Toon posts:

mijn computer doet zo goed als niks!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zal proberen om het goed te zeggen:
zo gou ik mijn aan-knop indruk, is wel te merken dat hij aangaat, maar het gaat al direct fout:
ik zal op een rijtje zetten wat het NIET doet en wat het WEL doet;
NIET:
-dat kleine speakertje,
-ik zet mijn beeldscherm aan (groen lampje), maar na een al snel word deze oranje.

WEL:
-alle lampjes van o.a. cd-rom diskettestation power enzo.
-al de coolers (cpu, voeding en 3dkaart enzo)

dus alles doet het, maar ik krijg geen beeld of piepje vanuit de speeker dat laat merken dat hij aan het opstarten is/gaat opstarten.

ik heb geprobeerd mijn beeldscherm op een andere computer te testen (deed het wel goed). en ook heb ik geprobeerd mijn beelscherm te vervangen door een andere (deed het nog niet).

ik heb zorgvuldig gekeken of mijn speakertje goed was aangesloten, wat ook zo is.

wat kan het zijn? dat ervoor zorgt dat mijn computer het niet doet.

ik heb een KT7A moederbord (die kan tot de 1,2ghz heb ik in boekje gelezen)
en een AMD Athlon 1,4 ghz (dus dat is dus logies dat die het niet doet, MAAR, ik heb er een andere AMD op gezet, van onder de ±1ghz geloof ik, en die deed het ook niet)

al enig idee?

mijn ram zit goed aangesloten.

|:( |:( |:( |:( |:(
:'( :'( :'( :'( :'(
:? :? :? :? :? :?

Verwijderd

HDD is kaduukjes?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
KT7A werkt wel goed met een 1.4GHz tbird.. Dus dat kan het probleem niet zijn.. Hooguit dat je bios niet goed staat ingesteld ofzo? Probeer es een bios-reset..

Verder effe alle kaarten nog een keer goed in het slot drukken, het geheugen nog effe een keer goed plaatsen..

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat je het beste kunt doen: eerst kijken of je alles goed hebt aangesloten (niks verkeerd om voorzover dat kan, alle kaarten aandrukken). Als het dan niet werkt, alle overbodige rommel van je moederboard halen totdat je overhoudt:
- CPU
- geheugen
- videokaart
- case feature aansluitingen (dus powerknop, resetknop, hdd-led etc.)

Als dan wel beeld geeft, weet je dat de basiscomponenten in ieder geval kloppen. Dan ga je simpelweg iedere keer 1 ding toevoegen (dus eerst floppydrive, dan hd, geluidskaart en de rest van de kaarten) totdat je de rotte appel in je systeem hebt ontdekt. Dit is zegmaar de algemene methode, je kunt op deze manier natuurlijk iedere component uittesten (nogmaals, besteed extra aandacht aan je geheugen en videokaart!)

Wat heb je precies als laatste veranderd aan je systeem? Is dit zomaar ontstaan? Is dit een nieuw of oud systeem? Dat de koelers, harddisks opspinnen is trouwens logisch, omdat je bij het aanzetten van je comp alles onder spanning zet.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

hoor je de pc wel opstarten? dus hd laden etc.

ik denk mobo of videokaart, probeer eens andere videokaart ofzo

Verwijderd

je cpu niet overgeklokt of iig TE VER overgeklokt??

Verwijderd

Topicstarter
er is niks aan mijn computer veranderd,
ik heb het beseld,
het komt (te laat) binnen,
en ik zet het in elkaar,
en hij doet het niet.
maar iig bedankt, ik zal alles ff proberen.

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 19:32
Voeding?

Verwijderd

Topicstarter
voeding is 300 watt, daar zal het niet aan liggen neem ik aan?
Pagina: 1