Toon posts:

Senfu kit: 800l of 1300l per uur pomp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een senfu waterblok

http://www.gerla.nl/water/index.htm

Er moet nog een alu radiator van ongeveer 19 bij 13 cm in.
De hele meute zit in mijn kast, dat is een midi-tower.
het resevior is 7.5cm hoog, 20cm lang en 11cm breed.
Ik wil eigenlijk een sicce idra 1300lph pomp kopen want ik had gehoord dat hoe sneller het water stroomt, hoe beter het koelt, maar, het senfu blokje heeft erg kleine doorgangen (ook al boor je ze groter) en kleine slangen en de radiator + resevoir is ook niet echt groot ofzo, dus dacht ik dat misschien de druk te groot zou worden voor het koelsysteem.

Kan ik gewoon zonder problemen de 1300l kopen of moet ik de sicce nova 800lph kopen? (die heeft minder druk)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

koop maar een 800 liter pompje

jij hebt nl een heel klein blokje, die met 6/8mm slangen wordt aangesloten. Meer dan 800 heb je niet nodig jij.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 17:38 schreef epsilon het volgende:
koop maar een 800 liter pompje

jij hebt nl een heel klein blokje, die met 6/8mm slangen wordt aangesloten. Meer dan 800 heb je niet nodig jij.
schilt het in temps?
800 en 1300 liter per uur?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
die 1300 is toch instelbaar?

als dat zo is dan kun je die ook gewoon kopen en lager afstellen :)

maar niet te ver gaan anders ga je misschien :'(

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

In het Senfu geval is d pomp niet de bottleneck. De 2,3 mm doorlaat van de blokjes is gewoon weinig. Boor deze op naar 3,5 mm, of 4mm voor de waaghals.

Gebruik gewoon een 800 liter pompje, is ruim voldoende voor deze situatie.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:06

EraZor

Don't mention the war

Ik heb zo'n zelfde blokje gehad als jij (van Herman gekocht -> een uitgeboorde). Met een 600 L/u pompje werkt perfect! Heb nu zelfs een dangerden maze II met hetzelfde pompje. Werkt ook uitstekend.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
hoe meer druk hoe beter, maar ik weet niet of het geld het nihil verschil in temperatuur dekt. Maar als je later uit wilt gaan brijden ofzo, zou ik voor de 1300 gaan. Je kan zo'n pompje goed een beetje afknijpen >:)
Pagina: 1