64? Dan weet ik tenminste dat het aan mijn eigen stommiteit ligt en niet aan de drivers :)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Gewoon Soundblaster Compatible instellen, zou moeten werken.

Greetz

Big Tazzz

Verwijderd

Je moet opletten dat je DMA en IRQ instellingen in de setup kloppen met je geluidskaart.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 22:01

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Ja, dat IRQ en DMA en poort goed moet staan weet ik, en dat staan ze ook (staan gelijk met de resources die Windows aangeeft) en anders zou hij die eerste klik ook niet geven. Maar het werkt niet.... en ik kannergens DOS dirvers vinden, maar die zullen toch wel bestaan, of niet??

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Al gekeken op soundblaster.com?

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
set blaster=A220 I5 D1 T4 wil ook nog wel eens helpen (als je dat nog niet in je autoexec.bat hebt staan). Is natuurlijk wel afhankelijk van je instellingen, A weet ik zo niet meer (kan ook bijvoorbeeld 240 zijn, I is irq, D is DMA en T weet ik zo ook niet meer...

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 19:40

Tuinhark

Retro

Let ook op dat je niet de resources gebruikt die Windoos gebruikt, maar de instellingen die de emulatie geeft.

Ik heb zelf ook een SB64 en heb een speciaal 'Legacy device' (voor DOS emulatie). Die staat op IRQ7 terwijl de kaart zelf kennelijk geen IRQ gebruikt (ik zie niets bij de bronnen).

Meest gebruikte emulatie instelling:
Poort 220
DMA 1, High DMA 5
IRQ 7 of 5
Midi poort 330

Hij is Soudblaster 16/Pro en Soundscape compatible.
Pagina: 1