Hey allemaal!
Sorry, ik weet dat dit ondertussen een uitgekauwde topic is, maar toch helpen de dingen die ik hier al gevonden heb me hier niet mee jammergenoeg.
Ik heb ondertussen en klein stukje code waarmee ik een string kan importeren uit een tekstbestand. Wat ik nu wil doen, is het zelf aangeven van welk regelnummer hij die string moet halen. Standaard is dit uiteraard regel nr 0.
Het gaat om losse woorden die ik per vijf onder elkaar wil zetten en zelf wil bepalen welk woord er uitgehaald wordt.
Ik heb uit andere topics begrepen dat het ook mogelijk is om woorden op 1 regel te zetten en er scheidingstekens tussen te zetten om hier naar te kunnen verwijzen. Op die manier zou ik vijf woorden achter elkaar kunnen zetten met deze tekens er tussen.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Of dit waar is en hoe ik dit tot stand kan brengen?
Hier is de code die ik (voor dit losse onderdeel van het totaal) heb: ...en alvast bedankt
package untitled2;
import java.awt.*;
import java.applet.*;
import java.io.*;
public class Applet1 extends Applet{
String data;
public void init(){
data = new String();
lees();
}
public void paint(Graphics g){
g.drawString(""+data,4,15);
}
void lees(){
try{
File tf = new File("test1.txt");
FileReader fr = new FileReader(tf);
BufferedReader in = new BufferedReader(fr);
data = in.readLine();
in.close();
}
catch(Exception e){
System.out.print("Prutser! Het bestand is er niet!");
}
}
}
(en hoe kan ik ervoor zorgen dat ie niet alles naar links uitlijnt?)
Sorry, ik weet dat dit ondertussen een uitgekauwde topic is, maar toch helpen de dingen die ik hier al gevonden heb me hier niet mee jammergenoeg.
Ik heb ondertussen en klein stukje code waarmee ik een string kan importeren uit een tekstbestand. Wat ik nu wil doen, is het zelf aangeven van welk regelnummer hij die string moet halen. Standaard is dit uiteraard regel nr 0.
Het gaat om losse woorden die ik per vijf onder elkaar wil zetten en zelf wil bepalen welk woord er uitgehaald wordt.
Ik heb uit andere topics begrepen dat het ook mogelijk is om woorden op 1 regel te zetten en er scheidingstekens tussen te zetten om hier naar te kunnen verwijzen. Op die manier zou ik vijf woorden achter elkaar kunnen zetten met deze tekens er tussen.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Of dit waar is en hoe ik dit tot stand kan brengen?
Hier is de code die ik (voor dit losse onderdeel van het totaal) heb: ...en alvast bedankt
package untitled2;
import java.awt.*;
import java.applet.*;
import java.io.*;
public class Applet1 extends Applet{
String data;
public void init(){
data = new String();
lees();
}
public void paint(Graphics g){
g.drawString(""+data,4,15);
}
void lees(){
try{
File tf = new File("test1.txt");
FileReader fr = new FileReader(tf);
BufferedReader in = new BufferedReader(fr);
data = in.readLine();
in.close();
}
catch(Exception e){
System.out.print("Prutser! Het bestand is er niet!");
}
}
}
(en hoe kan ik ervoor zorgen dat ie niet alles naar links uitlijnt?)
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.