Toon posts:

Mandrake 8.1 install procedure vragen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MAndrake herkent tijdens de installatie keurig mijn Speedtouch USB modem en vraagt mij om providernaam, username e.d. in te voeren.

Maar daarna vraagt het mij "Which net driver would you like to install?" gevolgd door een enorme lijst netwerkaarten..
Ik heb geen netwerkkaart geinstalleerd, maar daar lijkt Mandrake geen genoegen mee te nemen: ik moet er een kiezen!
Als ik RTL8129/8139 kies zegt 'ie wel "found rtl8129/8139 net interfaces" ?????

Verderop in de installatie krijg ik echter een foutmelding... iets met PCIDATA..

Ik wil het nog niet opgeven, maar snap er niks meer van?

Moet ik misschien m'n usb-modem achteraf installeren?

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Heb hier toevallig ook Mandrake 8.1 en een speedtouch usb modem :)

Oke ik snap niet wat jij gedaan heb, maar volgens mij is er iets fout gegaan, want mandrake herkend de modem wel, maar beschikt echter nog niet over de juiste drivers.

In de eerste plaats moet je de 'echte' mandrake speedtouch drivers instaleren ((makkelijkste via de software manager) Control Center-->system-->software manager)
daar kiezen voor Installable en tab-flatlist pakken zoek daar naar speedtouch (file heet gewoon speedtouch en staat op cd1 als ik het goed heb)

Download vervolgens hier de alcatel drivers.

De alcatel drivers hoef je alleen, maar ff uit te pakken (op elke willekeurige plek) en dan daarin ff zoeken, naar mgmt.o file die je moet kopieren, naar /usr/share/speedtouch

Daarna is het een kwestie van je internet configureren :)

Verwijderd

Topicstarter
Die drivers downloaden en installeren moet ik dus pas doen nadat de installatie voltooid is?

Moet ik dan tijdens installatie ervoor kiezen om geen modem te installeren?

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Lol :)

Oke vanaf het begin

Ik neem aan dat je nu in windows zit :?

Oke dan doe je eerst het vol
gende download hier de alcatel-modem drivers.
Unzip het bestand (in windows) en de gecreerde directory naar mgmt.o zet deze op een floppy

Vervolgens :)

Je gaat dus mandrake 8.1 istaleren op je computer.
Tijdens de instalatie vraagt mandrake op een gegeven moment of je je netwerk/internet wilt instellen dit cancel je en je gaat verder met de instalatie, nadat je geinstaleerd hebt en je gerestart hebt, krijg je de optie om KDE intestellen ook deze cancel je en je gaat direct naar Control Center-->system-->software manager
daar kies je dan voor Installable en tab-flatlist pakken zoek daar naar de speedtouch file en installeer deze.
de file word geplaatst in /usr/share/speedtouch

[b]logout en word root[/b]

Plaats vervolgens de floppy (waar je het bestandje mgmt.o op hebt gezet) in je diskdrive
en kopier je mgmt.o naar /usr/share/speedtouch

Daarna ga je pas je internet configureren :)

[b]logout en word user[/b]

Ga daarvoor naar Control center-->Network&Internet-->connection

klik op het knopje Configure:

kies voor Adsl connection. en gebruik de Alcatel speedtouch usb.

Vul vervolgens je gegevens in en maak connectie :)

Bij planet ziet dat er ongeveer zo uit.

Provider name: www.planet.nl
Provider dns1: (laat je leeg)
Provider dns2: (laat je leeg)
Account loggin: Je loginnaam (vvor internet)
Account password: Je paswoord (ook voor internet)
Ethernet Cart: (blijf je vanaf heb je niets mee te maken en blijft dus leeg :) )

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

O ja geef aan op elke vraag dat je direct wilt connecten, als mandrake aangeeft dat je geen connectie heb kun je dat gewoon negeren en gewoon je browser openen :)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

gelukt ?
Pagina: 1